The use of educational technologies during the exercise of academic monitoring in a course
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Iniciação Científica |
Texto Completo: | https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1176 |
Resumo: | The use of Information and Communication Technologies represent possibilities of didactic resource and inserted in initial teacher training. Thus, the present study aimed to investigate the use of ICT by the 10 monitors of a biological sciences course, who participated in the research through an online questionnaire, sent to each of them. Among the participants, 80% claimed to make use of some technological resources during the monitorial activity, including highlighting their pedagogical importance. Thus, there is compliance with the use of some technological tools in the exercise of monitoring, even if there is a gap in the initial training of the licensees to use them |
id |
IFSP-2_4700e980030770bd930f767913ed184d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.itp.ifsp.edu.br:article/1176 |
network_acronym_str |
IFSP-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of educational technologies during the exercise of academic monitoring in a course El uso de las tecnologías educacionales durante el ejercicio de la monitoria académica en un curso de ciencias biológicas O uso das tecnologias educacionais durante o exercício da monitoria acadêmica em um curso de ciências biológicasFormation. Teacher. Graduation.Entrenamiento. Enseñanza. graduación.Formação. Docente. Licenciatura.The use of Information and Communication Technologies represent possibilities of didactic resource and inserted in initial teacher training. Thus, the present study aimed to investigate the use of ICT by the 10 monitors of a biological sciences course, who participated in the research through an online questionnaire, sent to each of them. Among the participants, 80% claimed to make use of some technological resources during the monitorial activity, including highlighting their pedagogical importance. Thus, there is compliance with the use of some technological tools in the exercise of monitoring, even if there is a gap in the initial training of the licensees to use themEl uso de las Tecnologías de Información y Comunicación representan posibilidades de recurso didáctico e insertado en la formación inicial docente. Así, el presente trabajo objetivó averiguar el uso de las TIC por los 10 alumnos monitores de un curso de ciencias biológicas, que participaron de la investigación a través de un cuestionario online, enviado a cada uno de ellos. Entre los participantes, el 80% alega hacer el uso de algunos recursos tecnológicos durante la actividad monitorial, incluso, destacando su importancia pedagógica. Así, hay la observancia de la utilización de algunas herramientas tecnológicas en el ejercicio del monitoreo, aun habiendo laguna en la formación inicial de los licenciandos para uso de las mismas.O uso das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) representam possibilidade de recurso didático. Assim, o presente trabalho objetivou averiguar o uso das TIC pelos 10 alunos monitores de um curso de ciências biológicas, que participaram da investigação através de um questionário online, enviado por correio eletrônico a cada um deles. Dentre os participantes, 80% alegam fazer o uso de alguns recursos tecnológicas durante a atividade monitorial, inclusive, destacando sua importância pedagógica. Assim, há a observância da utilização de algumas ferramentas tecnológicas no exercício da monitoria, mesmo havendo lacuna na formação inicial dos licenciandos para uso de tais ferramentas.Revista Brasileira de Iniciação Científica2018-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1176Revista Brasileira de Iniciação Científica; v. 6, n. 1 (2019): v.6, n.1, jan./mar. (2019); 96-1082359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1176/995Menezes, Jones Baroni FerreiraMota, Francisca Daniela Lirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-09T09:50:46Zoai:periodicos.itp.ifsp.edu.br:article/1176Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2019-01-09T09:50:46Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of educational technologies during the exercise of academic monitoring in a course El uso de las tecnologías educacionales durante el ejercicio de la monitoria académica en un curso de ciencias biológicas O uso das tecnologias educacionais durante o exercício da monitoria acadêmica em um curso de ciências biológicas |
title |
The use of educational technologies during the exercise of academic monitoring in a course |
spellingShingle |
The use of educational technologies during the exercise of academic monitoring in a course Menezes, Jones Baroni Ferreira Formation. Teacher. Graduation. Entrenamiento. Enseñanza. graduación. Formação. Docente. Licenciatura. |
title_short |
The use of educational technologies during the exercise of academic monitoring in a course |
title_full |
The use of educational technologies during the exercise of academic monitoring in a course |
title_fullStr |
The use of educational technologies during the exercise of academic monitoring in a course |
title_full_unstemmed |
The use of educational technologies during the exercise of academic monitoring in a course |
title_sort |
The use of educational technologies during the exercise of academic monitoring in a course |
author |
Menezes, Jones Baroni Ferreira |
author_facet |
Menezes, Jones Baroni Ferreira Mota, Francisca Daniela Lira |
author_role |
author |
author2 |
Mota, Francisca Daniela Lira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Menezes, Jones Baroni Ferreira Mota, Francisca Daniela Lira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formation. Teacher. Graduation. Entrenamiento. Enseñanza. graduación. Formação. Docente. Licenciatura. |
topic |
Formation. Teacher. Graduation. Entrenamiento. Enseñanza. graduación. Formação. Docente. Licenciatura. |
description |
The use of Information and Communication Technologies represent possibilities of didactic resource and inserted in initial teacher training. Thus, the present study aimed to investigate the use of ICT by the 10 monitors of a biological sciences course, who participated in the research through an online questionnaire, sent to each of them. Among the participants, 80% claimed to make use of some technological resources during the monitorial activity, including highlighting their pedagogical importance. Thus, there is compliance with the use of some technological tools in the exercise of monitoring, even if there is a gap in the initial training of the licensees to use them |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-09-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1176 |
url |
https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1176 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1176/995 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica; v. 6, n. 1 (2019): v.6, n.1, jan./mar. (2019); 96-108 2359-232X reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) instacron:IFSP |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
instacron_str |
IFSP |
institution |
IFSP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
collection |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
repository.mail.fl_str_mv |
shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com |
_version_ |
1752129781478981632 |