3D Printing in Skin Cancer Prevention for Visually Impaired Children and Adolescents
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Iniciação Científica |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/548 |
Resumo: | This work aims to assist in the teaching of human morphology and in the prevention of skin cancers. It was dedicated to the design, prototyping and production, via 3D printing, of a solid model of human epidermal layers enlarged at the macroscopic level, which simulates the process of developing skin neoplasm by sun exposure. The pieces were designed to assist in the teaching of children who have some type of visual impairment. Such solids will provide the best understanding of the desired content, allowing a better understanding of the damage that exposure to the sun, carelessly, can cause. |
id |
IFSP-2_5f75d1b4d3a411dd78125b7ef432ba72 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/548 |
network_acronym_str |
IFSP-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository_id_str |
|
spelling |
3D Printing in Skin Cancer Prevention for Visually Impaired Children and AdolescentsImpresión 3D en la prevención del cáncer de piel para niños y adolescentes con discapacidades visualesImpressão 3D na prevenção do câncer de pele para crianças e adolescentes com deficiência visualInclusive EducationEpithelial NeoplasmsPrimary PreventionThree-dimensional PrintingAnatomical ModelseducationEducação Inclusiva. Neoplasias epiteliais. Prevenção primária. Impressão tridimensional. Modelos anatômicos.EducaçãoEducación inclusiva. Neoplasias epiteliales. Prevención primaria. Impresión tridimensional. Modelos anatómicos.educaciónThis work aims to assist in the teaching of human morphology and in the prevention of skin cancers. It was dedicated to the design, prototyping and production, via 3D printing, of a solid model of human epidermal layers enlarged at the macroscopic level, which simulates the process of developing skin neoplasm by sun exposure. The pieces were designed to assist in the teaching of children who have some type of visual impairment. Such solids will provide the best understanding of the desired content, allowing a better understanding of the damage that exposure to the sun, carelessly, can cause.Este trabajo tiene como objetivo ayudar en la enseñanza de la morfología humana y la prevención del cáncer de piel. Se dedicó al diseño, prototipado y producción, mediante impresión 3D, de un modelo sólido de capas epidérmicas humanas agrandadas a nivel macroscópico, que simula el proceso de desarrollo de neoplasias cutáneas por exposición solar. Las piezas fueron diseñadas para ayudar a enseñar a niños con algún tipo de discapacidad visual. Dichos sólidos proporcionarán una mejor comprensión del contenido deseado, lo que permitirá una mejor comprensión del daño que puede causar la exposición al sol por descuido.Este trabalho tem como objetivo auxiliar no ensino da morfologia humana e na prevenção do câncer de pele. Foi dedicado ao desenho, prototipagem e produção, via impressão 3D, de um modelo sólido de camadas epidérmicas humanas ampliadas a nível macroscópico que simula o processo de desenvolvimento de neoplasias cutâneas por exposição solar. As peças foram elaboradas para auxiliar no ensino de crianças com algum tipo de deficiência visual. Tais sólidos proporcionarão o melhor entendimento do conteúdo desejado, permitindo um melhor entendimento dos danos que a exposição ao sol, de forma descuidada, pode causar.Revista Brasileira de Iniciação Científica2021-10-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/548Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 8, 2021 – publicação Contínua; e0210372359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPenghttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/548/262Copyright (c) 2021 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira Lopes, ThiagoLeite da Veiga, Marcelo De Ugalde Marques Da Rocha, Maria Izabel2023-01-12T11:17:22Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/548Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2023-01-12T11:17:22Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
3D Printing in Skin Cancer Prevention for Visually Impaired Children and Adolescents Impresión 3D en la prevención del cáncer de piel para niños y adolescentes con discapacidades visuales Impressão 3D na prevenção do câncer de pele para crianças e adolescentes com deficiência visual |
title |
3D Printing in Skin Cancer Prevention for Visually Impaired Children and Adolescents |
spellingShingle |
3D Printing in Skin Cancer Prevention for Visually Impaired Children and Adolescents Ferreira Lopes, Thiago Inclusive Education Epithelial Neoplasms Primary Prevention Three-dimensional Printing Anatomical Models education Educação Inclusiva. Neoplasias epiteliais. Prevenção primária. Impressão tridimensional. Modelos anatômicos. Educação Educación inclusiva. Neoplasias epiteliales. Prevención primaria. Impresión tridimensional. Modelos anatómicos. educación |
title_short |
3D Printing in Skin Cancer Prevention for Visually Impaired Children and Adolescents |
title_full |
3D Printing in Skin Cancer Prevention for Visually Impaired Children and Adolescents |
title_fullStr |
3D Printing in Skin Cancer Prevention for Visually Impaired Children and Adolescents |
title_full_unstemmed |
3D Printing in Skin Cancer Prevention for Visually Impaired Children and Adolescents |
title_sort |
3D Printing in Skin Cancer Prevention for Visually Impaired Children and Adolescents |
author |
Ferreira Lopes, Thiago |
author_facet |
Ferreira Lopes, Thiago Leite da Veiga, Marcelo De Ugalde Marques Da Rocha, Maria Izabel |
author_role |
author |
author2 |
Leite da Veiga, Marcelo De Ugalde Marques Da Rocha, Maria Izabel |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira Lopes, Thiago Leite da Veiga, Marcelo De Ugalde Marques Da Rocha, Maria Izabel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusive Education Epithelial Neoplasms Primary Prevention Three-dimensional Printing Anatomical Models education Educação Inclusiva. Neoplasias epiteliais. Prevenção primária. Impressão tridimensional. Modelos anatômicos. Educação Educación inclusiva. Neoplasias epiteliales. Prevención primaria. Impresión tridimensional. Modelos anatómicos. educación |
topic |
Inclusive Education Epithelial Neoplasms Primary Prevention Three-dimensional Printing Anatomical Models education Educação Inclusiva. Neoplasias epiteliais. Prevenção primária. Impressão tridimensional. Modelos anatômicos. Educação Educación inclusiva. Neoplasias epiteliales. Prevención primaria. Impresión tridimensional. Modelos anatómicos. educación |
description |
This work aims to assist in the teaching of human morphology and in the prevention of skin cancers. It was dedicated to the design, prototyping and production, via 3D printing, of a solid model of human epidermal layers enlarged at the macroscopic level, which simulates the process of developing skin neoplasm by sun exposure. The pieces were designed to assist in the teaching of children who have some type of visual impairment. Such solids will provide the best understanding of the desired content, allowing a better understanding of the damage that exposure to the sun, carelessly, can cause. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-10-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/548 |
url |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/548 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/548/262 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 8, 2021 – publicação Contínua; e021037 2359-232X reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) instacron:IFSP |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
instacron_str |
IFSP |
institution |
IFSP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
collection |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
repository.mail.fl_str_mv |
shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com |
_version_ |
1798951678636982272 |