Entrepreneurship teaching for children and vulnerable teenagers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Aveni, Dr. Alessandro
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Processus de políticas Públicas e Desenvolvimento Social
Texto Completo: http://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/article/view/160
Resumo: The research discusses three Brazilian proposals in teaching entrepreneurship to children and adolescents. The objective is to verify the proposals from the point of view of active practices and successively on the viability of the proposal for low income and vulnerable population. The result shows advances in proposals and practices with some limitations. However, in relation to education for low-income and vulnerable sectors, no specific proposal was found, but generic and therefore not adequate. The work may advance with the analysis of practices of third sector organizations that are identified as possible entities whose activity close to low income and vulnerability cases may result in viable practices. However, the focus of these proposals should be related to family entrepreneurship oriented to an autonomous profession and to formalize these enterprises.
id PROCESSUS1_5d69f64edbf81015ee8c6510a064a27a
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.processus.com.br:article/160
network_acronym_str PROCESSUS1
network_name_str Revista Processus de políticas Públicas e Desenvolvimento Social
repository_id_str
spelling Entrepreneurship teaching for children and vulnerable teenagersEnseñanza de emprendimiento para niños y adolescentes vulnerablesENSINO DE EMPREENDEDORISMO PARA CRIANÇAS E ADOLESCENTES VULNERíVEISEmprendimiento social. Tecnologí­a social. Vulnerabilidad Educación emprendedoraSocial Entrepreneurship. Social Technology. Vulnerability. Entrepreneurship EducationEmpreendedorismo social. Tecnologia social. Vulnerabilidade. Ensino de EmpreendedorismoThe research discusses three Brazilian proposals in teaching entrepreneurship to children and adolescents. The objective is to verify the proposals from the point of view of active practices and successively on the viability of the proposal for low income and vulnerable population. The result shows advances in proposals and practices with some limitations. However, in relation to education for low-income and vulnerable sectors, no specific proposal was found, but generic and therefore not adequate. The work may advance with the analysis of practices of third sector organizations that are identified as possible entities whose activity close to low income and vulnerability cases may result in viable practices. However, the focus of these proposals should be related to family entrepreneurship oriented to an autonomous profession and to formalize these enterprises.La investigación muestra un análisis de tres propuestas brasileñas en la enseñanza del emprendimiento a niños y adolescentes. El objetivo es verificar las propuestas desde el punto de vista de prácticas activas y sucesivamente sobre la viabilidad de la propuesta para la población vulnerable y de bajos ingresos. El resultado muestra avances en propuestas y prácticas con algunas limitaciones. Sin embargo, en relación con la educación para sectores vulnerables y de bajos ingresos, no se encontró una propuesta especí­fica, pero genérica y, por lo tanto, no adecuada. El trabajo puede proceder con el análisis de las prácticas de las organizaciones del tercer sector que se identifican como posibles entidades cuya actividad cerca de casos de bajos ingresos y vulnerabilidad puede dar lugar a prácticas viables. Sin embargo, el enfoque de estas propuestas debe estar relacionado con el emprendimiento familiar orientado a una profesión autónoma y formalizar estas empresas.  A pesquisa mostra uma analise de três propostas brasileira em ensino de empreendedorismo para crianças e adolescentes. O objetivo é verificar as propostas de um ponto de vista de práticas ativas e sucessivamente sobre a viabilidade da proposta para população de baixa renda e população vulnerável. O resultado mostra avanços nas propostas e nas práticas com algumas limitações. Entretanto em relação ao ensino para setores de baixa renda e vulneráveis não se encontrou uma proposta especifica, mas genérica e portanto não adequada. O trabalho pode avançar com analise de práticas de organizações do terceiro setor que são apontadas como possí­veis entidades cuja atividade perto dos casos de baixa renda e vulnerabilidade, podem resultar em práticas viáveis. Entretanto o foco dessas propostas deve ser relacionada a empreendedorismo familiar orientado a uma profissão autônoma e para formalizar estes empreendimentos.Centro Universitário Processus (UniProcessus)2019-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/article/view/160Processus Journal of Public Policy and Social Development; Vol. 1 No. 1 (2019): Revista Processus de Políticas Públicas e Desenvolvimento Social; 49-64Revista Processus de Políticas Públicas y Desarrollo Social; Vol. 1 Núm. 1 (2019): Revista Processus de Políticas Públicas e Desenvolvimento Social; 49-64Revista Processus de Políticas Públicas e Desenvolvimento Social; v. 1 n. 1 (2019): Revista Processus de Políticas Públicas e Desenvolvimento Social; 49-642675-0236reponame:Revista Processus de políticas Públicas e Desenvolvimento Socialinstname:Faculdade Processus (DF)instacron:PROCESSUS1porhttp://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/article/view/160/157http://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/article/view/160/191Aveni, Dr. Alessandroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-06T15:19:59Zoai:ojs2.periodicos.processus.com.br:article/160Revistahttp://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/indexPRIhttp://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/oaidanilocosta@institutoprocessus.com.br||jonas.goncalves@institutoprocessus.com.br||2675-02362675-0236opendoar:2021-05-06T15:19:59Revista Processus de políticas Públicas e Desenvolvimento Social - Faculdade Processus (DF)false
dc.title.none.fl_str_mv Entrepreneurship teaching for children and vulnerable teenagers
Enseñanza de emprendimiento para niños y adolescentes vulnerables
ENSINO DE EMPREENDEDORISMO PARA CRIANÇAS E ADOLESCENTES VULNERíVEIS
title Entrepreneurship teaching for children and vulnerable teenagers
spellingShingle Entrepreneurship teaching for children and vulnerable teenagers
Aveni, Dr. Alessandro
Emprendimiento social. Tecnologí­a social. Vulnerabilidad Educación emprendedora
Social Entrepreneurship. Social Technology. Vulnerability. Entrepreneurship Education
Empreendedorismo social. Tecnologia social. Vulnerabilidade. Ensino de Empreendedorismo
title_short Entrepreneurship teaching for children and vulnerable teenagers
title_full Entrepreneurship teaching for children and vulnerable teenagers
title_fullStr Entrepreneurship teaching for children and vulnerable teenagers
title_full_unstemmed Entrepreneurship teaching for children and vulnerable teenagers
title_sort Entrepreneurship teaching for children and vulnerable teenagers
author Aveni, Dr. Alessandro
author_facet Aveni, Dr. Alessandro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Aveni, Dr. Alessandro
dc.subject.por.fl_str_mv Emprendimiento social. Tecnologí­a social. Vulnerabilidad Educación emprendedora
Social Entrepreneurship. Social Technology. Vulnerability. Entrepreneurship Education
Empreendedorismo social. Tecnologia social. Vulnerabilidade. Ensino de Empreendedorismo
topic Emprendimiento social. Tecnologí­a social. Vulnerabilidad Educación emprendedora
Social Entrepreneurship. Social Technology. Vulnerability. Entrepreneurship Education
Empreendedorismo social. Tecnologia social. Vulnerabilidade. Ensino de Empreendedorismo
description The research discusses three Brazilian proposals in teaching entrepreneurship to children and adolescents. The objective is to verify the proposals from the point of view of active practices and successively on the viability of the proposal for low income and vulnerable population. The result shows advances in proposals and practices with some limitations. However, in relation to education for low-income and vulnerable sectors, no specific proposal was found, but generic and therefore not adequate. The work may advance with the analysis of practices of third sector organizations that are identified as possible entities whose activity close to low income and vulnerability cases may result in viable practices. However, the focus of these proposals should be related to family entrepreneurship oriented to an autonomous profession and to formalize these enterprises.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-06-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/article/view/160
url http://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/article/view/160
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/article/view/160/157
http://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/article/view/160/191
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro Universitário Processus (UniProcessus)
publisher.none.fl_str_mv Centro Universitário Processus (UniProcessus)
dc.source.none.fl_str_mv Processus Journal of Public Policy and Social Development; Vol. 1 No. 1 (2019): Revista Processus de Políticas Públicas e Desenvolvimento Social; 49-64
Revista Processus de Políticas Públicas y Desarrollo Social; Vol. 1 Núm. 1 (2019): Revista Processus de Políticas Públicas e Desenvolvimento Social; 49-64
Revista Processus de Políticas Públicas e Desenvolvimento Social; v. 1 n. 1 (2019): Revista Processus de Políticas Públicas e Desenvolvimento Social; 49-64
2675-0236
reponame:Revista Processus de políticas Públicas e Desenvolvimento Social
instname:Faculdade Processus (DF)
instacron:PROCESSUS1
instname_str Faculdade Processus (DF)
instacron_str PROCESSUS1
institution PROCESSUS1
reponame_str Revista Processus de políticas Públicas e Desenvolvimento Social
collection Revista Processus de políticas Públicas e Desenvolvimento Social
repository.name.fl_str_mv Revista Processus de políticas Públicas e Desenvolvimento Social - Faculdade Processus (DF)
repository.mail.fl_str_mv danilocosta@institutoprocessus.com.br||jonas.goncalves@institutoprocessus.com.br||
_version_ 1797068740331831296