Reading textbooks: the argument in question

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leal, Telma Ferraz
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Brandão, Ana Carolina Perrusi Alves, Torres, Mirela Rejane Pereira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822
Resumo: This study analysed the different types of comprehension questions that can contribute for the development of argumentative skills. Seven groups of Portuguese textbooks (each group containing four books) were analysed and 13 types of question were identified. A low investment in the questions aimed for the development of argumentative skills was found in five, out of seven textbook groups. However, two groups of textbooks revealed great diversity in the type of comprehension questions proposed.
id PUC_RS-18_27d9033803c3393dcdecc9f0d868514b
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5822
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling Reading textbooks: the argument in questionLeitura em livros didáticos: a argumentação em questãoargumentationreadingtextbooksargumentaçãoleituralivro didáticoThis study analysed the different types of comprehension questions that can contribute for the development of argumentative skills. Seven groups of Portuguese textbooks (each group containing four books) were analysed and 13 types of question were identified. A low investment in the questions aimed for the development of argumentative skills was found in five, out of seven textbook groups. However, two groups of textbooks revealed great diversity in the type of comprehension questions proposed.O estudo analisou os diferentes tipos de pergunta de compreensão de texto, que podem estimular o desenvolvimento de habilidades argumentativas. Foram analisadas sete coleções de livros didáticos de língua portuguesa, sendo identificados 13 tipos de perguntas. Em cinco coleções, observou-se um baixo investimento de questões voltadas para o desenvolvimento de capacidades argumentativas. No entanto, duas coleções se destacaram pela diversidade das perguntas de compreensão dessa natureza.Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-04-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822Educação; Vol. 34 No. 1 (2011): Dossier - Education and interpretative pluralityEducação; Vol. 34 Núm. 1 (2011): Dossiê - Formação e pluralidade interpretativaEducação; v. 34 n. 1 (2011): Dossiê - Formação e pluralidade interpretativa1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822/6131Leal, Telma FerrazBrandão, Ana Carolina Perrusi AlvesTorres, Mirela Rejane Pereirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-09-14T18:49:25Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5822Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2021-09-14T18:49:25Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Reading textbooks: the argument in question
Leitura em livros didáticos: a argumentação em questão
title Reading textbooks: the argument in question
spellingShingle Reading textbooks: the argument in question
Leal, Telma Ferraz
argumentation
reading
textbooks
argumentação
leitura
livro didático
title_short Reading textbooks: the argument in question
title_full Reading textbooks: the argument in question
title_fullStr Reading textbooks: the argument in question
title_full_unstemmed Reading textbooks: the argument in question
title_sort Reading textbooks: the argument in question
author Leal, Telma Ferraz
author_facet Leal, Telma Ferraz
Brandão, Ana Carolina Perrusi Alves
Torres, Mirela Rejane Pereira
author_role author
author2 Brandão, Ana Carolina Perrusi Alves
Torres, Mirela Rejane Pereira
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Leal, Telma Ferraz
Brandão, Ana Carolina Perrusi Alves
Torres, Mirela Rejane Pereira
dc.subject.por.fl_str_mv argumentation
reading
textbooks
argumentação
leitura
livro didático
topic argumentation
reading
textbooks
argumentação
leitura
livro didático
description This study analysed the different types of comprehension questions that can contribute for the development of argumentative skills. Seven groups of Portuguese textbooks (each group containing four books) were analysed and 13 types of question were identified. A low investment in the questions aimed for the development of argumentative skills was found in five, out of seven textbook groups. However, two groups of textbooks revealed great diversity in the type of comprehension questions proposed.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-04-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822/6131
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 34 No. 1 (2011): Dossier - Education and interpretative plurality
Educação; Vol. 34 Núm. 1 (2011): Dossiê - Formação e pluralidade interpretativa
Educação; v. 34 n. 1 (2011): Dossiê - Formação e pluralidade interpretativa
1981-2582
0101-465X
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1799128742970261504