Reading textbooks: the argument in question
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822 |
Resumo: | This study analysed the different types of comprehension questions that can contribute for the development of argumentative skills. Seven groups of Portuguese textbooks (each group containing four books) were analysed and 13 types of question were identified. A low investment in the questions aimed for the development of argumentative skills was found in five, out of seven textbook groups. However, two groups of textbooks revealed great diversity in the type of comprehension questions proposed. |
id |
PUC_RS-18_27d9033803c3393dcdecc9f0d868514b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5822 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Reading textbooks: the argument in questionLeitura em livros didáticos: a argumentação em questãoargumentationreadingtextbooksargumentaçãoleituralivro didáticoThis study analysed the different types of comprehension questions that can contribute for the development of argumentative skills. Seven groups of Portuguese textbooks (each group containing four books) were analysed and 13 types of question were identified. A low investment in the questions aimed for the development of argumentative skills was found in five, out of seven textbook groups. However, two groups of textbooks revealed great diversity in the type of comprehension questions proposed.O estudo analisou os diferentes tipos de pergunta de compreensão de texto, que podem estimular o desenvolvimento de habilidades argumentativas. Foram analisadas sete coleções de livros didáticos de língua portuguesa, sendo identificados 13 tipos de perguntas. Em cinco coleções, observou-se um baixo investimento de questões voltadas para o desenvolvimento de capacidades argumentativas. No entanto, duas coleções se destacaram pela diversidade das perguntas de compreensão dessa natureza.Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-04-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822Educação; Vol. 34 No. 1 (2011): Dossier - Education and interpretative pluralityEducação; Vol. 34 Núm. 1 (2011): Dossiê - Formação e pluralidade interpretativaEducação; v. 34 n. 1 (2011): Dossiê - Formação e pluralidade interpretativa1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822/6131Leal, Telma FerrazBrandão, Ana Carolina Perrusi AlvesTorres, Mirela Rejane Pereirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-09-14T18:49:25Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5822Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2021-09-14T18:49:25Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reading textbooks: the argument in question Leitura em livros didáticos: a argumentação em questão |
title |
Reading textbooks: the argument in question |
spellingShingle |
Reading textbooks: the argument in question Leal, Telma Ferraz argumentation reading textbooks argumentação leitura livro didático |
title_short |
Reading textbooks: the argument in question |
title_full |
Reading textbooks: the argument in question |
title_fullStr |
Reading textbooks: the argument in question |
title_full_unstemmed |
Reading textbooks: the argument in question |
title_sort |
Reading textbooks: the argument in question |
author |
Leal, Telma Ferraz |
author_facet |
Leal, Telma Ferraz Brandão, Ana Carolina Perrusi Alves Torres, Mirela Rejane Pereira |
author_role |
author |
author2 |
Brandão, Ana Carolina Perrusi Alves Torres, Mirela Rejane Pereira |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leal, Telma Ferraz Brandão, Ana Carolina Perrusi Alves Torres, Mirela Rejane Pereira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
argumentation reading textbooks argumentação leitura livro didático |
topic |
argumentation reading textbooks argumentação leitura livro didático |
description |
This study analysed the different types of comprehension questions that can contribute for the development of argumentative skills. Seven groups of Portuguese textbooks (each group containing four books) were analysed and 13 types of question were identified. A low investment in the questions aimed for the development of argumentative skills was found in five, out of seven textbook groups. However, two groups of textbooks revealed great diversity in the type of comprehension questions proposed. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-04-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5822/6131 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 34 No. 1 (2011): Dossier - Education and interpretative plurality Educação; Vol. 34 Núm. 1 (2011): Dossiê - Formação e pluralidade interpretativa Educação; v. 34 n. 1 (2011): Dossiê - Formação e pluralidade interpretativa 1981-2582 0101-465X reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128742970261504 |