Teacher training in EJA: what articles authors say
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/34936 |
Resumo: | The main goal of this research was to establish theoretical tendencies, to disseminate frequent topics, recurrent authors, and methodological aspects about the academic production available in the CAPES journal platform. This is a qualitative approach consisting in a state of knowledge on a specific theme. Quantitative data were used because it was considered important in this type of study. The category “teacher training in YAE” stands out providing several sub-themes such as training in citizenship, teachers training, literacy teachers, and training subjects. It emphasizes theadvancement of topics on technologies implying in rethinking the work in the day-to-day life and teachers formation in this new model of education in the contemporaneity. |
id |
PUC_RS-18_e32c8cb0ecfbe5409e785475fc51c0a6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/34936 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Teacher training in EJA: what articles authors sayFormación docente en EJA: lo que dicen los/las autores/as de artículoFormação docente em eja: o que dizem os/as autores/as de artigosYouth and Adult Education. Teacher training. Research.Educación de Jóvenes y Adultos. Formación de profesores. Investigación.Educação de jovens e adultosFormação de professorespesquisas.The main goal of this research was to establish theoretical tendencies, to disseminate frequent topics, recurrent authors, and methodological aspects about the academic production available in the CAPES journal platform. This is a qualitative approach consisting in a state of knowledge on a specific theme. Quantitative data were used because it was considered important in this type of study. The category “teacher training in YAE” stands out providing several sub-themes such as training in citizenship, teachers training, literacy teachers, and training subjects. It emphasizes theadvancement of topics on technologies implying in rethinking the work in the day-to-day life and teachers formation in this new model of education in the contemporaneity.Esta investigación asumió como objetivo principal establecer tendencias teóricas, difundir temas y autores recurrentes, aspectos metodológicos sobre la producción académica disponible en la Plataforma de Periódicos Capes. Se trata de un abordaje cualitativo, como estado de conocimiento, sobre un tema específico. Fueron utilizados datos cuantitativos por considerar importantes en ese tipo de estudio Se destaca la categoría “formación docente en la EJA”, que involucra varios subtemas como: la formación para la ciudadanía, la formación docente, de profesoresde alfabetización y sujetos de la formación. Resalta el avance de las temáticas sobre las tecnologías que implican en repensar el trabajo en el cotidiano, la formación docente en este nuevo modelo de educación en la contemporaneidad.Esta investigação assumiu como objetivo principal traçar tendências teóricas, divulgar temas e autores recorrentes, vertentes metodológicas acerca da produção acadêmica disponibilizada na Plataforma dos Periódicos Capes. Trata-se de uma abordagem qualitativa, como estado de conhecimento, sobre uma temática específica. A categoria “formação docente na EJA” se destaca, aportando vários subtemas como formação para a cidadania, formação de professores, de alfabetizadores, sujeitos da formação. Ressalta o avanço das temáticas sobre as tecnologias implicando em repensarmos o trabalho no cotidiano, a formação docente nesse novo modelo de educação na contemporaneidade. Editora da PUCRS - ediPUCRS2019-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAbordagem qualitativa; estado do conhecimento no campo da educaçãoapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/3493610.15448/1981-2582.2019.3.34936Educação; Vol. 42 No. 3 (2019); 435-446Educação; Vol. 42 Núm. 3 (2019); 435-446Educação; v. 42 n. 3 (2019); 435-4461981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2019.3reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/34936/19292Copyright (c) 2020 Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDantas, Tânia Regina2020-01-09T21:26:18Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/34936Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2020-01-09T21:26:18Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teacher training in EJA: what articles authors say Formación docente en EJA: lo que dicen los/las autores/as de artículo Formação docente em eja: o que dizem os/as autores/as de artigos |
title |
Teacher training in EJA: what articles authors say |
spellingShingle |
Teacher training in EJA: what articles authors say Dantas, Tânia Regina Youth and Adult Education. Teacher training. Research. Educación de Jóvenes y Adultos. Formación de profesores. Investigación. Educação de jovens e adultos Formação de professores pesquisas. |
title_short |
Teacher training in EJA: what articles authors say |
title_full |
Teacher training in EJA: what articles authors say |
title_fullStr |
Teacher training in EJA: what articles authors say |
title_full_unstemmed |
Teacher training in EJA: what articles authors say |
title_sort |
Teacher training in EJA: what articles authors say |
author |
Dantas, Tânia Regina |
author_facet |
Dantas, Tânia Regina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dantas, Tânia Regina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Youth and Adult Education. Teacher training. Research. Educación de Jóvenes y Adultos. Formación de profesores. Investigación. Educação de jovens e adultos Formação de professores pesquisas. |
topic |
Youth and Adult Education. Teacher training. Research. Educación de Jóvenes y Adultos. Formación de profesores. Investigación. Educação de jovens e adultos Formação de professores pesquisas. |
description |
The main goal of this research was to establish theoretical tendencies, to disseminate frequent topics, recurrent authors, and methodological aspects about the academic production available in the CAPES journal platform. This is a qualitative approach consisting in a state of knowledge on a specific theme. Quantitative data were used because it was considered important in this type of study. The category “teacher training in YAE” stands out providing several sub-themes such as training in citizenship, teachers training, literacy teachers, and training subjects. It emphasizes theadvancement of topics on technologies implying in rethinking the work in the day-to-day life and teachers formation in this new model of education in the contemporaneity. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Abordagem qualitativa; estado do conhecimento no campo da educação |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/34936 10.15448/1981-2582.2019.3.34936 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/34936 |
identifier_str_mv |
10.15448/1981-2582.2019.3.34936 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/34936/19292 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 42 No. 3 (2019); 435-446 Educação; Vol. 42 Núm. 3 (2019); 435-446 Educação; v. 42 n. 3 (2019); 435-446 1981-2582 0101-465X 10.15448/1981-2582.2019.3 reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128746033152000 |