Teacher training in EJA: what articles authors say

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dantas, Tânia Regina
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/34936
Resumo: The main goal of this research was to establish theoretical tendencies, to disseminate frequent topics, recurrent authors, and methodological aspects about the academic production available in the CAPES journal platform. This is a qualitative approach consisting in a state of knowledge on a specific theme. Quantitative data were used because it was considered important in this type of study. The category “teacher training in YAE” stands out providing several sub-themes such as training in citizenship, teachers training, literacy teachers, and training subjects. It emphasizes theadvancement of topics on technologies implying in rethinking the work in the day-to-day life and teachers formation in this new model of education in the contemporaneity.
id PUC_RS-18_e32c8cb0ecfbe5409e785475fc51c0a6
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/34936
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling Teacher training in EJA: what articles authors sayFormación docente en EJA: lo que dicen los/las autores/as de artículoFormação docente em eja: o que dizem os/as autores/as de artigosYouth and Adult Education. Teacher training. Research.Educación de Jóvenes y Adultos. Formación de profesores. Investigación.Educação de jovens e adultosFormação de professorespesquisas.The main goal of this research was to establish theoretical tendencies, to disseminate frequent topics, recurrent authors, and methodological aspects about the academic production available in the CAPES journal platform. This is a qualitative approach consisting in a state of knowledge on a specific theme. Quantitative data were used because it was considered important in this type of study. The category “teacher training in YAE” stands out providing several sub-themes such as training in citizenship, teachers training, literacy teachers, and training subjects. It emphasizes theadvancement of topics on technologies implying in rethinking the work in the day-to-day life and teachers formation in this new model of education in the contemporaneity.Esta investigación asumió como objetivo principal establecer tendencias teóricas, difundir temas y autores recurrentes, aspectos metodológicos sobre la producción académica disponible en la Plataforma de Periódicos Capes. Se trata de un abordaje cualitativo, como estado de conocimiento, sobre un tema específico. Fueron utilizados datos cuantitativos por considerar importantes en ese tipo de estudio Se destaca la categoría “formación docente en la EJA”, que involucra varios subtemas como: la formación para la ciudadanía, la formación docente, de profesoresde alfabetización y sujetos de la formación. Resalta el avance de las temáticas sobre las tecnologías que implican en repensar el trabajo en el cotidiano, la formación docente en este nuevo modelo de educación en la contemporaneidad.Esta investigação assumiu como objetivo principal traçar tendências teóricas, divulgar temas e autores recorrentes, vertentes metodológicas acerca da produção acadêmica disponibilizada na Plataforma dos Periódicos Capes. Trata-se de uma abordagem qualitativa, como estado de conhecimento, sobre uma temática específica. A categoria “formação docente na EJA” se destaca, aportando vários subtemas como formação para a cidadania, formação de professores, de alfabetizadores, sujeitos da formação. Ressalta o avanço das temáticas sobre as tecnologias implicando em repensarmos o trabalho no cotidiano, a formação docente nesse novo modelo de educação na contemporaneidade.  Editora da PUCRS - ediPUCRS2019-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAbordagem qualitativa; estado do conhecimento no campo da educaçãoapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/3493610.15448/1981-2582.2019.3.34936Educação; Vol. 42 No. 3 (2019); 435-446Educação; Vol. 42 Núm. 3 (2019); 435-446Educação; v. 42 n. 3 (2019); 435-4461981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2019.3reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/34936/19292Copyright (c) 2020 Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDantas, Tânia Regina2020-01-09T21:26:18Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/34936Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2020-01-09T21:26:18Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Teacher training in EJA: what articles authors say
Formación docente en EJA: lo que dicen los/las autores/as de artículo
Formação docente em eja: o que dizem os/as autores/as de artigos
title Teacher training in EJA: what articles authors say
spellingShingle Teacher training in EJA: what articles authors say
Dantas, Tânia Regina
Youth and Adult Education. Teacher training. Research.
Educación de Jóvenes y Adultos. Formación de profesores. Investigación.
Educação de jovens e adultos
Formação de professores
pesquisas.
title_short Teacher training in EJA: what articles authors say
title_full Teacher training in EJA: what articles authors say
title_fullStr Teacher training in EJA: what articles authors say
title_full_unstemmed Teacher training in EJA: what articles authors say
title_sort Teacher training in EJA: what articles authors say
author Dantas, Tânia Regina
author_facet Dantas, Tânia Regina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Dantas, Tânia Regina
dc.subject.por.fl_str_mv Youth and Adult Education. Teacher training. Research.
Educación de Jóvenes y Adultos. Formación de profesores. Investigación.
Educação de jovens e adultos
Formação de professores
pesquisas.
topic Youth and Adult Education. Teacher training. Research.
Educación de Jóvenes y Adultos. Formación de profesores. Investigación.
Educação de jovens e adultos
Formação de professores
pesquisas.
description The main goal of this research was to establish theoretical tendencies, to disseminate frequent topics, recurrent authors, and methodological aspects about the academic production available in the CAPES journal platform. This is a qualitative approach consisting in a state of knowledge on a specific theme. Quantitative data were used because it was considered important in this type of study. The category “teacher training in YAE” stands out providing several sub-themes such as training in citizenship, teachers training, literacy teachers, and training subjects. It emphasizes theadvancement of topics on technologies implying in rethinking the work in the day-to-day life and teachers formation in this new model of education in the contemporaneity.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Abordagem qualitativa; estado do conhecimento no campo da educação
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/34936
10.15448/1981-2582.2019.3.34936
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/34936
identifier_str_mv 10.15448/1981-2582.2019.3.34936
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/34936/19292
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 42 No. 3 (2019); 435-446
Educação; Vol. 42 Núm. 3 (2019); 435-446
Educação; v. 42 n. 3 (2019); 435-446
1981-2582
0101-465X
10.15448/1981-2582.2019.3
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1799128746033152000