‘For the lighting of the past’
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/54270 |
Resumo: | In this study, we thought about ways to approach the country's political emancipation. We questioned some “remains”, places of memories: the books, responsible for the intervention, education, constitution and legitimation of certain representations about Independence. These are: Ideas to coordinate regarding the emancipation of Maria Durocher (1871) and Alexandre Moraes Filho's Independence and the Brazilian Empire (1879). We concluded the analysis by understanding the distinct objectives of each work and their similarities, such as the fact that they relate the incompatibility of independence with slavery. In the educational aspect, Durocher defended formal education while Mello Moares was a true narrative based on facts and documents, which would constitute history for the formation of youth. |
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‘For the lighting of the past’‘Para la iluminación del pasado’‘Pela iluminação do passado’memoryhistory of educationbookspolitical emancipationmemoriahistoria de la educaciónlibrosemancipación políticamemóriahistória da educaçãolivrosemancipação políticaIn this study, we thought about ways to approach the country's political emancipation. We questioned some “remains”, places of memories: the books, responsible for the intervention, education, constitution and legitimation of certain representations about Independence. These are: Ideas to coordinate regarding the emancipation of Maria Durocher (1871) and Alexandre Moraes Filho's Independence and the Brazilian Empire (1879). We concluded the analysis by understanding the distinct objectives of each work and their similarities, such as the fact that they relate the incompatibility of independence with slavery. In the educational aspect, Durocher defended formal education while Mello Moares was a true narrative based on facts and documents, which would constitute history for the formation of youth.En este estudio pensamos en formas de abordar la emancipación política del país. Cuestionamos algunos "restos", lugares de recuerdos: los libros, responsables de la intervención, educación, constitución y legitimación de ciertas representaciones sobre la Independencia. Estas son: Ideas para coordinar con respecto a la emancipación de Maria Durocher (1871) y la Independencia de Alexandre Moraes Filho y el Imperio brasileño (1879). Concluimos el análisis comprendiendo los distintos objetivos de cada trabajo y sus similitudes, como el hecho de que relacionan la incompatibilidad de la independencia con la esclavitud. En el aspecto educativo, Durocher defendió la educación formal, mientras que Mello Moares era una verdadera narrativa basada en hechos y documentos, que constituiría la historia para la formación de la juventud.Neste estudo pensamos formas de abordar a emancipação política do país. Interrogamos alguns “restos”, lugares de memórias: os livros, responsáveis pela intervenção, educação, constituição e legitimação de determinadas representações acerca da Independência. Tratam-se de: Ideias por coordenar a respeito da emancipação de Maria Durocher (1871) e A Independencia e o Imperio do Brazil de Alexandre Moraes Filho (1879). Concluímos a análise entendendo os objetivos distintos de cada obra e suas semelhanças, como o fato de relacionarem a incompatibilidade da independência com a escravidão. No aspecto educacional, Durocher defendia a educação formal enquanto Mello Moares uma narrativa verdadeira baseada em fatos e documentos, que se constituiria história para formação da juventude.RBHE2020-07-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/54270Revista Brasileira de História da Educação; Vol 20 No 1 (2020): Continuous publication; e126Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2020): Publicación continua; e126Revista Brasileira de História da Educação; v. 20 n. 1 (2020): Publicação contínua; e1262238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporenghttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/54270/751375150390https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/54270/751375150578Copyright (c) 2020 Aline de Morais Limeira Pasche, Fátima Aparecida do Nascimento, Aline Machado dos Santos, Edgleide de Oliveira Clemente da Silva (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPasche, Aline de Morais LimeiraNascimento, Fátima Aparecida do Santos, Aline Machado dosSilva, Edgleide de Oliveira Clemente da2022-03-01T22:17:30Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/54270Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-03-01T22:17:30Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false |
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