Marketing, Creativity and Innovation in Information Units
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REMark - Revista Brasileira de Marketing |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12128 |
Resumo: | This paper aims to present the marketing concepts, creativity and innovation applied to the world of archives, establishing a dialogue between the areas of knowledge, in a trend of learning and exchange of knowledge, which facilitates the construction of new knowledge and adopting new practices management in information units. Make this transfer of concepts from the administrative area, adapting to the information units, is a real challenge for the archivist. To develop this paper, we applied to literature methodology on marketing, creativity, innovation and information management units. As a result, there is a list of management practices and strategies applicable to units of information: archives, libraries, museums, documentation centers. |
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Marketing, Creativity and Innovation in Information UnitsMarketing, Criatividade e Inovação em Unidades de InformaçãoMarketing; Creativity and Innovation; Information Management UnitsEste artigo tem como objetivo apresentar os conceitos de marketing, criatividade e inovação aplicados ao mundo dos arquivos, estabelecendo um diálogo entre as áreas de conhecimento, numa vertente de aprendizagem e intercambio de saberes, que viabilize a cThis paper aims to present the marketing concepts, creativity and innovation applied to the world of archives, establishing a dialogue between the areas of knowledge, in a trend of learning and exchange of knowledge, which facilitates the construction of new knowledge and adopting new practices management in information units. Make this transfer of concepts from the administrative area, adapting to the information units, is a real challenge for the archivist. To develop this paper, we applied to literature methodology on marketing, creativity, innovation and information management units. As a result, there is a list of management practices and strategies applicable to units of information: archives, libraries, museums, documentation centers.Este artigo tem como objetivo apresentar os conceitos de marketing, criatividade e inovao aplicados ao mundo dos arquivos, estabelecendo um dilogo entre as reas de conhecimento, numa vertente de aprendizagem e intercambio de saberes, que viabilize a construo de novos conhecimentos e a adoo novas prticas de gesto em unidades de informao. Fazer esta transposio de conceitos da rea administrativa, adaptando para as unidades de informao, constitui um verdadeiro desafio para o profissional de arquivo. Para o desenvolvimento deste artigo, aplicou-se a metodologia de levantamento bibliogrfico sobre marketing, criatividade, inovao e gesto de unidades de informao. Como resultado, tem-se uma lista de prticas e estratgias de gesto aplicveis em unidades de informao: arquivos, bibliotecas, museus, centros de documentao.Universidade Nove de Julho - Uninove2016-06-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1212810.5585/remark.v15i2.3277ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 15, n. 2 (2016): Abril - Junho; 237-2452177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12128/5773Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessBragança, Fábio Ferreira CoelhoZaccaria, Rosana BorgesGiuliani, Antonio CarlosPitomba, Tereza Cristina Dias de Toledo2019-02-19T17:40:55Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/12128Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-02-19T17:40:55REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false |
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