Social Media influencers in Travels and Tourism

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Pedro Henrique Silva Martins
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/148722
Resumo: Dissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Information Systems and Technologies Management
id RCAP_317881330abcbbd4af064b1411b20dfd
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/148722
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Social Media influencers in Travels and TourismSocial Media InfluencersTravelDestination PerceptionSocial Credibility TheoryCongruenceDomínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da InformaçãoDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoDissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Information Systems and Technologies ManagementThe use of Social Media in travel contexts has risen on the past years and is now an important strategic tool regarding tourism development of travel destination. This research aims to examine the impact of social media platforms and the specific effect of influencer presence for destination promotion and the perception. To understand this, this research evaluates the impact of micro and macro influencers on the perception and destination dimensions. The findings suggest that destination perception varies due to the type of influencer chosen for a campaign. When using a micro influencer, physical attractiveness seems to be the most relevant topic to explore, while using macro influencers dimensions such as congruence and trustworthiness are more relevant for the perception outcome. The findings have important implications for travel destinations research and practice.Pinto, Diego CostaRUNPereira, Pedro Henrique Silva Martins2023-02-06T13:42:09Z2023-01-242023-01-24T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/148722TID:203223063enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T05:30:23Zoai:run.unl.pt:10362/148722Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:53:28.059627Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Social Media influencers in Travels and Tourism
title Social Media influencers in Travels and Tourism
spellingShingle Social Media influencers in Travels and Tourism
Pereira, Pedro Henrique Silva Martins
Social Media Influencers
Travel
Destination Perception
Social Credibility Theory
Congruence
Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
title_short Social Media influencers in Travels and Tourism
title_full Social Media influencers in Travels and Tourism
title_fullStr Social Media influencers in Travels and Tourism
title_full_unstemmed Social Media influencers in Travels and Tourism
title_sort Social Media influencers in Travels and Tourism
author Pereira, Pedro Henrique Silva Martins
author_facet Pereira, Pedro Henrique Silva Martins
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Pinto, Diego Costa
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Pedro Henrique Silva Martins
dc.subject.por.fl_str_mv Social Media Influencers
Travel
Destination Perception
Social Credibility Theory
Congruence
Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
topic Social Media Influencers
Travel
Destination Perception
Social Credibility Theory
Congruence
Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
description Dissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Information Systems and Technologies Management
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-02-06T13:42:09Z
2023-01-24
2023-01-24T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/148722
TID:203223063
url http://hdl.handle.net/10362/148722
identifier_str_mv TID:203223063
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799138125222510592