Pensar a identidade : do museu à escola como experiência do tangível

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campos, Ricardo Guerreiro, 1992-
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/30617
Resumo: This article focuses on a research project in development, whose scope is in the practices of formal education, dialoguing, as stated, in between the museological context and the school context. An 11th grade Visual Arts class will be followed on a proposal to reflect the concept of identity through its path in a visit to the Berardo Collection Museum and on the creation of a sitespecific project in which the school will transform itself in a transparent museum - unpredictable and changeable
id RCAP_5a7ea168367e3afc8a6e06c7255ac272
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/30617
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Pensar a identidade : do museu à escola como experiência do tangívelThinking the identity : from museum to school as a tangible experienceDesenhoMuseusEducação formalEducação não formalPedagogiaCriação artísticaArte contemporâneaTeoria da arteThis article focuses on a research project in development, whose scope is in the practices of formal education, dialoguing, as stated, in between the museological context and the school context. An 11th grade Visual Arts class will be followed on a proposal to reflect the concept of identity through its path in a visit to the Berardo Collection Museum and on the creation of a sitespecific project in which the school will transform itself in a transparent museum - unpredictable and changeableUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaCampos, Ricardo Guerreiro, 1992-2018-01-15T18:44:32Z2017-092017-09-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/30617porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2017. - Vol. 5 (3), nº1 (Set./Dez. 2017), p. 168-178info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:23:29Zoai:repositorio.ul.pt:10451/30617Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:46:16.636721Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Pensar a identidade : do museu à escola como experiência do tangível
Thinking the identity : from museum to school as a tangible experience
title Pensar a identidade : do museu à escola como experiência do tangível
spellingShingle Pensar a identidade : do museu à escola como experiência do tangível
Campos, Ricardo Guerreiro, 1992-
Desenho
Museus
Educação formal
Educação não formal
Pedagogia
Criação artística
Arte contemporânea
Teoria da arte
title_short Pensar a identidade : do museu à escola como experiência do tangível
title_full Pensar a identidade : do museu à escola como experiência do tangível
title_fullStr Pensar a identidade : do museu à escola como experiência do tangível
title_full_unstemmed Pensar a identidade : do museu à escola como experiência do tangível
title_sort Pensar a identidade : do museu à escola como experiência do tangível
author Campos, Ricardo Guerreiro, 1992-
author_facet Campos, Ricardo Guerreiro, 1992-
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Campos, Ricardo Guerreiro, 1992-
dc.subject.por.fl_str_mv Desenho
Museus
Educação formal
Educação não formal
Pedagogia
Criação artística
Arte contemporânea
Teoria da arte
topic Desenho
Museus
Educação formal
Educação não formal
Pedagogia
Criação artística
Arte contemporânea
Teoria da arte
description This article focuses on a research project in development, whose scope is in the practices of formal education, dialoguing, as stated, in between the museological context and the school context. An 11th grade Visual Arts class will be followed on a proposal to reflect the concept of identity through its path in a visit to the Berardo Collection Museum and on the creation of a sitespecific project in which the school will transform itself in a transparent museum - unpredictable and changeable
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09
2017-09-01T00:00:00Z
2018-01-15T18:44:32Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/30617
url http://hdl.handle.net/10451/30617
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv In: Matéria-prima. - Lisboa, 2017. - Vol. 5 (3), nº1 (Set./Dez. 2017), p. 168-178
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134386873958400