Distance education in Angola

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alfredo, Daguberto Daniel Gamba
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20
Resumo: This article seeks to show the importance of the real situation of distance learning in Angola, as well as its importance, bearing in mind that the same difficulties and actions of the Angolan government for the implementation of the same in the universities considered by many a fundamental tool in training so that it stimulates you to learn all the time, to research, to invest in your training and to use your intelligence, creativity, sensitivity and ability to interact with people outside the classroom. classroom, EA's experiences involve more than a body of scientific knowledge and acquisition of skills to teach, plus also a great skills in the use of technological means.
id RCAP_61d323f904c21289f3b275fc06e78d15
oai_identifier_str oai:ojs2.ricts.mundis.pt:article/20
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Distance education in AngolaO ENSINO A DISTÂNCIA EM ANGOLAEnsinodistânciaaprendizagem tecnologiatransmissão de conhecimentosTeachingdistancelearning technologytransmission of knowledgeThis article seeks to show the importance of the real situation of distance learning in Angola, as well as its importance, bearing in mind that the same difficulties and actions of the Angolan government for the implementation of the same in the universities considered by many a fundamental tool in training so that it stimulates you to learn all the time, to research, to invest in your training and to use your intelligence, creativity, sensitivity and ability to interact with people outside the classroom. classroom, EA's experiences involve more than a body of scientific knowledge and acquisition of skills to teach, plus also a great skills in the use of technological means.O presente artigo, procura mostrar a importância a real situação do Ensino a Distancia em Angola, bem com a sua importância, tendo em conta que o mesmo as dificuldades e as ações do governo de Angola para a implementação dos mesmo nas universidades, considerado por muitos uma ferramenta fundamental na formação de forma que o mesmo lhe estimule a aprender ao longo de todo o tempo, a pesquisar, a investir na própria formação e a usar a sua inteligência, criatividade, sensibilidade e capacidade de interagir com as pessoas fora da sala de aula, as experiências do EA envolvam mais do que um corpo de conhecimentos científicos e aquisição de competências para ensinar, mais também uma grande habilidades no uso dos meios tecnológicos.MUNDIS2019-12-31T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20oai:ojs2.ricts.mundis.pt:article/20Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade; Vol. 2 No. 4 (2019): RICTS | 5.ª Edição; 41-48RICTS | Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade; Vol. 2 N.º 4 (2019): RICTS | 5.ª Edição; 41-482184-4577reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://ricts.mundis.pt/index.php/ricts/article/view/20https://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20https://ricts.mundis.pt/index.php/ricts/article/view/20/17Direitos de Autor (c) 2020 Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlfredo, Daguberto Daniel Gamba2022-09-05T15:04:34Zoai:ojs2.ricts.mundis.pt:article/20Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:33:17.576861Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Distance education in Angola
O ENSINO A DISTÂNCIA EM ANGOLA
title Distance education in Angola
spellingShingle Distance education in Angola
Alfredo, Daguberto Daniel Gamba
Ensino
distância
aprendizagem tecnologia
transmissão de conhecimentos
Teaching
distance
learning technology
transmission of knowledge
title_short Distance education in Angola
title_full Distance education in Angola
title_fullStr Distance education in Angola
title_full_unstemmed Distance education in Angola
title_sort Distance education in Angola
author Alfredo, Daguberto Daniel Gamba
author_facet Alfredo, Daguberto Daniel Gamba
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Alfredo, Daguberto Daniel Gamba
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino
distância
aprendizagem tecnologia
transmissão de conhecimentos
Teaching
distance
learning technology
transmission of knowledge
topic Ensino
distância
aprendizagem tecnologia
transmissão de conhecimentos
Teaching
distance
learning technology
transmission of knowledge
description This article seeks to show the importance of the real situation of distance learning in Angola, as well as its importance, bearing in mind that the same difficulties and actions of the Angolan government for the implementation of the same in the universities considered by many a fundamental tool in training so that it stimulates you to learn all the time, to research, to invest in your training and to use your intelligence, creativity, sensitivity and ability to interact with people outside the classroom. classroom, EA's experiences involve more than a body of scientific knowledge and acquisition of skills to teach, plus also a great skills in the use of technological means.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-31T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20
oai:ojs2.ricts.mundis.pt:article/20
url https://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20
identifier_str_mv oai:ojs2.ricts.mundis.pt:article/20
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ricts.mundis.pt/index.php/ricts/article/view/20
https://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20
https://ricts.mundis.pt/index.php/ricts/article/view/20/17
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2020 Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2020 Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv MUNDIS
publisher.none.fl_str_mv MUNDIS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade; Vol. 2 No. 4 (2019): RICTS | 5.ª Edição; 41-48
RICTS | Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade; Vol. 2 N.º 4 (2019): RICTS | 5.ª Edição; 41-48
2184-4577
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130192817422336