Distance education in Angola
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20 |
Resumo: | This article seeks to show the importance of the real situation of distance learning in Angola, as well as its importance, bearing in mind that the same difficulties and actions of the Angolan government for the implementation of the same in the universities considered by many a fundamental tool in training so that it stimulates you to learn all the time, to research, to invest in your training and to use your intelligence, creativity, sensitivity and ability to interact with people outside the classroom. classroom, EA's experiences involve more than a body of scientific knowledge and acquisition of skills to teach, plus also a great skills in the use of technological means. |
id |
RCAP_61d323f904c21289f3b275fc06e78d15 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.ricts.mundis.pt:article/20 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Distance education in AngolaO ENSINO A DISTÂNCIA EM ANGOLAEnsinodistânciaaprendizagem tecnologiatransmissão de conhecimentosTeachingdistancelearning technologytransmission of knowledgeThis article seeks to show the importance of the real situation of distance learning in Angola, as well as its importance, bearing in mind that the same difficulties and actions of the Angolan government for the implementation of the same in the universities considered by many a fundamental tool in training so that it stimulates you to learn all the time, to research, to invest in your training and to use your intelligence, creativity, sensitivity and ability to interact with people outside the classroom. classroom, EA's experiences involve more than a body of scientific knowledge and acquisition of skills to teach, plus also a great skills in the use of technological means.O presente artigo, procura mostrar a importância a real situação do Ensino a Distancia em Angola, bem com a sua importância, tendo em conta que o mesmo as dificuldades e as ações do governo de Angola para a implementação dos mesmo nas universidades, considerado por muitos uma ferramenta fundamental na formação de forma que o mesmo lhe estimule a aprender ao longo de todo o tempo, a pesquisar, a investir na própria formação e a usar a sua inteligência, criatividade, sensibilidade e capacidade de interagir com as pessoas fora da sala de aula, as experiências do EA envolvam mais do que um corpo de conhecimentos científicos e aquisição de competências para ensinar, mais também uma grande habilidades no uso dos meios tecnológicos.MUNDIS2019-12-31T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20oai:ojs2.ricts.mundis.pt:article/20Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade; Vol. 2 No. 4 (2019): RICTS | 5.ª Edição; 41-48RICTS | Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade; Vol. 2 N.º 4 (2019): RICTS | 5.ª Edição; 41-482184-4577reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://ricts.mundis.pt/index.php/ricts/article/view/20https://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20https://ricts.mundis.pt/index.php/ricts/article/view/20/17Direitos de Autor (c) 2020 Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlfredo, Daguberto Daniel Gamba2022-09-05T15:04:34Zoai:ojs2.ricts.mundis.pt:article/20Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:33:17.576861Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Distance education in Angola O ENSINO A DISTÂNCIA EM ANGOLA |
title |
Distance education in Angola |
spellingShingle |
Distance education in Angola Alfredo, Daguberto Daniel Gamba Ensino distância aprendizagem tecnologia transmissão de conhecimentos Teaching distance learning technology transmission of knowledge |
title_short |
Distance education in Angola |
title_full |
Distance education in Angola |
title_fullStr |
Distance education in Angola |
title_full_unstemmed |
Distance education in Angola |
title_sort |
Distance education in Angola |
author |
Alfredo, Daguberto Daniel Gamba |
author_facet |
Alfredo, Daguberto Daniel Gamba |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alfredo, Daguberto Daniel Gamba |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino distância aprendizagem tecnologia transmissão de conhecimentos Teaching distance learning technology transmission of knowledge |
topic |
Ensino distância aprendizagem tecnologia transmissão de conhecimentos Teaching distance learning technology transmission of knowledge |
description |
This article seeks to show the importance of the real situation of distance learning in Angola, as well as its importance, bearing in mind that the same difficulties and actions of the Angolan government for the implementation of the same in the universities considered by many a fundamental tool in training so that it stimulates you to learn all the time, to research, to invest in your training and to use your intelligence, creativity, sensitivity and ability to interact with people outside the classroom. classroom, EA's experiences involve more than a body of scientific knowledge and acquisition of skills to teach, plus also a great skills in the use of technological means. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-31T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20 oai:ojs2.ricts.mundis.pt:article/20 |
url |
https://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20 |
identifier_str_mv |
oai:ojs2.ricts.mundis.pt:article/20 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ricts.mundis.pt/index.php/ricts/article/view/20 https://doi.org/10.37334/ricts.v2i4.20 https://ricts.mundis.pt/index.php/ricts/article/view/20/17 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2020 Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2020 Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade; Vol. 2 No. 4 (2019): RICTS | 5.ª Edição; 41-48 RICTS | Revista Internacional de Ciências, Tecnologia e Sociedade; Vol. 2 N.º 4 (2019): RICTS | 5.ª Edição; 41-48 2184-4577 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130192817422336 |