Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.5/2980 |
Resumo: | Mestrado em Gestão e Avaliação Imobiliária |
id |
RCAP_73985fd4249d29bb91d6e85971dee4df |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.repository.utl.pt:10400.5/2980 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estateCustomer Relationship ManagementResidential Real EstateCritical Success FactorsImobiliário ResidencialFactores Críticos de SucessoMestrado em Gestão e Avaliação ImobiliáriaDespite the large stream of research literature about CRM (Customer Relationship Management), analysis of CRM in Real Estate (RE) is scarce. Therefore, the authors undertook the task of identifying the Critical Success Factors (CSFs) in the implementation of CRM in Residential RE market. Through qualitative and exploratory research in the form of 9 semi-structured individual face-to-face interviews to Portuguese developers, estate agencies, CRM software suppliers and academics, empirical evidence was gathered about how relationships occur in a process with such high involvement from customers. It was also explored the multiple available features of CRM strategies and tools. Though, without a case study analysis this research only presents a static cross-sectional perspective. Results indicate that the most relevant CSF’s for CRM implementation in Residential RE are connected with employee engagement, thus one of our propositions to increase its success relies on improving internal marketing strategies, alongside with adjustments on the employee financial rewarding methods. Overall, given the market characteristics, our approach to CRM was not on the typical Customer Lifetime Value perspective of repeated purchase, but more on the importance of gaining trust from customers to maximize their possible positive word of mouth, hence increasing Customer Referral Value.Apesar da grande variedade de literatura sobre CRM (Customer Relationship Management), trabalhos de investigação sobre CRM no imobiliário são escassos. Justifica-se portanto o interesse dos autores em identificar os Factores Críticos de Sucesso (FCS) na implementação de CRM no mercado imobiliário residencial. Com recurso a investigação qualitativa e exploratória através de 9 entrevistas pessoais aprofundadas a promotores, agências de mediação imobiliária, empresas fornecedoras de software de CRM software e académicos portugueses, foi compilada informação empírica sobre o modo como se desenvolvem as relações num processo que implica um elevado envolvimento por parte dos clientes. Foram também abordadas as múltiplas estratégias e ferramentas de CRM disponíveis para o imobiliário. Todavia, na falta de uma análise de caso, esta tese apenas apresenta uma static cross-sectional perspective. Os resultados indiciam que os FCS mais relevantes para implementação de CRM no mercado imobiliário residencial estão relacionados com o envolvimento dos colaboradores, e por isso uma das nossas sugestões para aumentar o seu sucesso baseia-se em melhorar as estratégias de marketing interno, conjuntamente com ajustamentos na componente da compensação remuneratória. Em suma, dadas as características deste mercado, a nossa abordagem sobre CRM não se baseou na típica perspectiva de Customer Lifetime Value e compra repetida, mas mais na importância de ganhar confiança por parte dos clientes de modo a maximizar o seu possível Word of Mouth positivo, e com isso aumentar o Customer Referral Value.Instituto Superior de Economia e GestãoPedron, CristianeRepositório da Universidade de LisboaLopes, Fernando Jorge Bastos da Silva2011-03-19T10:28:58Z2011-02-222011-02-22T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.5/2980engLopes, Fernando Jorge Bastos da Silva. 2011. "Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate". Dissertação de Mestrado. Universidade Técnica de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-06T14:34:08Zoai:www.repository.utl.pt:10400.5/2980Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:50:56.161113Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate |
title |
Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate |
spellingShingle |
Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate Lopes, Fernando Jorge Bastos da Silva Customer Relationship Management Residential Real Estate Critical Success Factors Imobiliário Residencial Factores Críticos de Sucesso |
title_short |
Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate |
title_full |
Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate |
title_fullStr |
Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate |
title_full_unstemmed |
Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate |
title_sort |
Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate |
author |
Lopes, Fernando Jorge Bastos da Silva |
author_facet |
Lopes, Fernando Jorge Bastos da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Pedron, Cristiane Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopes, Fernando Jorge Bastos da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Customer Relationship Management Residential Real Estate Critical Success Factors Imobiliário Residencial Factores Críticos de Sucesso |
topic |
Customer Relationship Management Residential Real Estate Critical Success Factors Imobiliário Residencial Factores Críticos de Sucesso |
description |
Mestrado em Gestão e Avaliação Imobiliária |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-03-19T10:28:58Z 2011-02-22 2011-02-22T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.5/2980 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.5/2980 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Lopes, Fernando Jorge Bastos da Silva. 2011. "Critical success factors of customer relationship management implementation in residential real estate". Dissertação de Mestrado. Universidade Técnica de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestão |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Superior de Economia e Gestão |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Superior de Economia e Gestão |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130984232255488 |