STS educators in teaching publications in Brazil: a social network analysis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v8i1.10947 |
Resumo: | This paper presents the results of an investigation conducted alongside the authors cited in Glen Aikenhead’s article, entitled “STS education: A rose by any other name” that sought to identify which authors are quoted in STS education publications in Brazil. We intend to contribute to define a State of the Art research in Science Education. The authors identified in this article were cataloged and modeled within a network of quotations. Results revealed that the authors that have been recognized as international references on STS education, in recent decades, are also present in the studies published in Brazil. However, despite a significant representation in article referencing, we realize that there is significant repetition of quotation sources, as well as of the author’s works that are quoted. |
id |
RCAP_7e08bb65f55eb27d8edb9d28ab80faaa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/10947 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
STS educators in teaching publications in Brazil: a social network analysisEducadores CTS nas publicações de ensino no Brasil: uma análise por redes sociaisThis paper presents the results of an investigation conducted alongside the authors cited in Glen Aikenhead’s article, entitled “STS education: A rose by any other name” that sought to identify which authors are quoted in STS education publications in Brazil. We intend to contribute to define a State of the Art research in Science Education. The authors identified in this article were cataloged and modeled within a network of quotations. Results revealed that the authors that have been recognized as international references on STS education, in recent decades, are also present in the studies published in Brazil. However, despite a significant representation in article referencing, we realize that there is significant repetition of quotation sources, as well as of the author’s works that are quoted.Este trabajo presenta los resultados de una investigación en torno a los autores citados en el artículo de Glen Aikenhead titulado Educación Ciencia - Tecnología - Sociedad (CTS): Una buena idea como quiera que se le llame. Se pretendía identificar dichos autores en las publicaciones sobre educación CTS realizadas Brasil. Los autores identificados en ese artículo fueron catalogados y modelados con una red de citas. Los resultados revelaron que los autores que conforman la historia internacional de la educación CTS en las últimas décadas también están presentes en los trabajos publicados en Brasil. Sin embargo, a pesar de una representación significativa en todas las referencias de los artículos, nos damos cuenta de que hay una concentración tanto de origen de la cita, como de las obras con autoría de estos autores.Este trabalho apresenta o resultado de uma investigação realizada com os autores citados no artigo de Glen Aikenhead intitulado Educación Ciencia-Tecnología-Sociedad (CTS): una buena idea como quiera que se le llame e a identificação destes nas publicações da educação CTS no Brasil. Os autores identificados neste artigo foram catalogados e modelados com uma rede de citações. Os resultados revelaram que os autores que constituíram a história internacional da educação CTS nas últimas décadas também estão presentes nos trabalhos publicados no Brasil. Contudo, apesar de uma significativa representação em todas as referências dos artigos, percebemos que há uma concentração tanto de origem da citação, quanto das obras com autoria desses autores.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2016-07-05info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v8i1.10947https://doi.org/10.34624/id.v8i1.10947Indagatio Didactica; Vol 8 No 1 (2016); 1552-1564Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 1 (2016); 1552-1564Indagatio Didactica; Vol. 8 No 1 (2016); 1552-1564Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 1 (2016); 1552-15641647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10947https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10947/7127Domingos, Mayara FerrazMelo, Thiago Brañas deBengio, Márcia AlbuquerqueSilva, Marco Aurelio F. BrasilChrispino, Alvaroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:18:02Zoai:proa.ua.pt:article/10947Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:20.331835Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
STS educators in teaching publications in Brazil: a social network analysis Educadores CTS nas publicações de ensino no Brasil: uma análise por redes sociais |
title |
STS educators in teaching publications in Brazil: a social network analysis |
spellingShingle |
STS educators in teaching publications in Brazil: a social network analysis Domingos, Mayara Ferraz |
title_short |
STS educators in teaching publications in Brazil: a social network analysis |
title_full |
STS educators in teaching publications in Brazil: a social network analysis |
title_fullStr |
STS educators in teaching publications in Brazil: a social network analysis |
title_full_unstemmed |
STS educators in teaching publications in Brazil: a social network analysis |
title_sort |
STS educators in teaching publications in Brazil: a social network analysis |
author |
Domingos, Mayara Ferraz |
author_facet |
Domingos, Mayara Ferraz Melo, Thiago Brañas de Bengio, Márcia Albuquerque Silva, Marco Aurelio F. Brasil Chrispino, Alvaro |
author_role |
author |
author2 |
Melo, Thiago Brañas de Bengio, Márcia Albuquerque Silva, Marco Aurelio F. Brasil Chrispino, Alvaro |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Domingos, Mayara Ferraz Melo, Thiago Brañas de Bengio, Márcia Albuquerque Silva, Marco Aurelio F. Brasil Chrispino, Alvaro |
description |
This paper presents the results of an investigation conducted alongside the authors cited in Glen Aikenhead’s article, entitled “STS education: A rose by any other name” that sought to identify which authors are quoted in STS education publications in Brazil. We intend to contribute to define a State of the Art research in Science Education. The authors identified in this article were cataloged and modeled within a network of quotations. Results revealed that the authors that have been recognized as international references on STS education, in recent decades, are also present in the studies published in Brazil. However, despite a significant representation in article referencing, we realize that there is significant repetition of quotation sources, as well as of the author’s works that are quoted. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07-05 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v8i1.10947 https://doi.org/10.34624/id.v8i1.10947 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v8i1.10947 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10947 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10947/7127 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 8 No 1 (2016); 1552-1564 Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 1 (2016); 1552-1564 Indagatio Didactica; Vol. 8 No 1 (2016); 1552-1564 Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 1 (2016); 1552-1564 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1817553603370418176 |