EPS teaching for learners in the health sciences field
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10284/610 |
Resumo: | The university courses recognise the importance of learners achieving spoken and written competence in English. Due to the specific nature of the courses, mainly in the Faculty of Health Sciences, English language teachers try to develop syllabi based on learners’ future professional needs. This paper considers the difficulties encountered in implementing needs analysis and developing ESP programmes in which language objectives resulting from learners’ needs are included in the syllabus together with authentic materials and tasks which demonstrate and practise the language. Os cursos desta universidade reconhecem a importância do conhecimento falado e escrito da língua inglesa. Devido à natureza específica dos cursos, nomeadamente da Faculdade de Ciências da Saúde, os professores de inglês tentam elaborar programas baseados nas futuras necessidades profissionais dos alunos. Este artigo considera as dificuldades em implementar analise de necessidades e desenvolver programas de ESP (Inglês para Fins Específicos) em que os objectivos linguisticos resultantes das necessidades dos alunos são incluídos no programa juntamente com material didáctico e tarefas autênticos na língua. |
id |
RCAP_82d1682e9da4d15f08d37305e560b3a9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bdigital.ufp.pt:10284/610 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
EPS teaching for learners in the health sciences fieldThe university courses recognise the importance of learners achieving spoken and written competence in English. Due to the specific nature of the courses, mainly in the Faculty of Health Sciences, English language teachers try to develop syllabi based on learners’ future professional needs. This paper considers the difficulties encountered in implementing needs analysis and developing ESP programmes in which language objectives resulting from learners’ needs are included in the syllabus together with authentic materials and tasks which demonstrate and practise the language. Os cursos desta universidade reconhecem a importância do conhecimento falado e escrito da língua inglesa. Devido à natureza específica dos cursos, nomeadamente da Faculdade de Ciências da Saúde, os professores de inglês tentam elaborar programas baseados nas futuras necessidades profissionais dos alunos. Este artigo considera as dificuldades em implementar analise de necessidades e desenvolver programas de ESP (Inglês para Fins Específicos) em que os objectivos linguisticos resultantes das necessidades dos alunos são incluídos no programa juntamente com material didáctico e tarefas autênticos na língua.Edições Universidade Fernando PessoaRepositório Institucional da Universidade Fernando PessoaSilva, Fátima2008-07-21T07:46:41Z2004-01-01T00:00:00Z2004-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10284/610engRevista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 1 (2004) 35-40.1646-0502info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-09-06T02:01:00Zoai:bdigital.ufp.pt:10284/610Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:38:44.411223Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
EPS teaching for learners in the health sciences field |
title |
EPS teaching for learners in the health sciences field |
spellingShingle |
EPS teaching for learners in the health sciences field Silva, Fátima |
title_short |
EPS teaching for learners in the health sciences field |
title_full |
EPS teaching for learners in the health sciences field |
title_fullStr |
EPS teaching for learners in the health sciences field |
title_full_unstemmed |
EPS teaching for learners in the health sciences field |
title_sort |
EPS teaching for learners in the health sciences field |
author |
Silva, Fátima |
author_facet |
Silva, Fátima |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Fernando Pessoa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Fátima |
description |
The university courses recognise the importance of learners achieving spoken and written competence in English. Due to the specific nature of the courses, mainly in the Faculty of Health Sciences, English language teachers try to develop syllabi based on learners’ future professional needs. This paper considers the difficulties encountered in implementing needs analysis and developing ESP programmes in which language objectives resulting from learners’ needs are included in the syllabus together with authentic materials and tasks which demonstrate and practise the language. Os cursos desta universidade reconhecem a importância do conhecimento falado e escrito da língua inglesa. Devido à natureza específica dos cursos, nomeadamente da Faculdade de Ciências da Saúde, os professores de inglês tentam elaborar programas baseados nas futuras necessidades profissionais dos alunos. Este artigo considera as dificuldades em implementar analise de necessidades e desenvolver programas de ESP (Inglês para Fins Específicos) em que os objectivos linguisticos resultantes das necessidades dos alunos são incluídos no programa juntamente com material didáctico e tarefas autênticos na língua. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-01-01T00:00:00Z 2004-01-01T00:00:00Z 2008-07-21T07:46:41Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10284/610 |
url |
http://hdl.handle.net/10284/610 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 1 (2004) 35-40. 1646-0502 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Edições Universidade Fernando Pessoa |
publisher.none.fl_str_mv |
Edições Universidade Fernando Pessoa |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130249624027136 |