EPS teaching for learners in the health sciences field

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Fátima
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10284/610
Resumo: The university courses recognise the importance of learners achieving spoken and written competence in English. Due to the specific nature of the courses, mainly in the Faculty of Health Sciences, English language teachers try to develop syllabi based on learners’ future professional needs. This paper considers the difficulties encountered in implementing needs analysis and developing ESP programmes in which language objectives resulting from learners’ needs are included in the syllabus together with authentic materials and tasks which demonstrate and practise the language. Os cursos desta universidade reconhecem a importância do conhecimento falado e escrito da língua inglesa. Devido à natureza específica dos cursos, nomeadamente da Faculdade de Ciências da Saúde, os professores de inglês tentam elaborar programas baseados nas futuras necessidades profissionais dos alunos. Este artigo considera as dificuldades em implementar analise de necessidades e desenvolver programas de ESP (Inglês para Fins Específicos) em que os objectivos linguisticos resultantes das necessidades dos alunos são incluídos no programa juntamente com material didáctico e tarefas autênticos na língua.
id RCAP_82d1682e9da4d15f08d37305e560b3a9
oai_identifier_str oai:bdigital.ufp.pt:10284/610
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling EPS teaching for learners in the health sciences fieldThe university courses recognise the importance of learners achieving spoken and written competence in English. Due to the specific nature of the courses, mainly in the Faculty of Health Sciences, English language teachers try to develop syllabi based on learners’ future professional needs. This paper considers the difficulties encountered in implementing needs analysis and developing ESP programmes in which language objectives resulting from learners’ needs are included in the syllabus together with authentic materials and tasks which demonstrate and practise the language. Os cursos desta universidade reconhecem a importância do conhecimento falado e escrito da língua inglesa. Devido à natureza específica dos cursos, nomeadamente da Faculdade de Ciências da Saúde, os professores de inglês tentam elaborar programas baseados nas futuras necessidades profissionais dos alunos. Este artigo considera as dificuldades em implementar analise de necessidades e desenvolver programas de ESP (Inglês para Fins Específicos) em que os objectivos linguisticos resultantes das necessidades dos alunos são incluídos no programa juntamente com material didáctico e tarefas autênticos na língua.Edições Universidade Fernando PessoaRepositório Institucional da Universidade Fernando PessoaSilva, Fátima2008-07-21T07:46:41Z2004-01-01T00:00:00Z2004-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10284/610engRevista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 1 (2004) 35-40.1646-0502info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-09-06T02:01:00Zoai:bdigital.ufp.pt:10284/610Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:38:44.411223Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv EPS teaching for learners in the health sciences field
title EPS teaching for learners in the health sciences field
spellingShingle EPS teaching for learners in the health sciences field
Silva, Fátima
title_short EPS teaching for learners in the health sciences field
title_full EPS teaching for learners in the health sciences field
title_fullStr EPS teaching for learners in the health sciences field
title_full_unstemmed EPS teaching for learners in the health sciences field
title_sort EPS teaching for learners in the health sciences field
author Silva, Fátima
author_facet Silva, Fátima
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Fernando Pessoa
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Fátima
description The university courses recognise the importance of learners achieving spoken and written competence in English. Due to the specific nature of the courses, mainly in the Faculty of Health Sciences, English language teachers try to develop syllabi based on learners’ future professional needs. This paper considers the difficulties encountered in implementing needs analysis and developing ESP programmes in which language objectives resulting from learners’ needs are included in the syllabus together with authentic materials and tasks which demonstrate and practise the language. Os cursos desta universidade reconhecem a importância do conhecimento falado e escrito da língua inglesa. Devido à natureza específica dos cursos, nomeadamente da Faculdade de Ciências da Saúde, os professores de inglês tentam elaborar programas baseados nas futuras necessidades profissionais dos alunos. Este artigo considera as dificuldades em implementar analise de necessidades e desenvolver programas de ESP (Inglês para Fins Específicos) em que os objectivos linguisticos resultantes das necessidades dos alunos são incluídos no programa juntamente com material didáctico e tarefas autênticos na língua.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-01-01T00:00:00Z
2004-01-01T00:00:00Z
2008-07-21T07:46:41Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10284/610
url http://hdl.handle.net/10284/610
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 1 (2004) 35-40.
1646-0502
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Edições Universidade Fernando Pessoa
publisher.none.fl_str_mv Edições Universidade Fernando Pessoa
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130249624027136