The importance of stories to promote empahty in young learners

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Godinho, Ana Paula Rosário
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/118904
Resumo: This report shares an action research project that aimed to answer the question “How can stories be used as a resource in the classroom to promote empathy in young learners?”. Taking into consideration this initial question, the aims of this research were related to the use of stories in the classroom considering the stages associated to the adaption of the story and the storytelling process. Another aim was to understand which tools could be used to assess empathy trait development in students. The study took place from September to December 2019 in a 3rd grade class in a primary school in Portugal. The results highlight aspects to take into consideration when adapting and telling a story successfully in the English primary classroom, as well as a suggestion for a data collection tool to assess the empathy trait development in students.
id RCAP_ac79dadcdab8f3bc88e6b74cb76656dd
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/118904
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The importance of stories to promote empahty in young learnersLiteracia1º Ciclo do Ensino BásicoLeitura de históriasStoriesEmpathyYoung learnersStorytellingHistóriasEmpatiaJovens aprendentesContar históriasDomínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e LiteraturasDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da EducaçãoThis report shares an action research project that aimed to answer the question “How can stories be used as a resource in the classroom to promote empathy in young learners?”. Taking into consideration this initial question, the aims of this research were related to the use of stories in the classroom considering the stages associated to the adaption of the story and the storytelling process. Another aim was to understand which tools could be used to assess empathy trait development in students. The study took place from September to December 2019 in a 3rd grade class in a primary school in Portugal. The results highlight aspects to take into consideration when adapting and telling a story successfully in the English primary classroom, as well as a suggestion for a data collection tool to assess the empathy trait development in students.Este relatório pretende responder à questão inicial “Como é que as histórias podem ser utilizadas como um recurso na sala de aula para promover a empatia em jovens aprendentes?”. Tendo em consideração esta questão inicial, os objetivos deste estudo estão relacionados com a utilização das histórias na sala de aula, considerando o processo de adaptação da história e o ato de contar a mesma. Outro aspeto importante deste projeto, seria perceber quais seriam os instrumentos de recolha de dados mais importantes, relativamente ao desenvolvimento do traço da empatia nos aprendentes. Este estudo decorreu entre Setembro e Dezembro de 2019, numa turma de 3º ano, numa escola primária, em Portugal. Os resultados demonstraram diferentes e importantes aspetos a ter em conta no processo de adaptação e no ato de contar uma história de forma bem-sucedida, bem como, instrumentos de recolha de dados pertinentes para a compreensão do estado inicial de empatia nos aprendentes.Mourão, SandieCeia, CarlosRUNGodinho, Ana Paula Rosário2021-06-07T10:39:33Z2021-04-062020-12-222021-04-06T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/118904TID:202721051enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T05:01:35Zoai:run.unl.pt:10362/118904Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:43:57.599412Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The importance of stories to promote empahty in young learners
title The importance of stories to promote empahty in young learners
spellingShingle The importance of stories to promote empahty in young learners
Godinho, Ana Paula Rosário
Literacia
1º Ciclo do Ensino Básico
Leitura de histórias
Stories
Empathy
Young learners
Storytelling
Histórias
Empatia
Jovens aprendentes
Contar histórias
Domínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e Literaturas
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação
title_short The importance of stories to promote empahty in young learners
title_full The importance of stories to promote empahty in young learners
title_fullStr The importance of stories to promote empahty in young learners
title_full_unstemmed The importance of stories to promote empahty in young learners
title_sort The importance of stories to promote empahty in young learners
author Godinho, Ana Paula Rosário
author_facet Godinho, Ana Paula Rosário
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Mourão, Sandie
Ceia, Carlos
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Godinho, Ana Paula Rosário
dc.subject.por.fl_str_mv Literacia
1º Ciclo do Ensino Básico
Leitura de histórias
Stories
Empathy
Young learners
Storytelling
Histórias
Empatia
Jovens aprendentes
Contar histórias
Domínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e Literaturas
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação
topic Literacia
1º Ciclo do Ensino Básico
Leitura de histórias
Stories
Empathy
Young learners
Storytelling
Histórias
Empatia
Jovens aprendentes
Contar histórias
Domínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e Literaturas
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação
description This report shares an action research project that aimed to answer the question “How can stories be used as a resource in the classroom to promote empathy in young learners?”. Taking into consideration this initial question, the aims of this research were related to the use of stories in the classroom considering the stages associated to the adaption of the story and the storytelling process. Another aim was to understand which tools could be used to assess empathy trait development in students. The study took place from September to December 2019 in a 3rd grade class in a primary school in Portugal. The results highlight aspects to take into consideration when adapting and telling a story successfully in the English primary classroom, as well as a suggestion for a data collection tool to assess the empathy trait development in students.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-22
2021-06-07T10:39:33Z
2021-04-06
2021-04-06T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/118904
TID:202721051
url http://hdl.handle.net/10362/118904
identifier_str_mv TID:202721051
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799138047960285184