The importance of stories to promote empahty in young learners
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10362/118904 |
Resumo: | This report shares an action research project that aimed to answer the question “How can stories be used as a resource in the classroom to promote empathy in young learners?”. Taking into consideration this initial question, the aims of this research were related to the use of stories in the classroom considering the stages associated to the adaption of the story and the storytelling process. Another aim was to understand which tools could be used to assess empathy trait development in students. The study took place from September to December 2019 in a 3rd grade class in a primary school in Portugal. The results highlight aspects to take into consideration when adapting and telling a story successfully in the English primary classroom, as well as a suggestion for a data collection tool to assess the empathy trait development in students. |
id |
RCAP_ac79dadcdab8f3bc88e6b74cb76656dd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/118904 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The importance of stories to promote empahty in young learnersLiteracia1º Ciclo do Ensino BásicoLeitura de históriasStoriesEmpathyYoung learnersStorytellingHistóriasEmpatiaJovens aprendentesContar históriasDomínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e LiteraturasDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da EducaçãoThis report shares an action research project that aimed to answer the question “How can stories be used as a resource in the classroom to promote empathy in young learners?”. Taking into consideration this initial question, the aims of this research were related to the use of stories in the classroom considering the stages associated to the adaption of the story and the storytelling process. Another aim was to understand which tools could be used to assess empathy trait development in students. The study took place from September to December 2019 in a 3rd grade class in a primary school in Portugal. The results highlight aspects to take into consideration when adapting and telling a story successfully in the English primary classroom, as well as a suggestion for a data collection tool to assess the empathy trait development in students.Este relatório pretende responder à questão inicial “Como é que as histórias podem ser utilizadas como um recurso na sala de aula para promover a empatia em jovens aprendentes?”. Tendo em consideração esta questão inicial, os objetivos deste estudo estão relacionados com a utilização das histórias na sala de aula, considerando o processo de adaptação da história e o ato de contar a mesma. Outro aspeto importante deste projeto, seria perceber quais seriam os instrumentos de recolha de dados mais importantes, relativamente ao desenvolvimento do traço da empatia nos aprendentes. Este estudo decorreu entre Setembro e Dezembro de 2019, numa turma de 3º ano, numa escola primária, em Portugal. Os resultados demonstraram diferentes e importantes aspetos a ter em conta no processo de adaptação e no ato de contar uma história de forma bem-sucedida, bem como, instrumentos de recolha de dados pertinentes para a compreensão do estado inicial de empatia nos aprendentes.Mourão, SandieCeia, CarlosRUNGodinho, Ana Paula Rosário2021-06-07T10:39:33Z2021-04-062020-12-222021-04-06T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/118904TID:202721051enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T05:01:35Zoai:run.unl.pt:10362/118904Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:43:57.599412Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The importance of stories to promote empahty in young learners |
title |
The importance of stories to promote empahty in young learners |
spellingShingle |
The importance of stories to promote empahty in young learners Godinho, Ana Paula Rosário Literacia 1º Ciclo do Ensino Básico Leitura de histórias Stories Empathy Young learners Storytelling Histórias Empatia Jovens aprendentes Contar histórias Domínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e Literaturas Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação |
title_short |
The importance of stories to promote empahty in young learners |
title_full |
The importance of stories to promote empahty in young learners |
title_fullStr |
The importance of stories to promote empahty in young learners |
title_full_unstemmed |
The importance of stories to promote empahty in young learners |
title_sort |
The importance of stories to promote empahty in young learners |
author |
Godinho, Ana Paula Rosário |
author_facet |
Godinho, Ana Paula Rosário |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Mourão, Sandie Ceia, Carlos RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Godinho, Ana Paula Rosário |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Literacia 1º Ciclo do Ensino Básico Leitura de histórias Stories Empathy Young learners Storytelling Histórias Empatia Jovens aprendentes Contar histórias Domínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e Literaturas Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação |
topic |
Literacia 1º Ciclo do Ensino Básico Leitura de histórias Stories Empathy Young learners Storytelling Histórias Empatia Jovens aprendentes Contar histórias Domínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e Literaturas Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação |
description |
This report shares an action research project that aimed to answer the question “How can stories be used as a resource in the classroom to promote empathy in young learners?”. Taking into consideration this initial question, the aims of this research were related to the use of stories in the classroom considering the stages associated to the adaption of the story and the storytelling process. Another aim was to understand which tools could be used to assess empathy trait development in students. The study took place from September to December 2019 in a 3rd grade class in a primary school in Portugal. The results highlight aspects to take into consideration when adapting and telling a story successfully in the English primary classroom, as well as a suggestion for a data collection tool to assess the empathy trait development in students. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-22 2021-06-07T10:39:33Z 2021-04-06 2021-04-06T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10362/118904 TID:202721051 |
url |
http://hdl.handle.net/10362/118904 |
identifier_str_mv |
TID:202721051 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799138047960285184 |