Satisfaction with the Basic Music Course: An Exploratory Study on the Perceptions of Students in the Articulated and Supplementary Regimes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34639/rpea.v11i2.186 |
Resumo: | The objectives of this investigation were to know and analyze the levels of satisfaction of students with the Music Basic Course at the Conservatory – Madeira’s Professional School of the Arts, in both the articulated and supplementary regimes. Based on a quantitative methodology, a set of sociodemographic variables, musical aptitudes and tastes were analyzed, and positive correlations were found with the satisfaction rates obtained in the disciplines of Instrument |
id |
RCAP_c6bc3326026dbc7b2b7e439cc0dec429 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rpea.madeira.gov.pt:article/186 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Satisfaction with the Basic Music Course: An Exploratory Study on the Perceptions of Students in the Articulated and Supplementary RegimesSatisfação com o Curso Básico de Música: Um Estudo Exploratório acerca das Perceções dos Alunos dos Regimes Articulado e SupletivoEnsino Vocacional da Música; Ensino Artístico Especializado; Regime Articulado; Regime Supletivo; SatisfaçãoVocational Music Teaching; Specialized Music Education; Articulated Regime; Supplemental Regime; SatisfactionThe objectives of this investigation were to know and analyze the levels of satisfaction of students with the Music Basic Course at the Conservatory – Madeira’s Professional School of the Arts, in both the articulated and supplementary regimes. Based on a quantitative methodology, a set of sociodemographic variables, musical aptitudes and tastes were analyzed, and positive correlations were found with the satisfaction rates obtained in the disciplines of InstrumentForam objetivos desta investigação conhecer e analisar os níveis de satisfação dos alunos com os regimes articulado e supletivo do Curso Básico de Música do Conservatório – Escola Profissional das Artes da Madeira. A partir de métodosquantitativos, analisaram-se variáveis sociodemográficas, gostos e aptidões musicais dos alunos e constataram-se correlações positivas entre os índices de satisfação das disciplinas de Instrumento, Formação Musical e Classe de Conjunto. Verificou-se ainda que os níveis de satisfação com as aulas da Formação Artística Especializada se associam positivamente com a capacidade de organização do tempo de estudo, com a articulação de horários entre escolas e também com a articulação entre as aprendizagens realizadas nas disciplinas de Instrumento e de Formação Musical. De uma forma geral, a amostra revela níveis de satisfação bastante elevados com as aulas do Conservatório, em ambos os regimes do Ensino Artístico Especializado.CEPAM2022-12-02info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v11i2.186https://doi.org/10.34639/rpea.v11i2.186Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 11 No. 2 (2021): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-22Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 11 N.º 2 (2021): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-222183-74811647-905X10.34639/rpea.v11i2reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/186https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/186/166Direitos de Autor (c) 2022 Rúben Sousa, Carlos Gonçalves, Paulo Esteireiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessSousa, RúbenGonçalves, CarlosEsteireiro, PauloSousa, RúbenGonçalves, CarlosEsteireiro, Paulo2024-01-31T10:29:25Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/186Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:30.966469Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Satisfaction with the Basic Music Course: An Exploratory Study on the Perceptions of Students in the Articulated and Supplementary Regimes Satisfação com o Curso Básico de Música: Um Estudo Exploratório acerca das Perceções dos Alunos dos Regimes Articulado e Supletivo |
title |
Satisfaction with the Basic Music Course: An Exploratory Study on the Perceptions of Students in the Articulated and Supplementary Regimes |
spellingShingle |
Satisfaction with the Basic Music Course: An Exploratory Study on the Perceptions of Students in the Articulated and Supplementary Regimes Sousa, Rúben Ensino Vocacional da Música; Ensino Artístico Especializado; Regime Articulado; Regime Supletivo; Satisfação Vocational Music Teaching; Specialized Music Education; Articulated Regime; Supplemental Regime; Satisfaction |
title_short |
Satisfaction with the Basic Music Course: An Exploratory Study on the Perceptions of Students in the Articulated and Supplementary Regimes |
title_full |
Satisfaction with the Basic Music Course: An Exploratory Study on the Perceptions of Students in the Articulated and Supplementary Regimes |
title_fullStr |
Satisfaction with the Basic Music Course: An Exploratory Study on the Perceptions of Students in the Articulated and Supplementary Regimes |
title_full_unstemmed |
Satisfaction with the Basic Music Course: An Exploratory Study on the Perceptions of Students in the Articulated and Supplementary Regimes |
title_sort |
Satisfaction with the Basic Music Course: An Exploratory Study on the Perceptions of Students in the Articulated and Supplementary Regimes |
author |
Sousa, Rúben |
author_facet |
Sousa, Rúben Gonçalves, Carlos Esteireiro, Paulo |
author_role |
author |
author2 |
Gonçalves, Carlos Esteireiro, Paulo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sousa, Rúben Gonçalves, Carlos Esteireiro, Paulo Sousa, Rúben Gonçalves, Carlos Esteireiro, Paulo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino Vocacional da Música; Ensino Artístico Especializado; Regime Articulado; Regime Supletivo; Satisfação Vocational Music Teaching; Specialized Music Education; Articulated Regime; Supplemental Regime; Satisfaction |
topic |
Ensino Vocacional da Música; Ensino Artístico Especializado; Regime Articulado; Regime Supletivo; Satisfação Vocational Music Teaching; Specialized Music Education; Articulated Regime; Supplemental Regime; Satisfaction |
description |
The objectives of this investigation were to know and analyze the levels of satisfaction of students with the Music Basic Course at the Conservatory – Madeira’s Professional School of the Arts, in both the articulated and supplementary regimes. Based on a quantitative methodology, a set of sociodemographic variables, musical aptitudes and tastes were analyzed, and positive correlations were found with the satisfaction rates obtained in the disciplines of Instrument |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-02 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34639/rpea.v11i2.186 https://doi.org/10.34639/rpea.v11i2.186 |
url |
https://doi.org/10.34639/rpea.v11i2.186 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/186 https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/186/166 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 Rúben Sousa, Carlos Gonçalves, Paulo Esteireiro info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 Rúben Sousa, Carlos Gonçalves, Paulo Esteireiro |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
dc.source.none.fl_str_mv |
Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 11 No. 2 (2021): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-22 Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 11 N.º 2 (2021): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-22 2183-7481 1647-905X 10.34639/rpea.v11i2 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133583225389056 |