The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization Polynomials

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira da Costa Araújo, Leilane
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Silva Fonseca, Douglas
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação Matemática em Revista
Texto Completo: https://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2693
Resumo: The discipline of mathematics, almost always, represents a great challenge for most students, perhaps due to the way it is taught. However, with technological advances in recent years, teachers are beginning to make use of new methodologies in the teaching of mathematics, leading students to participate in the construction of knowledge. In this perspective, the present article, of a qualitative nature, aims to present the importance of digital games in the teaching and learning process along with the discipline of mathematics with the application Kahoot, as a possibility to stimulate and motivate in the learning of mathematical concepts.
id SBEM_MAT-1_bc9b548abd3b1eb62126d81dbf18f259
oai_identifier_str oai:emr.www.sbem.com.br:article/2693
network_acronym_str SBEM_MAT-1
network_name_str Educação Matemática em Revista
repository_id_str
spelling The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization PolynomialsO Uso do Kahoot nas Práticas Pedagógicas para o Ensino de Fatoração de PolinômiosKahootEducação Matemática InclusivaPráticas pedagógicasKahootMathematics EducationPedagogical practicesThe discipline of mathematics, almost always, represents a great challenge for most students, perhaps due to the way it is taught. However, with technological advances in recent years, teachers are beginning to make use of new methodologies in the teaching of mathematics, leading students to participate in the construction of knowledge. In this perspective, the present article, of a qualitative nature, aims to present the importance of digital games in the teaching and learning process along with the discipline of mathematics with the application Kahoot, as a possibility to stimulate and motivate in the learning of mathematical concepts.A disciplina de matemática, quase sempre, representa um grande desafio para a maioria dos alunos, talvez pela forma como é ensinada. No entanto, com os avanços tecnológicos nos últimos anos, professores começam a fazer uso de novas metodologias no ensino da matemática, levando os estudantes a participarem da construção do conhecimento. Nessa perspectiva, o presente artigo, de natureza qualitativa, tem por finalidade apresentar a importância dos jogos digitais no processo de ensino e de aprendizagem junto à disciplina de matemática com o aplicativo Kahoot, como possibilidade ao estímulo e motivação na aprendizagem de conceitos de matemática.  Sociedade Brasileira de Educação Matemática2022-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/269310.37001/emr.v27i77.2693Educação Matemática em Revista; v. 27 n. 77 (2022): out./dez.; 131-1452317-904X1517-3941reponame:Educação Matemática em Revistainstname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)instacron:SBEM_MATporhttps://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2693/2257https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira da Costa Araújo, LeilaneSilva Fonseca, Douglas2022-12-19T13:13:21Zoai:emr.www.sbem.com.br:article/2693Revistahttp://sbemrevista.kinghost.net/revista/index.php/emr/indexPUBhttp://sbemrevista.kinghost.net/revista/index.php/emr/oaiemr@sbem.com.br || webmaster@sbem.com.br || primeiro.secretario@sbem.com.br2317-904X1517-3941opendoar:2022-12-19T13:13:21Educação Matemática em Revista - Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)false
dc.title.none.fl_str_mv The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization Polynomials
O Uso do Kahoot nas Práticas Pedagógicas para o Ensino de Fatoração de Polinômios
title The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization Polynomials
spellingShingle The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization Polynomials
Pereira da Costa Araújo, Leilane
Kahoot
Educação Matemática Inclusiva
Práticas pedagógicas
Kahoot
Mathematics Education
Pedagogical practices
title_short The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization Polynomials
title_full The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization Polynomials
title_fullStr The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization Polynomials
title_full_unstemmed The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization Polynomials
title_sort The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization Polynomials
author Pereira da Costa Araújo, Leilane
author_facet Pereira da Costa Araújo, Leilane
Silva Fonseca, Douglas
author_role author
author2 Silva Fonseca, Douglas
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira da Costa Araújo, Leilane
Silva Fonseca, Douglas
dc.subject.por.fl_str_mv Kahoot
Educação Matemática Inclusiva
Práticas pedagógicas
Kahoot
Mathematics Education
Pedagogical practices
topic Kahoot
Educação Matemática Inclusiva
Práticas pedagógicas
Kahoot
Mathematics Education
Pedagogical practices
description The discipline of mathematics, almost always, represents a great challenge for most students, perhaps due to the way it is taught. However, with technological advances in recent years, teachers are beginning to make use of new methodologies in the teaching of mathematics, leading students to participate in the construction of knowledge. In this perspective, the present article, of a qualitative nature, aims to present the importance of digital games in the teaching and learning process along with the discipline of mathematics with the application Kahoot, as a possibility to stimulate and motivate in the learning of mathematical concepts.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2693
10.37001/emr.v27i77.2693
url https://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2693
identifier_str_mv 10.37001/emr.v27i77.2693
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2693/2257
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Educação Matemática
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Educação Matemática
dc.source.none.fl_str_mv Educação Matemática em Revista; v. 27 n. 77 (2022): out./dez.; 131-145
2317-904X
1517-3941
reponame:Educação Matemática em Revista
instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)
instacron:SBEM_MAT
instname_str Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)
instacron_str SBEM_MAT
institution SBEM_MAT
reponame_str Educação Matemática em Revista
collection Educação Matemática em Revista
repository.name.fl_str_mv Educação Matemática em Revista - Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)
repository.mail.fl_str_mv emr@sbem.com.br || webmaster@sbem.com.br || primeiro.secretario@sbem.com.br
_version_ 1797050131103612928