The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization Polynomials
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação Matemática em Revista |
Texto Completo: | https://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2693 |
Resumo: | The discipline of mathematics, almost always, represents a great challenge for most students, perhaps due to the way it is taught. However, with technological advances in recent years, teachers are beginning to make use of new methodologies in the teaching of mathematics, leading students to participate in the construction of knowledge. In this perspective, the present article, of a qualitative nature, aims to present the importance of digital games in the teaching and learning process along with the discipline of mathematics with the application Kahoot, as a possibility to stimulate and motivate in the learning of mathematical concepts. |
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The Use of Kahoot in Pedagogical Practices for Teaching Factorization PolynomialsO Uso do Kahoot nas Práticas Pedagógicas para o Ensino de Fatoração de PolinômiosKahootEducação Matemática InclusivaPráticas pedagógicasKahootMathematics EducationPedagogical practicesThe discipline of mathematics, almost always, represents a great challenge for most students, perhaps due to the way it is taught. However, with technological advances in recent years, teachers are beginning to make use of new methodologies in the teaching of mathematics, leading students to participate in the construction of knowledge. In this perspective, the present article, of a qualitative nature, aims to present the importance of digital games in the teaching and learning process along with the discipline of mathematics with the application Kahoot, as a possibility to stimulate and motivate in the learning of mathematical concepts.A disciplina de matemática, quase sempre, representa um grande desafio para a maioria dos alunos, talvez pela forma como é ensinada. No entanto, com os avanços tecnológicos nos últimos anos, professores começam a fazer uso de novas metodologias no ensino da matemática, levando os estudantes a participarem da construção do conhecimento. Nessa perspectiva, o presente artigo, de natureza qualitativa, tem por finalidade apresentar a importância dos jogos digitais no processo de ensino e de aprendizagem junto à disciplina de matemática com o aplicativo Kahoot, como possibilidade ao estímulo e motivação na aprendizagem de conceitos de matemática. Sociedade Brasileira de Educação Matemática2022-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/269310.37001/emr.v27i77.2693Educação Matemática em Revista; v. 27 n. 77 (2022): out./dez.; 131-1452317-904X1517-3941reponame:Educação Matemática em Revistainstname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)instacron:SBEM_MATporhttps://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2693/2257https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira da Costa Araújo, LeilaneSilva Fonseca, Douglas2022-12-19T13:13:21Zoai:emr.www.sbem.com.br:article/2693Revistahttp://sbemrevista.kinghost.net/revista/index.php/emr/indexPUBhttp://sbemrevista.kinghost.net/revista/index.php/emr/oaiemr@sbem.com.br || webmaster@sbem.com.br || primeiro.secretario@sbem.com.br2317-904X1517-3941opendoar:2022-12-19T13:13:21Educação Matemática em Revista - Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)false |
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