Comic book guide: tool for science and biology teachers?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da SBEnBIO |
Texto Completo: | https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/415 |
Resumo: | This work aims to present a virtual platform that provides Comic Stories (HQs) with pedagogical potential for Science and Biology teachers. This platform was created from the google site program, and is hosted at http://bit.ly/33iS5mT. After its creation, it was evaluated by means of a virtual questionnaire, by biology students. From this, it is concluded that the participants like comics and had contact with them in their basic and higher education. All participants defend the use of comic books in the textbook and would use them in the classroom, considering, above all, their potential for learning. We believe that the comic book guide can be a tool for science and biology teachers. |
id |
SBEnBio_71302d70813d512053d936a24407763e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.renbio.org.br:article/415 |
network_acronym_str |
SBEnBio |
network_name_str |
Revista da SBEnBIO |
repository_id_str |
|
spelling |
Comic book guide: tool for science and biology teachers?Guía de historias em cómic: ¿herramienta para professores de ciência y biologia?Guia de histórias em quadrinhos: ferramenta para professores de ciências e biologia?Histórias em quadrinhosRecursos didáticos Ensino de ciências BiologiaHistórias em quadrinhosRecursos didáticosCómicsRecursos didácticosEnseñanza de la cienciaBiologíaCómicsRecursos didácticosComics Didactic resourcesScience teaching BiologyComicsDidactic resourcesThis work aims to present a virtual platform that provides Comic Stories (HQs) with pedagogical potential for Science and Biology teachers. This platform was created from the google site program, and is hosted at http://bit.ly/33iS5mT. After its creation, it was evaluated by means of a virtual questionnaire, by biology students. From this, it is concluded that the participants like comics and had contact with them in their basic and higher education. All participants defend the use of comic books in the textbook and would use them in the classroom, considering, above all, their potential for learning. We believe that the comic book guide can be a tool for science and biology teachers.Este trabajo tiene como objetivo presentar una plataforma virtual que dote a Comic Stories (HQs) de potencial pedagógico para profesores de Ciencias y Biología. Esta plataforma se creó a partir del programa del sitio de Google y está alojada en http://bit.ly/33iS5mT. Después de su creación, fue evaluado mediante un cuestionario virtual, por estudiantes de biología. De esto se concluye que a los participantes les gustan los cómics y tuvieron contacto con ellos en su educación básica y superior. Todos los participantes defienden el uso de los cómics en el libro de texto y los utilizarían en el aula, considerando, sobre todo, su potencial de aprendizaje. Creemos que la guía del cómic puede ser una herramienta para los profesores de ciencias y biología.Este trabalho tem como objetivo a apresentação de uma plataforma virtual que disponibiliza Histórias em Quadrinhos (HQs) com potencial pedagógico para professores de Ciências e Biologia. Tal plataforma foi criada a partir do programa google site, e se hospeda no endereço http://bit.ly/33iS5mT. Após sua criação foi avaliada por meio de um questionário virtual, por graduandos de biologia. A partir disso, conclui-se que os participantes gostam de HQs e tiveram contato com elas em sua educação básica e superior. Todos os participantes defendem o uso de HQs no livro didático e as usariam em sala de aula, considerando, sobretudo seu potencial para a aprendizagem. Consideramos que o guia de HQs pode ser uma ferramenta para professores de Ciências e Biologia.SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia2021-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/41510.46667/renbio.v14i1.415SBEnBio Biology Teaching Journal; 2021: v.14, n.1 (jun. 2021); 564-578Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; 2021: v.14, n.1 (jun. 2021); 564-578Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2021: v.14, n.1 (jun. 2021) - Dossiê: Gênero, Sexualidade e Ensino de Biologia - entre práticas, políticas e resistências; 564-5782763-889810.46667/renbio.v14i1reponame:Revista da SBEnBIOinstname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)instacron:SBEnBioporhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/415/167BrazilBrasilBrasilCopyright (c) 2021 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBiohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMelo, Juliana Silva deTavares Júnior, Melchior José 2022-07-06T11:23:51Zoai:ojs.renbio.org.br:article/415Revistahttps://renbio.org.br/index.php/sbenbioONGhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/oairevistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com2763-88981982-1867opendoar:2022-07-06T11:23:51Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Comic book guide: tool for science and biology teachers? Guía de historias em cómic: ¿herramienta para professores de ciência y biologia? Guia de histórias em quadrinhos: ferramenta para professores de ciências e biologia? |
title |
Comic book guide: tool for science and biology teachers? |
spellingShingle |
Comic book guide: tool for science and biology teachers? Melo, Juliana Silva de Histórias em quadrinhos Recursos didáticos Ensino de ciências Biologia Histórias em quadrinhos Recursos didáticos Cómics Recursos didácticos Enseñanza de la ciencia Biología Cómics Recursos didácticos Comics Didactic resources Science teaching Biology Comics Didactic resources |
title_short |
Comic book guide: tool for science and biology teachers? |
title_full |
Comic book guide: tool for science and biology teachers? |
title_fullStr |
Comic book guide: tool for science and biology teachers? |
title_full_unstemmed |
Comic book guide: tool for science and biology teachers? |
title_sort |
Comic book guide: tool for science and biology teachers? |
author |
Melo, Juliana Silva de |
author_facet |
Melo, Juliana Silva de Tavares Júnior, Melchior José |
author_role |
author |
author2 |
Tavares Júnior, Melchior José |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Melo, Juliana Silva de Tavares Júnior, Melchior José |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Histórias em quadrinhos Recursos didáticos Ensino de ciências Biologia Histórias em quadrinhos Recursos didáticos Cómics Recursos didácticos Enseñanza de la ciencia Biología Cómics Recursos didácticos Comics Didactic resources Science teaching Biology Comics Didactic resources |
topic |
Histórias em quadrinhos Recursos didáticos Ensino de ciências Biologia Histórias em quadrinhos Recursos didáticos Cómics Recursos didácticos Enseñanza de la ciencia Biología Cómics Recursos didácticos Comics Didactic resources Science teaching Biology Comics Didactic resources |
description |
This work aims to present a virtual platform that provides Comic Stories (HQs) with pedagogical potential for Science and Biology teachers. This platform was created from the google site program, and is hosted at http://bit.ly/33iS5mT. After its creation, it was evaluated by means of a virtual questionnaire, by biology students. From this, it is concluded that the participants like comics and had contact with them in their basic and higher education. All participants defend the use of comic books in the textbook and would use them in the classroom, considering, above all, their potential for learning. We believe that the comic book guide can be a tool for science and biology teachers. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/415 10.46667/renbio.v14i1.415 |
url |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/415 |
identifier_str_mv |
10.46667/renbio.v14i1.415 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/415/167 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil Brasil Brasil |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia |
publisher.none.fl_str_mv |
SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia |
dc.source.none.fl_str_mv |
SBEnBio Biology Teaching Journal; 2021: v.14, n.1 (jun. 2021); 564-578 Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; 2021: v.14, n.1 (jun. 2021); 564-578 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2021: v.14, n.1 (jun. 2021) - Dossiê: Gênero, Sexualidade e Ensino de Biologia - entre práticas, políticas e resistências; 564-578 2763-8898 10.46667/renbio.v14i1 reponame:Revista da SBEnBIO instname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) instacron:SBEnBio |
instname_str |
Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) |
instacron_str |
SBEnBio |
institution |
SBEnBio |
reponame_str |
Revista da SBEnBIO |
collection |
Revista da SBEnBIO |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com |
_version_ |
1797068866994569216 |