Professional master’s in science and mathematics teaching: paths, achievements and challenges
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
Texto Completo: | https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/3837 |
Resumo: | This article presents an analytical descriptive picture of the Professional Master's Degree in Science and Mathematics Teaching at the Cruzeiro do Sul University – São Paulo/SP. It presents elements considered in its conception and then deals with current aspects that include the objectives of the course, the curricular structure, the research lines and the characteristics of both faculty and students. It develops reflections on the mechanisms that promote integration between the areas that integrate it, namely, those of the Teaching of Natural Sciences (Biology, Physics and Chemistry) and Mathematics, in its frequent interface with Information and Communication Technologies. |
id |
UCS-4_ad3ea781334fc1d3de025d50fb5ac8b1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3837 |
network_acronym_str |
UCS-4 |
network_name_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository_id_str |
|
spelling |
Professional master’s in science and mathematics teaching: paths, achievements and challengesMaestría profesional en enseñanza de ciencias y matemática: caminos, logros y desafíosMestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática: caminhos, conquistas e desafiosÁrea de EnsinoMestrado ProfissionalEnsino de Ciências e MatemáticaTeaching AreaProfessional Master's DegreeScience and Mathematics TeachingÁrea de EnseñanzaMaestría ProfesionalEnseñanza de Ciencias y MatemáticaThis article presents an analytical descriptive picture of the Professional Master's Degree in Science and Mathematics Teaching at the Cruzeiro do Sul University – São Paulo/SP. It presents elements considered in its conception and then deals with current aspects that include the objectives of the course, the curricular structure, the research lines and the characteristics of both faculty and students. It develops reflections on the mechanisms that promote integration between the areas that integrate it, namely, those of the Teaching of Natural Sciences (Biology, Physics and Chemistry) and Mathematics, in its frequent interface with Information and Communication Technologies.El presente artículo presenta un retrato descriptivo analítico de la Maestría Profesional en Enseñanza de Ciencias y Matemática de la Universidad Cruzeiro do Sul – São Paulo/SP. Presenta elementos considerados en su concepción, avanzando hacia aspectos actuales que incluyen los objetivos del curso, la estructura curricular, las líneas de investigación, las características del cuerpo docente y del alumnado. Desarrolla reflexiones sobre los mecanismos que promueven la integración entre las áreas que lo constituyen, a saber, la Enseñanza de Ciencias Naturales (Biología, Física y Química) y de Matemática, en su frecuente interfaz con las Tecnologías de la Información y Comunicación.O presente artigo apresenta um retrato descritivo analítico do curso de Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática, da Universidade Cruzeiro do Sul – São Paulo/SP. Apresenta elementos considerados em sua concepção, avançando para aspectos atuais que incluem os objetivos do curso, a estrutura curricular, as linhas de pesquisa, as características dos corpos docente e discente. Desenvolve reflexões acerca dos mecanismos que promovem a integração entre as áreas que o constituem, quais sejam, as do Ensino de Ciências da Natureza (Biologia, Física e Química) e de Matemática, em sua frequente interface com as Tecnologias de Informação e Comunicação.Editora Cruzeiro do Sul2022-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/383710.26843/rencima.v13n3a01Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 13 n. 3 (2022): maio; 1-162179-426Xreponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/3837/1763https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessAllevato, Norma Suely GomesAmaral, Carmem Lucia Costa2023-04-22T01:05:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3837Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-22T01:05:56Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Professional master’s in science and mathematics teaching: paths, achievements and challenges Maestría profesional en enseñanza de ciencias y matemática: caminos, logros y desafíos Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática: caminhos, conquistas e desafios |
title |
Professional master’s in science and mathematics teaching: paths, achievements and challenges |
spellingShingle |
Professional master’s in science and mathematics teaching: paths, achievements and challenges Allevato, Norma Suely Gomes Área de Ensino Mestrado Profissional Ensino de Ciências e Matemática Teaching Area Professional Master's Degree Science and Mathematics Teaching Área de Enseñanza Maestría Profesional Enseñanza de Ciencias y Matemática |
title_short |
Professional master’s in science and mathematics teaching: paths, achievements and challenges |
title_full |
Professional master’s in science and mathematics teaching: paths, achievements and challenges |
title_fullStr |
Professional master’s in science and mathematics teaching: paths, achievements and challenges |
title_full_unstemmed |
Professional master’s in science and mathematics teaching: paths, achievements and challenges |
title_sort |
Professional master’s in science and mathematics teaching: paths, achievements and challenges |
author |
Allevato, Norma Suely Gomes |
author_facet |
Allevato, Norma Suely Gomes Amaral, Carmem Lucia Costa |
author_role |
author |
author2 |
Amaral, Carmem Lucia Costa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Allevato, Norma Suely Gomes Amaral, Carmem Lucia Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Área de Ensino Mestrado Profissional Ensino de Ciências e Matemática Teaching Area Professional Master's Degree Science and Mathematics Teaching Área de Enseñanza Maestría Profesional Enseñanza de Ciencias y Matemática |
topic |
Área de Ensino Mestrado Profissional Ensino de Ciências e Matemática Teaching Area Professional Master's Degree Science and Mathematics Teaching Área de Enseñanza Maestría Profesional Enseñanza de Ciencias y Matemática |
description |
This article presents an analytical descriptive picture of the Professional Master's Degree in Science and Mathematics Teaching at the Cruzeiro do Sul University – São Paulo/SP. It presents elements considered in its conception and then deals with current aspects that include the objectives of the course, the curricular structure, the research lines and the characteristics of both faculty and students. It develops reflections on the mechanisms that promote integration between the areas that integrate it, namely, those of the Teaching of Natural Sciences (Biology, Physics and Chemistry) and Mathematics, in its frequent interface with Information and Communication Technologies. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/3837 10.26843/rencima.v13n3a01 |
url |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/3837 |
identifier_str_mv |
10.26843/rencima.v13n3a01 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/3837/1763 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 13 n. 3 (2022): maio; 1-16 2179-426X reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS) instacron:UCS |
instname_str |
Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
instacron_str |
UCS |
institution |
UCS |
reponame_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
collection |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rencima@cruzeirodosul.edu.br |
_version_ |
1799306133608857600 |