Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: D'Avila Junior, Francisco de Paulo
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20500
Resumo: This text deals with the practices of a theater teacher, carried out in State Schools of Minas Gerais in an emergency remote teaching regime, imposed by the Covid-19 sanitary crisis. A brief discussion on the use of technologies applied to education will be presented, as well as reflections on the role of theater in school and on what theater can do in this context of remote classes. The report accompanies an critical reflection, and demonstrations through images, texts and videos. Applications became a real possibility, and were used in various practices as something capable of integrating aspects of the theatrical experience itself.
id UDESC-1_192d159f3057f216b42d37a4d5056617
oai_identifier_str oai::article/20500
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experimentsAplicaciones para la enseñanza remota de teatro: Avatar, deepfake, padlet y otros ensayosAplicativos para o ensino remoto de teatro: Avatar, deepfake, padlet e outras experimentaçõesTeatroPandemiaEstudo remotoTecnologiaTheaterPandemicRemote studyTechnologyTeatroPandemiaEstudio remotoTecnologíaThis text deals with the practices of a theater teacher, carried out in State Schools of Minas Gerais in an emergency remote teaching regime, imposed by the Covid-19 sanitary crisis. A brief discussion on the use of technologies applied to education will be presented, as well as reflections on the role of theater in school and on what theater can do in this context of remote classes. The report accompanies an critical reflection, and demonstrations through images, texts and videos. Applications became a real possibility, and were used in various practices as something capable of integrating aspects of the theatrical experience itself.Este texto trata de las prácticas de un profesor de teatro, realizadas en las Escuelas Públicas de Minas Gerais en un régimen de emergencia de enseñanza a distancia, impuesto por la crisis sanitaria Covid-19. Se presentará una breve discusión sobre el uso de tecnologías aplicadas a la educación, así como reflexiones sobre el papel del teatro en la escuela y sobre lo que puede hacer el teatro en este contexto de clases a distancia. El informe acompaña una descripción de las actividades, reflexión crítica y demostraciones de los procesos, a través de imágenes, textos y videos. Las aplicaciones se convirtieron en una posibilidad real y se utilizaron en diversas prácticas como algo capaz de integrar aspectos de la propia experiencia teatral.O presente texto versa sobre práticas de um professor de teatro, realizadas em Escolas Estaduais de Minas Gerais, em regime emergencial de ensino remoto, imposto pela crise sanitária do Covid-19. Será apresentada uma breve discussão sobre o uso de tecnologias aplicadas à educação, assim como reflexões sobre o papel do teatro na escola e sobre o que pode o teatro neste contexto de aulas remotas. O relato acompanha uma reflexão crítica dos processos, e demonstrações através de imagens, textos e vídeos. Os aplicativos se tornaram uma possibilidade real e foram utilizados em diversas práticas, como algo capaz de integrar aspectos da própria experiência teatral.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2050010.5965/1414573102412021e0115Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-29Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-29Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-292358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20500/13410Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessD'Avila Junior, Francisco de Paulo2024-02-29T14:47:44Zoai::article/20500Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:47:44Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments
Aplicaciones para la enseñanza remota de teatro: Avatar, deepfake, padlet y otros ensayos
Aplicativos para o ensino remoto de teatro: Avatar, deepfake, padlet e outras experimentações
title Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments
spellingShingle Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments
D'Avila Junior, Francisco de Paulo
Teatro
Pandemia
Estudo remoto
Tecnologia
Theater
Pandemic
Remote study
Technology
Teatro
Pandemia
Estudio remoto
Tecnología
title_short Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments
title_full Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments
title_fullStr Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments
title_full_unstemmed Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments
title_sort Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments
author D'Avila Junior, Francisco de Paulo
author_facet D'Avila Junior, Francisco de Paulo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv D'Avila Junior, Francisco de Paulo
dc.subject.por.fl_str_mv Teatro
Pandemia
Estudo remoto
Tecnologia
Theater
Pandemic
Remote study
Technology
Teatro
Pandemia
Estudio remoto
Tecnología
topic Teatro
Pandemia
Estudo remoto
Tecnologia
Theater
Pandemic
Remote study
Technology
Teatro
Pandemia
Estudio remoto
Tecnología
description This text deals with the practices of a theater teacher, carried out in State Schools of Minas Gerais in an emergency remote teaching regime, imposed by the Covid-19 sanitary crisis. A brief discussion on the use of technologies applied to education will be presented, as well as reflections on the role of theater in school and on what theater can do in this context of remote classes. The report accompanies an critical reflection, and demonstrations through images, texts and videos. Applications became a real possibility, and were used in various practices as something capable of integrating aspects of the theatrical experience itself.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20500
10.5965/1414573102412021e0115
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20500
identifier_str_mv 10.5965/1414573102412021e0115
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20500/13410
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-29
Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-29
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-29
2358-6958
10.5965/1414573102412021
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042500490854400