Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20500 |
Resumo: | This text deals with the practices of a theater teacher, carried out in State Schools of Minas Gerais in an emergency remote teaching regime, imposed by the Covid-19 sanitary crisis. A brief discussion on the use of technologies applied to education will be presented, as well as reflections on the role of theater in school and on what theater can do in this context of remote classes. The report accompanies an critical reflection, and demonstrations through images, texts and videos. Applications became a real possibility, and were used in various practices as something capable of integrating aspects of the theatrical experience itself. |
id |
UDESC-1_192d159f3057f216b42d37a4d5056617 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/20500 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experimentsAplicaciones para la enseñanza remota de teatro: Avatar, deepfake, padlet y otros ensayosAplicativos para o ensino remoto de teatro: Avatar, deepfake, padlet e outras experimentaçõesTeatroPandemiaEstudo remotoTecnologiaTheaterPandemicRemote studyTechnologyTeatroPandemiaEstudio remotoTecnologíaThis text deals with the practices of a theater teacher, carried out in State Schools of Minas Gerais in an emergency remote teaching regime, imposed by the Covid-19 sanitary crisis. A brief discussion on the use of technologies applied to education will be presented, as well as reflections on the role of theater in school and on what theater can do in this context of remote classes. The report accompanies an critical reflection, and demonstrations through images, texts and videos. Applications became a real possibility, and were used in various practices as something capable of integrating aspects of the theatrical experience itself.Este texto trata de las prácticas de un profesor de teatro, realizadas en las Escuelas Públicas de Minas Gerais en un régimen de emergencia de enseñanza a distancia, impuesto por la crisis sanitaria Covid-19. Se presentará una breve discusión sobre el uso de tecnologías aplicadas a la educación, así como reflexiones sobre el papel del teatro en la escuela y sobre lo que puede hacer el teatro en este contexto de clases a distancia. El informe acompaña una descripción de las actividades, reflexión crítica y demostraciones de los procesos, a través de imágenes, textos y videos. Las aplicaciones se convirtieron en una posibilidad real y se utilizaron en diversas prácticas como algo capaz de integrar aspectos de la propia experiencia teatral.O presente texto versa sobre práticas de um professor de teatro, realizadas em Escolas Estaduais de Minas Gerais, em regime emergencial de ensino remoto, imposto pela crise sanitária do Covid-19. Será apresentada uma breve discussão sobre o uso de tecnologias aplicadas à educação, assim como reflexões sobre o papel do teatro na escola e sobre o que pode o teatro neste contexto de aulas remotas. O relato acompanha uma reflexão crítica dos processos, e demonstrações através de imagens, textos e vídeos. Os aplicativos se tornaram uma possibilidade real e foram utilizados em diversas práticas, como algo capaz de integrar aspectos da própria experiência teatral.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2050010.5965/1414573102412021e0115Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-29Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-29Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-292358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20500/13410Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessD'Avila Junior, Francisco de Paulo2024-02-29T14:47:44Zoai::article/20500Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:47:44Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments Aplicaciones para la enseñanza remota de teatro: Avatar, deepfake, padlet y otros ensayos Aplicativos para o ensino remoto de teatro: Avatar, deepfake, padlet e outras experimentações |
title |
Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments |
spellingShingle |
Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments D'Avila Junior, Francisco de Paulo Teatro Pandemia Estudo remoto Tecnologia Theater Pandemic Remote study Technology Teatro Pandemia Estudio remoto Tecnología |
title_short |
Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments |
title_full |
Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments |
title_fullStr |
Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments |
title_full_unstemmed |
Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments |
title_sort |
Apps for remote theater teaching: Avatar, deepfake, padlet and other experiments |
author |
D'Avila Junior, Francisco de Paulo |
author_facet |
D'Avila Junior, Francisco de Paulo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
D'Avila Junior, Francisco de Paulo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teatro Pandemia Estudo remoto Tecnologia Theater Pandemic Remote study Technology Teatro Pandemia Estudio remoto Tecnología |
topic |
Teatro Pandemia Estudo remoto Tecnologia Theater Pandemic Remote study Technology Teatro Pandemia Estudio remoto Tecnología |
description |
This text deals with the practices of a theater teacher, carried out in State Schools of Minas Gerais in an emergency remote teaching regime, imposed by the Covid-19 sanitary crisis. A brief discussion on the use of technologies applied to education will be presented, as well as reflections on the role of theater in school and on what theater can do in this context of remote classes. The report accompanies an critical reflection, and demonstrations through images, texts and videos. Applications became a real possibility, and were used in various practices as something capable of integrating aspects of the theatrical experience itself. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20500 10.5965/1414573102412021e0115 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20500 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573102412021e0115 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20500/13410 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-29 Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-29 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-29 2358-6958 10.5965/1414573102412021 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042500490854400 |