Weaving experience: reports of supervised internships I and II of the FECLESC/UECE letter course

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pinheiro, Francisco Tiago da Silva
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Feitoza, Francisca Erislania, Costa, Joyce Barros
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6157
Resumo: The internship is a moment of reflection of our practice, as well as a proporcionador of professional experiences. The present work aims, based on bibliographic analyses to present the importance of internship as a source of reflections of teaching practice. It also addresses the different experiences and challenges experienced throughout supervised stages I and II in the letter Portuguese of FECLESC/UECE. The methodology, discussed here, concerns the analysis of bibliographic studies, and the experiences experienced during the performance of the two stages. It is qualitative research, which brings as results the reflection of our teaching practice and the importance of internship as a reflective discipline.
id UECE-7_021d43afed209c3f58dbefc785b715f2
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/6157
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling Weaving experience: reports of supervised internships I and II of the FECLESC/UECE letter courseTecendo experiência: relatos dos estágios supervisionados I e II do curso de letras FECLESC/UECEEstágioReflexãoExperiênciaDocênciaInternshipReflectionExperienceTeachingThe internship is a moment of reflection of our practice, as well as a proporcionador of professional experiences. The present work aims, based on bibliographic analyses to present the importance of internship as a source of reflections of teaching practice. It also addresses the different experiences and challenges experienced throughout supervised stages I and II in the letter Portuguese of FECLESC/UECE. The methodology, discussed here, concerns the analysis of bibliographic studies, and the experiences experienced during the performance of the two stages. It is qualitative research, which brings as results the reflection of our teaching practice and the importance of internship as a reflective discipline.O estágio é um momento de reflexão da nossa prática, assim como um proporcionador de experiencias profissionais. O presente trabalho objetiva, com base em análises bibliográficas, apresentar a importância do estágio como fonte de reflexões para a prática docente. Também, aborda as diferentes experiências e desafios vivenciados ao longo dos Estágios Supervisionados I e II no curso de Letras Português da FECLESC/UECE. A metodologia, aqui abordada, diz respeito a análise de estudos bibliográficos, e as experiências vivenciadas durante a realização dos dois períodos. É uma pesquisa de cunho qualitativo, que traz como resultado a reflexão de nossa prática docente e da importância do estágio como uma disciplina reflexiva.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6157Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-9Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-9Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-92675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6157/5347Copyright (c) 2021 Francisco Tiago da Silva Pinheiro, Francisca Erislania Feitoza, Joyce Barros Costahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPinheiro, Francisco Tiago da Silva Feitoza, Francisca Erislania Costa, Joyce Barros2022-09-23T14:43:00Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6157Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-09-23T14:43Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Weaving experience: reports of supervised internships I and II of the FECLESC/UECE letter course
Tecendo experiência: relatos dos estágios supervisionados I e II do curso de letras FECLESC/UECE
title Weaving experience: reports of supervised internships I and II of the FECLESC/UECE letter course
spellingShingle Weaving experience: reports of supervised internships I and II of the FECLESC/UECE letter course
Pinheiro, Francisco Tiago da Silva
Estágio
Reflexão
Experiência
Docência
Internship
Reflection
Experience
Teaching
title_short Weaving experience: reports of supervised internships I and II of the FECLESC/UECE letter course
title_full Weaving experience: reports of supervised internships I and II of the FECLESC/UECE letter course
title_fullStr Weaving experience: reports of supervised internships I and II of the FECLESC/UECE letter course
title_full_unstemmed Weaving experience: reports of supervised internships I and II of the FECLESC/UECE letter course
title_sort Weaving experience: reports of supervised internships I and II of the FECLESC/UECE letter course
author Pinheiro, Francisco Tiago da Silva
author_facet Pinheiro, Francisco Tiago da Silva
Feitoza, Francisca Erislania
Costa, Joyce Barros
author_role author
author2 Feitoza, Francisca Erislania
Costa, Joyce Barros
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pinheiro, Francisco Tiago da Silva
Feitoza, Francisca Erislania
Costa, Joyce Barros
dc.subject.por.fl_str_mv Estágio
Reflexão
Experiência
Docência
Internship
Reflection
Experience
Teaching
topic Estágio
Reflexão
Experiência
Docência
Internship
Reflection
Experience
Teaching
description The internship is a moment of reflection of our practice, as well as a proporcionador of professional experiences. The present work aims, based on bibliographic analyses to present the importance of internship as a source of reflections of teaching practice. It also addresses the different experiences and challenges experienced throughout supervised stages I and II in the letter Portuguese of FECLESC/UECE. The methodology, discussed here, concerns the analysis of bibliographic studies, and the experiences experienced during the performance of the two stages. It is qualitative research, which brings as results the reflection of our teaching practice and the importance of internship as a reflective discipline.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6157
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6157
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6157/5347
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-9
Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-9
Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-9
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213950292918272