The Supervised Internship as a locus of teaching experiences

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Cicera Mônica Rodrigues da
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Sousa, Maria Arleilma Ferreira de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793
Resumo: The article aims to discuss the importance of supervised internships for teacher training and the experience in the conducting internship that took place at the Mário da Silva Bem elementary school, in the city of Juazeiro do Norte - CE, in Frei Damião neighborhood. The performance was aimed at classes of the sixth of elementary school II, in the area of ​​History. Therefore, the text presented is the result of a bibliographic study on the subject and, above all, of my experience. This regency cycle is very important for the initial training of undergraduates, in it we can mobilize knowledge and teaching practices.
id UECE-7_be411c37a28561fef9e77d787fe26a6c
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/8793
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling The Supervised Internship as a locus of teaching experiencesO Estágio Supervisionado como um lócus de experiências da docênciaEstágio supervisionadoDocênciaExperiênciaSupervised internshipTeachingExperienceThe article aims to discuss the importance of supervised internships for teacher training and the experience in the conducting internship that took place at the Mário da Silva Bem elementary school, in the city of Juazeiro do Norte - CE, in Frei Damião neighborhood. The performance was aimed at classes of the sixth of elementary school II, in the area of ​​History. Therefore, the text presented is the result of a bibliographic study on the subject and, above all, of my experience. This regency cycle is very important for the initial training of undergraduates, in it we can mobilize knowledge and teaching practices.O artigo tem como objetivo discutir sobre a importância dos estágios supervisionados para a formação de professores (as) e a minha experiência no estágio de regência que se deu na escola de ensino fundamental Mário da Silva Bem, na cidade de Juazeiro do Norte – CE, no bairro Frei Damião. A atuação esteve voltada para turmas do sexto ano do ensino fundamental II, na área de História. Para tanto, o texto que se apresenta resulta de um estudo exploratório qualitativo e bibliográfico acerca do tema e, sobretudo, da experiência nas atividades desenvolvidas. Foi possível concluir que os estágios são cruciais para formação profissional no que tange a mobilização de saberes docentes e constituição da prática. Além disso, o contato possibilita ao aluno(a) está imerso na realidade da escola, haja vista que, os desafios e aprendizagens são postas no dia a dia.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-122675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793/8066Copyright (c) 2022 Cicera Mônica Rodrigues da Silva, Maria Arleilma Ferreira de Sousahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Cicera Mônica Rodrigues da Sousa, Maria Arleilma Ferreira de 2022-12-17T12:03:47Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8793Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:03:47Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv The Supervised Internship as a locus of teaching experiences
O Estágio Supervisionado como um lócus de experiências da docência
title The Supervised Internship as a locus of teaching experiences
spellingShingle The Supervised Internship as a locus of teaching experiences
Silva, Cicera Mônica Rodrigues da
Estágio supervisionado
Docência
Experiência
Supervised internship
Teaching
Experience
title_short The Supervised Internship as a locus of teaching experiences
title_full The Supervised Internship as a locus of teaching experiences
title_fullStr The Supervised Internship as a locus of teaching experiences
title_full_unstemmed The Supervised Internship as a locus of teaching experiences
title_sort The Supervised Internship as a locus of teaching experiences
author Silva, Cicera Mônica Rodrigues da
author_facet Silva, Cicera Mônica Rodrigues da
Sousa, Maria Arleilma Ferreira de
author_role author
author2 Sousa, Maria Arleilma Ferreira de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Cicera Mônica Rodrigues da
Sousa, Maria Arleilma Ferreira de
dc.subject.por.fl_str_mv Estágio supervisionado
Docência
Experiência
Supervised internship
Teaching
Experience
topic Estágio supervisionado
Docência
Experiência
Supervised internship
Teaching
Experience
description The article aims to discuss the importance of supervised internships for teacher training and the experience in the conducting internship that took place at the Mário da Silva Bem elementary school, in the city of Juazeiro do Norte - CE, in Frei Damião neighborhood. The performance was aimed at classes of the sixth of elementary school II, in the area of ​​History. Therefore, the text presented is the result of a bibliographic study on the subject and, above all, of my experience. This regency cycle is very important for the initial training of undergraduates, in it we can mobilize knowledge and teaching practices.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793/8066
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Cicera Mônica Rodrigues da Silva, Maria Arleilma Ferreira de Sousa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Cicera Mônica Rodrigues da Silva, Maria Arleilma Ferreira de Sousa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12
Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12
Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213951847956480