The Supervised Internship as a locus of teaching experiences
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793 |
Resumo: | The article aims to discuss the importance of supervised internships for teacher training and the experience in the conducting internship that took place at the Mário da Silva Bem elementary school, in the city of Juazeiro do Norte - CE, in Frei Damião neighborhood. The performance was aimed at classes of the sixth of elementary school II, in the area of History. Therefore, the text presented is the result of a bibliographic study on the subject and, above all, of my experience. This regency cycle is very important for the initial training of undergraduates, in it we can mobilize knowledge and teaching practices. |
id |
UECE-7_be411c37a28561fef9e77d787fe26a6c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/8793 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
The Supervised Internship as a locus of teaching experiencesO Estágio Supervisionado como um lócus de experiências da docênciaEstágio supervisionadoDocênciaExperiênciaSupervised internshipTeachingExperienceThe article aims to discuss the importance of supervised internships for teacher training and the experience in the conducting internship that took place at the Mário da Silva Bem elementary school, in the city of Juazeiro do Norte - CE, in Frei Damião neighborhood. The performance was aimed at classes of the sixth of elementary school II, in the area of History. Therefore, the text presented is the result of a bibliographic study on the subject and, above all, of my experience. This regency cycle is very important for the initial training of undergraduates, in it we can mobilize knowledge and teaching practices.O artigo tem como objetivo discutir sobre a importância dos estágios supervisionados para a formação de professores (as) e a minha experiência no estágio de regência que se deu na escola de ensino fundamental Mário da Silva Bem, na cidade de Juazeiro do Norte – CE, no bairro Frei Damião. A atuação esteve voltada para turmas do sexto ano do ensino fundamental II, na área de História. Para tanto, o texto que se apresenta resulta de um estudo exploratório qualitativo e bibliográfico acerca do tema e, sobretudo, da experiência nas atividades desenvolvidas. Foi possível concluir que os estágios são cruciais para formação profissional no que tange a mobilização de saberes docentes e constituição da prática. Além disso, o contato possibilita ao aluno(a) está imerso na realidade da escola, haja vista que, os desafios e aprendizagens são postas no dia a dia.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-122675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793/8066Copyright (c) 2022 Cicera Mônica Rodrigues da Silva, Maria Arleilma Ferreira de Sousahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Cicera Mônica Rodrigues da Sousa, Maria Arleilma Ferreira de 2022-12-17T12:03:47Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8793Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:03:47Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Supervised Internship as a locus of teaching experiences O Estágio Supervisionado como um lócus de experiências da docência |
title |
The Supervised Internship as a locus of teaching experiences |
spellingShingle |
The Supervised Internship as a locus of teaching experiences Silva, Cicera Mônica Rodrigues da Estágio supervisionado Docência Experiência Supervised internship Teaching Experience |
title_short |
The Supervised Internship as a locus of teaching experiences |
title_full |
The Supervised Internship as a locus of teaching experiences |
title_fullStr |
The Supervised Internship as a locus of teaching experiences |
title_full_unstemmed |
The Supervised Internship as a locus of teaching experiences |
title_sort |
The Supervised Internship as a locus of teaching experiences |
author |
Silva, Cicera Mônica Rodrigues da |
author_facet |
Silva, Cicera Mônica Rodrigues da Sousa, Maria Arleilma Ferreira de |
author_role |
author |
author2 |
Sousa, Maria Arleilma Ferreira de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Cicera Mônica Rodrigues da Sousa, Maria Arleilma Ferreira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estágio supervisionado Docência Experiência Supervised internship Teaching Experience |
topic |
Estágio supervisionado Docência Experiência Supervised internship Teaching Experience |
description |
The article aims to discuss the importance of supervised internships for teacher training and the experience in the conducting internship that took place at the Mário da Silva Bem elementary school, in the city of Juazeiro do Norte - CE, in Frei Damião neighborhood. The performance was aimed at classes of the sixth of elementary school II, in the area of History. Therefore, the text presented is the result of a bibliographic study on the subject and, above all, of my experience. This regency cycle is very important for the initial training of undergraduates, in it we can mobilize knowledge and teaching practices. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8793/8066 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Cicera Mônica Rodrigues da Silva, Maria Arleilma Ferreira de Sousa http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Cicera Mônica Rodrigues da Silva, Maria Arleilma Ferreira de Sousa http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213951847956480 |