Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641 |
Resumo: | Non-formal education provides a series of contributions to the teaching of Science and Biology. When such a system is worked mainly in non-formal educational spaces, it ends up stimulating students' curiosity and developing thoughts that will encourage the construction of important social values for the individual. Therefore, this article aims to analyze three non-formal spaces located in the State of Sergipe and their potential for teaching Science and Biology. In this way, it was possible to highlight, during the visits, numerous possibilities of content to be applied in these places, making Science and Biology content fun and attractive for the student. However, some problems are reported, making it necessary for the teacher to plan the visit in an organized manner in order to make it effective. This information becomes fundamental to assist Science and Biology teachers in developing teaching methodologies. |
id |
UECE-7_4fbc36ad45760641556582a4001ceb9b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/12641 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and BiologyContribuições de espaços não formais no Estado de Sergipe no ensino de Ciências e Biologia Ciências e BiologiaEducaçãoEspaço Não FormalInovaçãoSciences and BiologyEducationNon-Formal SpaceInnovationNon-formal education provides a series of contributions to the teaching of Science and Biology. When such a system is worked mainly in non-formal educational spaces, it ends up stimulating students' curiosity and developing thoughts that will encourage the construction of important social values for the individual. Therefore, this article aims to analyze three non-formal spaces located in the State of Sergipe and their potential for teaching Science and Biology. In this way, it was possible to highlight, during the visits, numerous possibilities of content to be applied in these places, making Science and Biology content fun and attractive for the student. However, some problems are reported, making it necessary for the teacher to plan the visit in an organized manner in order to make it effective. This information becomes fundamental to assist Science and Biology teachers in developing teaching methodologies.A educação não formal proporciona uma série de contribuições para o ensino de Ciências e Biologia. Quando tal sistema é trabalhado, principalmente, em espaços não formais de educação acaba por estimular a curiosidade dos estudantes e desenvolver pensamentos que fomentarão a construção de valores sociais importantes para o indivíduo. Sendo assim, o presente artigo tem como objetivo trazer a análise de três espaços não formais localizados no Estado de Sergipe e suas potencialidades para o ensino de Ciências e Biologia. Dessa forma, foi possível evidenciar, durante as visitas, inúmeras possibilidades de conteúdo a serem aplicados nesses locais, tornando conteúdos das Ciências e Biologia lúdicos e atrativos para o discente. Entretanto, algumas problemáticas são relatadas, tornando necessário que o docente planeje de forma organizada a visita a fim de torná-la efetiva. Essas informações tornam-se fundamentais para auxiliar os professores de Ciências e Biologia no desenvolvimento das metodologias de ensino.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2024-04-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641Teaching in Perspectives; Vol. 5 No. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-19Enseñar en perspectivas; Vol. 5 Núm. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-19Ensino em Perspectivas; v. 5 n. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-192675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641/10925Copyright (c) 2024 João Gabriel Santos Silva, Cristiane de Jesus Santana, Râmida Prislayne Freire da Anunciação, Christiane Ramos Donatohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGabriel Santos Silva, JoãoSantana, Cristiane de JesusAnunciação, Râmida Prislayne Freire daDonato, Christiane Ramos2024-04-11T19:37:40Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/12641Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2024-04-11T19:37:40Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology Contribuições de espaços não formais no Estado de Sergipe no ensino de Ciências e Biologia |
title |
Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology |
spellingShingle |
Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology Gabriel Santos Silva, João Ciências e Biologia Educação Espaço Não Formal Inovação Sciences and Biology Education Non-Formal Space Innovation |
title_short |
Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology |
title_full |
Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology |
title_fullStr |
Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology |
title_full_unstemmed |
Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology |
title_sort |
Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology |
author |
Gabriel Santos Silva, João |
author_facet |
Gabriel Santos Silva, João Santana, Cristiane de Jesus Anunciação, Râmida Prislayne Freire da Donato, Christiane Ramos |
author_role |
author |
author2 |
Santana, Cristiane de Jesus Anunciação, Râmida Prislayne Freire da Donato, Christiane Ramos |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gabriel Santos Silva, João Santana, Cristiane de Jesus Anunciação, Râmida Prislayne Freire da Donato, Christiane Ramos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ciências e Biologia Educação Espaço Não Formal Inovação Sciences and Biology Education Non-Formal Space Innovation |
topic |
Ciências e Biologia Educação Espaço Não Formal Inovação Sciences and Biology Education Non-Formal Space Innovation |
description |
Non-formal education provides a series of contributions to the teaching of Science and Biology. When such a system is worked mainly in non-formal educational spaces, it ends up stimulating students' curiosity and developing thoughts that will encourage the construction of important social values for the individual. Therefore, this article aims to analyze three non-formal spaces located in the State of Sergipe and their potential for teaching Science and Biology. In this way, it was possible to highlight, during the visits, numerous possibilities of content to be applied in these places, making Science and Biology content fun and attractive for the student. However, some problems are reported, making it necessary for the teacher to plan the visit in an organized manner in order to make it effective. This information becomes fundamental to assist Science and Biology teachers in developing teaching methodologies. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-04-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641/10925 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 5 No. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-19 Enseñar en perspectivas; Vol. 5 Núm. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-19 Ensino em Perspectivas; v. 5 n. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-19 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213952877658112 |