Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gabriel Santos Silva, João
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Santana, Cristiane de Jesus, Anunciação, Râmida Prislayne Freire da, Donato, Christiane Ramos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641
Resumo: Non-formal education provides a series of contributions to the teaching of Science and Biology. When such a system is worked mainly in non-formal educational spaces, it ends up stimulating students' curiosity and developing thoughts that will encourage the construction of important social values for the individual. Therefore, this article aims to analyze three non-formal spaces located in the State of Sergipe and their potential for teaching Science and Biology. In this way, it was possible to highlight, during the visits, numerous possibilities of content to be applied in these places, making Science and Biology content fun and attractive for the student. However, some problems are reported, making it necessary for the teacher to plan the visit in an organized manner in order to make it effective. This information becomes fundamental to assist Science and Biology teachers in developing teaching methodologies.
id UECE-7_4fbc36ad45760641556582a4001ceb9b
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/12641
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and BiologyContribuições de espaços não formais no Estado de Sergipe no ensino de Ciências e Biologia Ciências e BiologiaEducaçãoEspaço Não FormalInovaçãoSciences and BiologyEducationNon-Formal SpaceInnovationNon-formal education provides a series of contributions to the teaching of Science and Biology. When such a system is worked mainly in non-formal educational spaces, it ends up stimulating students' curiosity and developing thoughts that will encourage the construction of important social values for the individual. Therefore, this article aims to analyze three non-formal spaces located in the State of Sergipe and their potential for teaching Science and Biology. In this way, it was possible to highlight, during the visits, numerous possibilities of content to be applied in these places, making Science and Biology content fun and attractive for the student. However, some problems are reported, making it necessary for the teacher to plan the visit in an organized manner in order to make it effective. This information becomes fundamental to assist Science and Biology teachers in developing teaching methodologies.A educação não formal proporciona uma série de contribuições para o ensino de Ciências e Biologia. Quando tal sistema é trabalhado, principalmente, em espaços não formais de educação acaba por estimular a curiosidade dos estudantes e desenvolver pensamentos que fomentarão a construção de valores sociais importantes para o indivíduo. Sendo assim, o presente artigo tem como objetivo trazer a análise de três espaços não formais localizados no Estado de Sergipe e suas potencialidades para o ensino de Ciências e Biologia. Dessa forma, foi possível evidenciar, durante as visitas, inúmeras possibilidades de conteúdo a serem aplicados nesses locais, tornando conteúdos das Ciências e Biologia lúdicos e atrativos para o discente. Entretanto, algumas problemáticas são relatadas, tornando necessário que o docente planeje de forma organizada a visita a fim de torná-la efetiva. Essas informações tornam-se fundamentais para auxiliar os professores de Ciências e Biologia no desenvolvimento das metodologias de ensino.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2024-04-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641Teaching in Perspectives; Vol. 5 No. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-19Enseñar en perspectivas; Vol. 5 Núm. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-19Ensino em Perspectivas; v. 5 n. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-192675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641/10925Copyright (c) 2024 João Gabriel Santos Silva, Cristiane de Jesus Santana, Râmida Prislayne Freire da Anunciação, Christiane Ramos Donatohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGabriel Santos Silva, JoãoSantana, Cristiane de JesusAnunciação, Râmida Prislayne Freire daDonato, Christiane Ramos2024-04-11T19:37:40Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/12641Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2024-04-11T19:37:40Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology
Contribuições de espaços não formais no Estado de Sergipe no ensino de Ciências e Biologia
title Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology
spellingShingle Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology
Gabriel Santos Silva, João
Ciências e Biologia
Educação
Espaço Não Formal
Inovação
Sciences and Biology
Education
Non-Formal Space
Innovation
title_short Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology
title_full Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology
title_fullStr Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology
title_full_unstemmed Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology
title_sort Contributions of non-formal spaces in the State of Sergipe in the teaching of Science and Biology
author Gabriel Santos Silva, João
author_facet Gabriel Santos Silva, João
Santana, Cristiane de Jesus
Anunciação, Râmida Prislayne Freire da
Donato, Christiane Ramos
author_role author
author2 Santana, Cristiane de Jesus
Anunciação, Râmida Prislayne Freire da
Donato, Christiane Ramos
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gabriel Santos Silva, João
Santana, Cristiane de Jesus
Anunciação, Râmida Prislayne Freire da
Donato, Christiane Ramos
dc.subject.por.fl_str_mv Ciências e Biologia
Educação
Espaço Não Formal
Inovação
Sciences and Biology
Education
Non-Formal Space
Innovation
topic Ciências e Biologia
Educação
Espaço Não Formal
Inovação
Sciences and Biology
Education
Non-Formal Space
Innovation
description Non-formal education provides a series of contributions to the teaching of Science and Biology. When such a system is worked mainly in non-formal educational spaces, it ends up stimulating students' curiosity and developing thoughts that will encourage the construction of important social values for the individual. Therefore, this article aims to analyze three non-formal spaces located in the State of Sergipe and their potential for teaching Science and Biology. In this way, it was possible to highlight, during the visits, numerous possibilities of content to be applied in these places, making Science and Biology content fun and attractive for the student. However, some problems are reported, making it necessary for the teacher to plan the visit in an organized manner in order to make it effective. This information becomes fundamental to assist Science and Biology teachers in developing teaching methodologies.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-04-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/12641/10925
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 5 No. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-19
Enseñar en perspectivas; Vol. 5 Núm. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-19
Ensino em Perspectivas; v. 5 n. 1 (2024): Ensino em Perspectivas; 1-19
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213952877658112