Academic procrastination: An exploratory study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sampaio, Rita Karina Nobre
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Bariani, Isabel Cristina Dib
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos Interdisciplinares em Psicologia
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/10930
Resumo: Academic procrastination has been understood as a dynamic phenomenon, which involves personal, behavioral and environmental issues and is characterized by the postponement of non-strategic actions. This behavior may affect the academic performance of the students. The present study aimed to describe the procrastination among university students, and identify activities that are more or less delayed and feelings reported to be procrastinating.The results indicate the frequency of procrastination among university students, as well as a list of academic tasks and unpleasant feelings postponed to procrastinate.
id UEL-9_03b8737e39a6f78b1f4f3849d438f361
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10930
network_acronym_str UEL-9
network_name_str Estudos Interdisciplinares em Psicologia
repository_id_str
spelling Academic procrastination: An exploratory studyProcrastinación académica: Un estúdio exploratorioProcrastinação acadêmica: Um estudo exploratórioacademic procrastinationuniversity studenteducational psychologyprocrastinación académicaestudiantes universitáriospsicología educacionalprocrastinação acadêmicaestudante universitáriopsicologia educacionalAcademic procrastination has been understood as a dynamic phenomenon, which involves personal, behavioral and environmental issues and is characterized by the postponement of non-strategic actions. This behavior may affect the academic performance of the students. The present study aimed to describe the procrastination among university students, and identify activities that are more or less delayed and feelings reported to be procrastinating.The results indicate the frequency of procrastination among university students, as well as a list of academic tasks and unpleasant feelings postponed to procrastinate.La procrastinación académica puede ser entendido como un fenómeno dinámico que involucra una serie de factores personales, conductuales y ambientales, y se caracteriza por el aplazamiento de la no-acciones estratégicas. Este comportamiento puede afectar el desarrollo académico en general. El presente estudio  objetivo describir y la dilación de los estudiantes universitarios, e identificar las actividades que son más o menos tardía y sentimientos informó de que la dilación. Los resultados indican la frecuencia de la dilación entre los estudiantes universitarios, así como una lista de las tareas académicas y sentimientos desagradables por procrastinar.A procrastinação acadêmica pode compreendida como um fenômeno dinâmico, que envolve aspectos pessoais, comportamentais e ambientais e se caracteriza pelo adiamento não estratégico de ações. Esse comportamento pode prejudicar o desempenho acadêmico estudante. O presente estudo objetivou explorar e descrever a procrastinação entre os estudantes universitários, bem como identificar as atividades mais e menos adiadas e os sentimentos relatados ao se procrastinar. Os resultados indicam a frequência da procrastinação entre os universitários, bem como uma relação de tarefas acadêmicas adiadas e de sentimentos desagradáveis ao procrastinar.Universidade Estadual de Londrina2011-02-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/1093010.5433/2236-6407.2011v2n2p242Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 2 n. 2 (2011); 242-2622236-6407reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologiainstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/10930/9555Copyright (c) 2011 Estudos Interdisciplinares em Psicologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessSampaio, Rita Karina NobreBariani, Isabel Cristina Dib2020-07-17T23:00:37Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10930Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eipPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/oai||revistaeip@uel.br2236-64072236-6407opendoar:2020-07-17T23:00:37Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Academic procrastination: An exploratory study
Procrastinación académica: Un estúdio exploratorio
Procrastinação acadêmica: Um estudo exploratório
title Academic procrastination: An exploratory study
spellingShingle Academic procrastination: An exploratory study
Sampaio, Rita Karina Nobre
academic procrastination
university student
educational psychology
procrastinación académica
estudiantes universitários
psicología educacional
procrastinação acadêmica
estudante universitário
psicologia educacional
title_short Academic procrastination: An exploratory study
title_full Academic procrastination: An exploratory study
title_fullStr Academic procrastination: An exploratory study
title_full_unstemmed Academic procrastination: An exploratory study
title_sort Academic procrastination: An exploratory study
author Sampaio, Rita Karina Nobre
author_facet Sampaio, Rita Karina Nobre
Bariani, Isabel Cristina Dib
author_role author
author2 Bariani, Isabel Cristina Dib
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sampaio, Rita Karina Nobre
Bariani, Isabel Cristina Dib
dc.subject.por.fl_str_mv academic procrastination
university student
educational psychology
procrastinación académica
estudiantes universitários
psicología educacional
procrastinação acadêmica
estudante universitário
psicologia educacional
topic academic procrastination
university student
educational psychology
procrastinación académica
estudiantes universitários
psicología educacional
procrastinação acadêmica
estudante universitário
psicologia educacional
description Academic procrastination has been understood as a dynamic phenomenon, which involves personal, behavioral and environmental issues and is characterized by the postponement of non-strategic actions. This behavior may affect the academic performance of the students. The present study aimed to describe the procrastination among university students, and identify activities that are more or less delayed and feelings reported to be procrastinating.The results indicate the frequency of procrastination among university students, as well as a list of academic tasks and unpleasant feelings postponed to procrastinate.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-02-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/10930
10.5433/2236-6407.2011v2n2p242
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/10930
identifier_str_mv 10.5433/2236-6407.2011v2n2p242
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/10930/9555
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2011 Estudos Interdisciplinares em Psicologia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2011 Estudos Interdisciplinares em Psicologia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 2 n. 2 (2011); 242-262
2236-6407
reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologia
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Estudos Interdisciplinares em Psicologia
collection Estudos Interdisciplinares em Psicologia
repository.name.fl_str_mv Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaeip@uel.br
_version_ 1799306107702738944