SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Régis Oliveira, Alysson André
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Silva, Luiz Brucelins Galdino da, Albuquerque, Ryan Lins de, Cavalcanti, Maria da Conceição Monteiro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Teoria e Prática da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/60606
Resumo: This research aimed to analyze the production of knowledge, from 2003 to 2020, in the field of solidarity economy and the practices for self-management in the context of non-formal education. Thus, we appropriated mainly the ideas Romanowski and Ens, Gohn and Singer. For this, a State of the Art research was carried out and, for the construction of the data corpus, abstracts of articles published in scientific journals, dissertations and theses were used. The results of this study demonstrate that the production of knowledge of the solidarity economy and of practices for self-management in the context of non-formal education is still a fertile field for the development of new investigations, meeting the listed assumptions, as it was conjectured that there was few researches published in the area due to the results of other studies already published.
id UEM-11_6600e2460b9ee308057f08b81bff90d6
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/60606
network_acronym_str UEM-11
network_name_str Teoria e Prática da Educação (Online)
repository_id_str
spelling SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGEPRÁCTICAS DE AUTOGESTIÓN EN EL CONTEXTO DE LA EDUCACIÓN NO FORMAL: UN ANÁLISIS DESDE LA PRODUCCIÓN DE CONOCIMIENTOAS PRÁTICAS DA AUTOGESTÃO NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: UMA ANÁLISE A PARTIR DA PRODUÇÃO DO CONHECIMENTOKnowledge production. Non-Formal Education Space. Self-managementProducción de conocimiento. Espacio de educación no formal. AutogestiónEstado da Arte. Espaço Não Formal de Educação. Autogestão.This research aimed to analyze the production of knowledge, from 2003 to 2020, in the field of solidarity economy and the practices for self-management in the context of non-formal education. Thus, we appropriated mainly the ideas Romanowski and Ens, Gohn and Singer. For this, a State of the Art research was carried out and, for the construction of the data corpus, abstracts of articles published in scientific journals, dissertations and theses were used. The results of this study demonstrate that the production of knowledge of the solidarity economy and of practices for self-management in the context of non-formal education is still a fertile field for the development of new investigations, meeting the listed assumptions, as it was conjectured that there was few researches published in the area due to the results of other studies already published.Esta investigación tuvo como objetivo analizar la producción de conocimiento, de 2003 a 2020, en el campo de la economía solidaria y las prácticas de autogestión en el contexto de la educación no formal. Así, nos apropiamos principalmente de las ideas Romanowski y Ens, Gohn y Singer. Para ello, se realizó una investigación de Estado del Arte y, para la construcción del corpus de datos, se utilizaron resúmenes de artículos publicados en revistas científicas, disertaciones y tesis. Los resultados de este estudio demuestran que la producción de conocimiento de la economía solidaria y de prácticas para la autogestión en el contexto de la educación no formal sigue siendo un campo fértil para el desarrollo de nuevas investigaciones, cumpliendo con los supuestos enumerados, ya que fue Conjeturó que hay pocas investigaciones publicadas en el área debido a los resultados de otros estudios ya publicados.A presente pesquisa buscou analisar a produção do conhecimento, de 2003 a 2020, no campo da economia solidária e as práticas para a autogestão no contexto da educação não formal. Assim, nos apropriamos, principalmente, das ideias Romanowski e Ens, Gohn e Singer. Para isso, foi realizada uma pesquisa do tipo Estado da Arte e, para a construção do corpus de dados, foram utilizados os resumos de artigos publicados em revistas científicas, dissertações e teses. Os resultados do presente estudo demonstram que a produção do conhecimento da economia solidária e das práticas para a autogestão no contexto da educação não formal ainda é um campo fértil para o desenvolvimento de novas investigações, indo ao encontro dos pressupostos elencados, pois se conjecturou que havia poucas pesquisas publicadas na área em função do resultado de outros estudos já publicados.Universidade Estadual de Maringá2021-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/6060610.4025/tpe.v24i3.60606Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 3 (2021); 100-1222237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/60606/751375153259Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRégis Oliveira, Alysson AndréSilva, Luiz Brucelins Galdino daAlbuquerque, Ryan Lins de Cavalcanti, Maria da Conceição Monteiro 2021-12-18T03:04:42Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/60606Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:43.812806Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true
dc.title.none.fl_str_mv SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE
PRÁCTICAS DE AUTOGESTIÓN EN EL CONTEXTO DE LA EDUCACIÓN NO FORMAL: UN ANÁLISIS DESDE LA PRODUCCIÓN DE CONOCIMIENTO
AS PRÁTICAS DA AUTOGESTÃO NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: UMA ANÁLISE A PARTIR DA PRODUÇÃO DO CONHECIMENTO
title SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE
spellingShingle SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE
Régis Oliveira, Alysson André
Knowledge production. Non-Formal Education Space. Self-management
Producción de conocimiento. Espacio de educación no formal. Autogestión
Estado da Arte. Espaço Não Formal de Educação. Autogestão.
title_short SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE
title_full SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE
title_fullStr SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE
title_full_unstemmed SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE
title_sort SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE
author Régis Oliveira, Alysson André
author_facet Régis Oliveira, Alysson André
Silva, Luiz Brucelins Galdino da
Albuquerque, Ryan Lins de
Cavalcanti, Maria da Conceição Monteiro
author_role author
author2 Silva, Luiz Brucelins Galdino da
Albuquerque, Ryan Lins de
Cavalcanti, Maria da Conceição Monteiro
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Régis Oliveira, Alysson André
Silva, Luiz Brucelins Galdino da
Albuquerque, Ryan Lins de
Cavalcanti, Maria da Conceição Monteiro
dc.subject.por.fl_str_mv Knowledge production. Non-Formal Education Space. Self-management
Producción de conocimiento. Espacio de educación no formal. Autogestión
Estado da Arte. Espaço Não Formal de Educação. Autogestão.
topic Knowledge production. Non-Formal Education Space. Self-management
Producción de conocimiento. Espacio de educación no formal. Autogestión
Estado da Arte. Espaço Não Formal de Educação. Autogestão.
description This research aimed to analyze the production of knowledge, from 2003 to 2020, in the field of solidarity economy and the practices for self-management in the context of non-formal education. Thus, we appropriated mainly the ideas Romanowski and Ens, Gohn and Singer. For this, a State of the Art research was carried out and, for the construction of the data corpus, abstracts of articles published in scientific journals, dissertations and theses were used. The results of this study demonstrate that the production of knowledge of the solidarity economy and of practices for self-management in the context of non-formal education is still a fertile field for the development of new investigations, meeting the listed assumptions, as it was conjectured that there was few researches published in the area due to the results of other studies already published.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/60606
10.4025/tpe.v24i3.60606
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/60606
identifier_str_mv 10.4025/tpe.v24i3.60606
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/60606/751375153259
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
dc.source.none.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 3 (2021); 100-122
2237-8707
1415-837X
reponame:Teoria e Prática da Educação (Online)
instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron:UEM
instname_str Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron_str UEM
institution UEM
reponame_str Teoria e Prática da Educação (Online)
collection Teoria e Prática da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)
repository.mail.fl_str_mv teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com
_version_ 1792207158325018624