SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Teoria e Prática da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/60606 |
Resumo: | This research aimed to analyze the production of knowledge, from 2003 to 2020, in the field of solidarity economy and the practices for self-management in the context of non-formal education. Thus, we appropriated mainly the ideas Romanowski and Ens, Gohn and Singer. For this, a State of the Art research was carried out and, for the construction of the data corpus, abstracts of articles published in scientific journals, dissertations and theses were used. The results of this study demonstrate that the production of knowledge of the solidarity economy and of practices for self-management in the context of non-formal education is still a fertile field for the development of new investigations, meeting the listed assumptions, as it was conjectured that there was few researches published in the area due to the results of other studies already published. |
id |
UEM-11_6600e2460b9ee308057f08b81bff90d6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/60606 |
network_acronym_str |
UEM-11 |
network_name_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGEPRÁCTICAS DE AUTOGESTIÓN EN EL CONTEXTO DE LA EDUCACIÓN NO FORMAL: UN ANÁLISIS DESDE LA PRODUCCIÓN DE CONOCIMIENTOAS PRÁTICAS DA AUTOGESTÃO NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: UMA ANÁLISE A PARTIR DA PRODUÇÃO DO CONHECIMENTOKnowledge production. Non-Formal Education Space. Self-managementProducción de conocimiento. Espacio de educación no formal. AutogestiónEstado da Arte. Espaço Não Formal de Educação. Autogestão.This research aimed to analyze the production of knowledge, from 2003 to 2020, in the field of solidarity economy and the practices for self-management in the context of non-formal education. Thus, we appropriated mainly the ideas Romanowski and Ens, Gohn and Singer. For this, a State of the Art research was carried out and, for the construction of the data corpus, abstracts of articles published in scientific journals, dissertations and theses were used. The results of this study demonstrate that the production of knowledge of the solidarity economy and of practices for self-management in the context of non-formal education is still a fertile field for the development of new investigations, meeting the listed assumptions, as it was conjectured that there was few researches published in the area due to the results of other studies already published.Esta investigación tuvo como objetivo analizar la producción de conocimiento, de 2003 a 2020, en el campo de la economía solidaria y las prácticas de autogestión en el contexto de la educación no formal. Así, nos apropiamos principalmente de las ideas Romanowski y Ens, Gohn y Singer. Para ello, se realizó una investigación de Estado del Arte y, para la construcción del corpus de datos, se utilizaron resúmenes de artículos publicados en revistas científicas, disertaciones y tesis. Los resultados de este estudio demuestran que la producción de conocimiento de la economía solidaria y de prácticas para la autogestión en el contexto de la educación no formal sigue siendo un campo fértil para el desarrollo de nuevas investigaciones, cumpliendo con los supuestos enumerados, ya que fue Conjeturó que hay pocas investigaciones publicadas en el área debido a los resultados de otros estudios ya publicados.A presente pesquisa buscou analisar a produção do conhecimento, de 2003 a 2020, no campo da economia solidária e as práticas para a autogestão no contexto da educação não formal. Assim, nos apropriamos, principalmente, das ideias Romanowski e Ens, Gohn e Singer. Para isso, foi realizada uma pesquisa do tipo Estado da Arte e, para a construção do corpus de dados, foram utilizados os resumos de artigos publicados em revistas científicas, dissertações e teses. Os resultados do presente estudo demonstram que a produção do conhecimento da economia solidária e das práticas para a autogestão no contexto da educação não formal ainda é um campo fértil para o desenvolvimento de novas investigações, indo ao encontro dos pressupostos elencados, pois se conjecturou que havia poucas pesquisas publicadas na área em função do resultado de outros estudos já publicados.Universidade Estadual de Maringá2021-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/6060610.4025/tpe.v24i3.60606Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 3 (2021); 100-1222237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/60606/751375153259Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRégis Oliveira, Alysson AndréSilva, Luiz Brucelins Galdino daAlbuquerque, Ryan Lins de Cavalcanti, Maria da Conceição Monteiro 2021-12-18T03:04:42Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/60606Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:43.812806Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE PRÁCTICAS DE AUTOGESTIÓN EN EL CONTEXTO DE LA EDUCACIÓN NO FORMAL: UN ANÁLISIS DESDE LA PRODUCCIÓN DE CONOCIMIENTO AS PRÁTICAS DA AUTOGESTÃO NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: UMA ANÁLISE A PARTIR DA PRODUÇÃO DO CONHECIMENTO |
title |
SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE |
spellingShingle |
SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE Régis Oliveira, Alysson André Knowledge production. Non-Formal Education Space. Self-management Producción de conocimiento. Espacio de educación no formal. Autogestión Estado da Arte. Espaço Não Formal de Educação. Autogestão. |
title_short |
SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE |
title_full |
SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE |
title_fullStr |
SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE |
title_full_unstemmed |
SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE |
title_sort |
SELF-MANAGEMENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF NON-FORMAL EDUCATION: AN ANALYSIS FROM THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE |
author |
Régis Oliveira, Alysson André |
author_facet |
Régis Oliveira, Alysson André Silva, Luiz Brucelins Galdino da Albuquerque, Ryan Lins de Cavalcanti, Maria da Conceição Monteiro |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Luiz Brucelins Galdino da Albuquerque, Ryan Lins de Cavalcanti, Maria da Conceição Monteiro |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Régis Oliveira, Alysson André Silva, Luiz Brucelins Galdino da Albuquerque, Ryan Lins de Cavalcanti, Maria da Conceição Monteiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Knowledge production. Non-Formal Education Space. Self-management Producción de conocimiento. Espacio de educación no formal. Autogestión Estado da Arte. Espaço Não Formal de Educação. Autogestão. |
topic |
Knowledge production. Non-Formal Education Space. Self-management Producción de conocimiento. Espacio de educación no formal. Autogestión Estado da Arte. Espaço Não Formal de Educação. Autogestão. |
description |
This research aimed to analyze the production of knowledge, from 2003 to 2020, in the field of solidarity economy and the practices for self-management in the context of non-formal education. Thus, we appropriated mainly the ideas Romanowski and Ens, Gohn and Singer. For this, a State of the Art research was carried out and, for the construction of the data corpus, abstracts of articles published in scientific journals, dissertations and theses were used. The results of this study demonstrate that the production of knowledge of the solidarity economy and of practices for self-management in the context of non-formal education is still a fertile field for the development of new investigations, meeting the listed assumptions, as it was conjectured that there was few researches published in the area due to the results of other studies already published. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/60606 10.4025/tpe.v24i3.60606 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/60606 |
identifier_str_mv |
10.4025/tpe.v24i3.60606 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/60606/751375153259 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 3 (2021); 100-122 2237-8707 1415-837X reponame:Teoria e Prática da Educação (Online) instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM) instacron:UEM |
instname_str |
Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
instacron_str |
UEM |
institution |
UEM |
reponame_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
collection |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
repository.mail.fl_str_mv |
teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com |
_version_ |
1792207158325018624 |