Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
Texto Completo: | http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9018 |
Resumo: | This study analyzes the dynamics of sound and musical construction of brands seeking to understand how the production of sound and musical branding occurs. Assuming that nowadays there is a great amount of information, stimulus and brands, and that the music market has transformed itself by presenting opportunities to the sound media and advertising industry, the research in question considers the attention of the brands to these transformations for memory creation, affection and bonds with their publics. Through a case study methodology, Sound Branding and Music Branding agencies Gomus Music, Radio Ibiza, Zanna Agency and Tecla Music Agency, are going to be analysed by: bibliographical and online research; mapping agencies in Brazil and choosing four prominent agencies in Rio de Janeiro; interviews based on semi-structured scripts; and analysis of strategies and data on the production and market of sound and music branding, according to the selected agencies |
id |
UERJ_090c7c0a064b0722f96ba3abf48fdbb7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.bdtd.uerj.br:1/9018 |
network_acronym_str |
UERJ |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
repository_id_str |
2903 |
spelling |
Kischinhevsky, Marcelohttp://lattes.cnpq.br/9941594543555963Marchi, Leonardo Gabriel dehttp://lattes.cnpq.br/0657867646808573Saldanha, Patrícia Gonçalveshttp://lattes.cnpq.br/5711133772165586http://lattes.cnpq.br/0913555439536910Matos, Cristiana Martins de2021-01-05T19:50:19Z2018-05-172018-02-28MATOS, Cristiana Martins de. Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical. 2018. 146 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação Social) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2018.http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9018This study analyzes the dynamics of sound and musical construction of brands seeking to understand how the production of sound and musical branding occurs. Assuming that nowadays there is a great amount of information, stimulus and brands, and that the music market has transformed itself by presenting opportunities to the sound media and advertising industry, the research in question considers the attention of the brands to these transformations for memory creation, affection and bonds with their publics. Through a case study methodology, Sound Branding and Music Branding agencies Gomus Music, Radio Ibiza, Zanna Agency and Tecla Music Agency, are going to be analysed by: bibliographical and online research; mapping agencies in Brazil and choosing four prominent agencies in Rio de Janeiro; interviews based on semi-structured scripts; and analysis of strategies and data on the production and market of sound and music branding, according to the selected agenciesEste estudo analisa a dinâmica da construção sonora e musical de marcas buscando compreender como se dá a produção de branding sonoro e musical. Partindo do pressuposto que há atualmente um grande volume de informações, estímulos e marcas, e o mercado de música se transformou apresentando oportunidades a indústria da mídia sonora e a publicidade, a pesquisa em questão considera a atenção das marcas a essas transformações para criação de memória, afeto e vínculos para com seus públicos. Tendo como metodologia estudo de caso das agências de Sound Branding e Music Branding Gomus Music, Rádio Ibiza, Agência Zanna e Tecla Music Agency, foram utilizadas as seguintes técnicas de pesquisa: pesquisas bibliográfica e on-line; mapeamento de agências no Brasil e escolha de quatro agências de destaque no Rio de Janeiro; entrevistas baseadas em roteiros semiestruturados; e análise de estratégias e dados sobre produção e mercado de branding sonoro e musical, segundo as agências selecionadasSubmitted by Boris Flegr (boris@uerj.br) on 2021-01-05T19:50:19Z No. of bitstreams: 1 Dissert_Cristiana Martins de Matos.pdf: 1486552 bytes, checksum: b5e7425f844605e7042f26573502a4db (MD5)Made available in DSpace on 2021-01-05T19:50:19Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Dissert_Cristiana Martins de Matos.pdf: 1486552 bytes, checksum: b5e7425f844605e7042f26573502a4db (MD5) Previous issue date: 2018-02-28Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorapplication/pdfporUniversidade do Estado do Rio de JaneiroPrograma de Pós-Graduação em ComunicaçãoUERJBRCentro de Educação e Humanidades::Faculdade de Comunicação SocialSoundSensorialitySound brandingMusical brandingAdvertisingSound MediaSomSensorialidadeBranding sonoroBranding musicalPublicidadeMídia SonoraComunicação SocialSom em publicidadeBranding (Marketing)CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOSom, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musicalSound, affection and consumption: The carioca circuit of sound and musical branding.info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJinstname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJORIGINALDissert_Cristiana Martins de Matos.pdfapplication/pdf1486552http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/9018/1/Dissert_Cristiana+Martins+de+Matos.pdfb5e7425f844605e7042f26573502a4dbMD511/90182024-02-26 16:49:19.144oai:www.bdtd.uerj.br:1/9018Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://www.bdtd.uerj.br/PUBhttps://www.bdtd.uerj.br:8443/oai/requestbdtd.suporte@uerj.bropendoar:29032024-02-26T19:49:19Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Sound, affection and consumption: The carioca circuit of sound and musical branding. |
title |
Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical |
spellingShingle |
Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical Matos, Cristiana Martins de Sound Sensoriality Sound branding Musical branding Advertising Sound Media Som Sensorialidade Branding sonoro Branding musical Publicidade Mídia Sonora Comunicação Social Som em publicidade Branding (Marketing) CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical |
title_full |
Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical |
title_fullStr |
Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical |
title_full_unstemmed |
Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical |
title_sort |
Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical |
author |
Matos, Cristiana Martins de |
author_facet |
Matos, Cristiana Martins de |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Kischinhevsky, Marcelo |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/9941594543555963 |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Marchi, Leonardo Gabriel de |
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/0657867646808573 |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Saldanha, Patrícia Gonçalves |
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/5711133772165586 |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/0913555439536910 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Matos, Cristiana Martins de |
contributor_str_mv |
Kischinhevsky, Marcelo Marchi, Leonardo Gabriel de Saldanha, Patrícia Gonçalves |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Sound Sensoriality Sound branding Musical branding Advertising Sound Media |
topic |
Sound Sensoriality Sound branding Musical branding Advertising Sound Media Som Sensorialidade Branding sonoro Branding musical Publicidade Mídia Sonora Comunicação Social Som em publicidade Branding (Marketing) CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Som Sensorialidade Branding sonoro Branding musical Publicidade Mídia Sonora Comunicação Social Som em publicidade Branding (Marketing) |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
This study analyzes the dynamics of sound and musical construction of brands seeking to understand how the production of sound and musical branding occurs. Assuming that nowadays there is a great amount of information, stimulus and brands, and that the music market has transformed itself by presenting opportunities to the sound media and advertising industry, the research in question considers the attention of the brands to these transformations for memory creation, affection and bonds with their publics. Through a case study methodology, Sound Branding and Music Branding agencies Gomus Music, Radio Ibiza, Zanna Agency and Tecla Music Agency, are going to be analysed by: bibliographical and online research; mapping agencies in Brazil and choosing four prominent agencies in Rio de Janeiro; interviews based on semi-structured scripts; and analysis of strategies and data on the production and market of sound and music branding, according to the selected agencies |
publishDate |
2018 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2018-05-17 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2018-02-28 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2021-01-05T19:50:19Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
MATOS, Cristiana Martins de. Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical. 2018. 146 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação Social) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2018. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9018 |
identifier_str_mv |
MATOS, Cristiana Martins de. Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical. 2018. 146 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação Social) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2018. |
url |
http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9018 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Comunicação |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UERJ |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Centro de Educação e Humanidades::Faculdade de Comunicação Social |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) instacron:UERJ |
instname_str |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
instacron_str |
UERJ |
institution |
UERJ |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/9018/1/Dissert_Cristiana+Martins+de+Matos.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
b5e7425f844605e7042f26573502a4db |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
repository.mail.fl_str_mv |
bdtd.suporte@uerj.br |
_version_ |
1811728640476446720 |