Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Matos, Cristiana Martins de
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
Texto Completo: http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9018
Resumo: This study analyzes the dynamics of sound and musical construction of brands seeking to understand how the production of sound and musical branding occurs. Assuming that nowadays there is a great amount of information, stimulus and brands, and that the music market has transformed itself by presenting opportunities to the sound media and advertising industry, the research in question considers the attention of the brands to these transformations for memory creation, affection and bonds with their publics. Through a case study methodology, Sound Branding and Music Branding agencies Gomus Music, Radio Ibiza, Zanna Agency and Tecla Music Agency, are going to be analysed by: bibliographical and online research; mapping agencies in Brazil and choosing four prominent agencies in Rio de Janeiro; interviews based on semi-structured scripts; and analysis of strategies and data on the production and market of sound and music branding, according to the selected agencies
id UERJ_090c7c0a064b0722f96ba3abf48fdbb7
oai_identifier_str oai:www.bdtd.uerj.br:1/9018
network_acronym_str UERJ
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
repository_id_str 2903
spelling Kischinhevsky, Marcelohttp://lattes.cnpq.br/9941594543555963Marchi, Leonardo Gabriel dehttp://lattes.cnpq.br/0657867646808573Saldanha, Patrícia Gonçalveshttp://lattes.cnpq.br/5711133772165586http://lattes.cnpq.br/0913555439536910Matos, Cristiana Martins de2021-01-05T19:50:19Z2018-05-172018-02-28MATOS, Cristiana Martins de. Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical. 2018. 146 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação Social) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2018.http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9018This study analyzes the dynamics of sound and musical construction of brands seeking to understand how the production of sound and musical branding occurs. Assuming that nowadays there is a great amount of information, stimulus and brands, and that the music market has transformed itself by presenting opportunities to the sound media and advertising industry, the research in question considers the attention of the brands to these transformations for memory creation, affection and bonds with their publics. Through a case study methodology, Sound Branding and Music Branding agencies Gomus Music, Radio Ibiza, Zanna Agency and Tecla Music Agency, are going to be analysed by: bibliographical and online research; mapping agencies in Brazil and choosing four prominent agencies in Rio de Janeiro; interviews based on semi-structured scripts; and analysis of strategies and data on the production and market of sound and music branding, according to the selected agenciesEste estudo analisa a dinâmica da construção sonora e musical de marcas buscando compreender como se dá a produção de branding sonoro e musical. Partindo do pressuposto que há atualmente um grande volume de informações, estímulos e marcas, e o mercado de música se transformou apresentando oportunidades a indústria da mídia sonora e a publicidade, a pesquisa em questão considera a atenção das marcas a essas transformações para criação de memória, afeto e vínculos para com seus públicos. Tendo como metodologia estudo de caso das agências de Sound Branding e Music Branding Gomus Music, Rádio Ibiza, Agência Zanna e Tecla Music Agency, foram utilizadas as seguintes técnicas de pesquisa: pesquisas bibliográfica e on-line; mapeamento de agências no Brasil e escolha de quatro agências de destaque no Rio de Janeiro; entrevistas baseadas em roteiros semiestruturados; e análise de estratégias e dados sobre produção e mercado de branding sonoro e musical, segundo as agências selecionadasSubmitted by Boris Flegr (boris@uerj.br) on 2021-01-05T19:50:19Z No. of bitstreams: 1 Dissert_Cristiana Martins de Matos.pdf: 1486552 bytes, checksum: b5e7425f844605e7042f26573502a4db (MD5)Made available in DSpace on 2021-01-05T19:50:19Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Dissert_Cristiana Martins de Matos.pdf: 1486552 bytes, checksum: b5e7425f844605e7042f26573502a4db (MD5) Previous issue date: 2018-02-28Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorapplication/pdfporUniversidade do Estado do Rio de JaneiroPrograma de Pós-Graduação em ComunicaçãoUERJBRCentro de Educação e Humanidades::Faculdade de Comunicação SocialSoundSensorialitySound brandingMusical brandingAdvertisingSound MediaSomSensorialidadeBranding sonoroBranding musicalPublicidadeMídia SonoraComunicação SocialSom em publicidadeBranding (Marketing)CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOSom, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musicalSound, affection and consumption: The carioca circuit of sound and musical branding.info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJinstname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJORIGINALDissert_Cristiana Martins de Matos.pdfapplication/pdf1486552http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/9018/1/Dissert_Cristiana+Martins+de+Matos.pdfb5e7425f844605e7042f26573502a4dbMD511/90182024-02-26 16:49:19.144oai:www.bdtd.uerj.br:1/9018Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://www.bdtd.uerj.br/PUBhttps://www.bdtd.uerj.br:8443/oai/requestbdtd.suporte@uerj.bropendoar:29032024-02-26T19:49:19Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false
dc.title.por.fl_str_mv Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Sound, affection and consumption: The carioca circuit of sound and musical branding.
title Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical
spellingShingle Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical
Matos, Cristiana Martins de
Sound
Sensoriality
Sound branding
Musical branding
Advertising
Sound Media
Som
Sensorialidade
Branding sonoro
Branding musical
Publicidade
Mídia Sonora
Comunicação Social
Som em publicidade
Branding (Marketing)
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
title_short Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical
title_full Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical
title_fullStr Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical
title_full_unstemmed Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical
title_sort Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical
author Matos, Cristiana Martins de
author_facet Matos, Cristiana Martins de
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Kischinhevsky, Marcelo
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/9941594543555963
dc.contributor.referee1.fl_str_mv Marchi, Leonardo Gabriel de
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/0657867646808573
dc.contributor.referee2.fl_str_mv Saldanha, Patrícia Gonçalves
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/5711133772165586
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/0913555439536910
dc.contributor.author.fl_str_mv Matos, Cristiana Martins de
contributor_str_mv Kischinhevsky, Marcelo
Marchi, Leonardo Gabriel de
Saldanha, Patrícia Gonçalves
dc.subject.eng.fl_str_mv Sound
Sensoriality
Sound branding
Musical branding
Advertising
Sound Media
topic Sound
Sensoriality
Sound branding
Musical branding
Advertising
Sound Media
Som
Sensorialidade
Branding sonoro
Branding musical
Publicidade
Mídia Sonora
Comunicação Social
Som em publicidade
Branding (Marketing)
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
dc.subject.por.fl_str_mv Som
Sensorialidade
Branding sonoro
Branding musical
Publicidade
Mídia Sonora
Comunicação Social
Som em publicidade
Branding (Marketing)
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
description This study analyzes the dynamics of sound and musical construction of brands seeking to understand how the production of sound and musical branding occurs. Assuming that nowadays there is a great amount of information, stimulus and brands, and that the music market has transformed itself by presenting opportunities to the sound media and advertising industry, the research in question considers the attention of the brands to these transformations for memory creation, affection and bonds with their publics. Through a case study methodology, Sound Branding and Music Branding agencies Gomus Music, Radio Ibiza, Zanna Agency and Tecla Music Agency, are going to be analysed by: bibliographical and online research; mapping agencies in Brazil and choosing four prominent agencies in Rio de Janeiro; interviews based on semi-structured scripts; and analysis of strategies and data on the production and market of sound and music branding, according to the selected agencies
publishDate 2018
dc.date.available.fl_str_mv 2018-05-17
dc.date.issued.fl_str_mv 2018-02-28
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2021-01-05T19:50:19Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv MATOS, Cristiana Martins de. Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical. 2018. 146 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação Social) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2018.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9018
identifier_str_mv MATOS, Cristiana Martins de. Som, afeto e consumo: O circuito carioca do branding sonoro e musical. 2018. 146 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação Social) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2018.
url http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9018
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Rio de Janeiro
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Comunicação
dc.publisher.initials.fl_str_mv UERJ
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Centro de Educação e Humanidades::Faculdade de Comunicação Social
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Rio de Janeiro
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
instacron:UERJ
instname_str Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
instacron_str UERJ
institution UERJ
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
bitstream.url.fl_str_mv http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/9018/1/Dissert_Cristiana+Martins+de+Matos.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv b5e7425f844605e7042f26573502a4db
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
repository.mail.fl_str_mv bdtd.suporte@uerj.br
_version_ 1811728640476446720