Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Matos, Ana Paula Picanço de
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFAM
Texto Completo: http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7398
Resumo: The mathematics subject of the new high school in force, according to the National Common Curricular Base (BNCC), establishes the fundamental competencies and skills that students must develop throughout Basic Education in Brazil. In the case of Mathematics, the regulations define the learning objectives that must be achieved by students. The present work aimed to identify the challenges of the new secondary education in the teaching of mathematics according to the BNCC through bibliographical research, data was collected from each article to understand and have a critical view and, thus, an analysis of the BNCC competencies and skills related to mathematics and proposed strategies to deal with the challenges of the new secondary education in relation to mathematics were identified according to the document.
id UFAM-1_00876945aef9757cd94d6a00bc0b445e
oai_identifier_str oai:localhost:prefix/7398
network_acronym_str UFAM-1
network_name_str Repositório Institucional da UFAM
repository_id_str
spelling Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCCDesafiosMatemáticaEnsinoBNCCCIENCIAS EXATAS E DA TERRAMatemática - Estudo e ensinoMatemática (Ensino médio)The mathematics subject of the new high school in force, according to the National Common Curricular Base (BNCC), establishes the fundamental competencies and skills that students must develop throughout Basic Education in Brazil. In the case of Mathematics, the regulations define the learning objectives that must be achieved by students. The present work aimed to identify the challenges of the new secondary education in the teaching of mathematics according to the BNCC through bibliographical research, data was collected from each article to understand and have a critical view and, thus, an analysis of the BNCC competencies and skills related to mathematics and proposed strategies to deal with the challenges of the new secondary education in relation to mathematics were identified according to the document.A disciplina de matemática do novo ensino médio vigente de acordo com a Base Nacional Comum Curricular (BNCC), estabelece as competências e habilidades fundamentais que os estudantes devem desenvolver ao longo da Educação Básica no Brasil. No caso da disciplina de Matemática, a normativa define os objetivos de aprendizagem que devem ser alcançados pelos alunos. O presente trabalho teve como objetivo identificar os desafios do novo ensino médio no ensino da matemática de acordo com a BNCC através da pesquisa bibliográfica, foi coletado dados de cada artigo para compreender e ter uma visão crítica e, assim, realizou-se uma análise das competências e habilidades da BNCC relacionadas à matemática e foi identificado as propostas de estratégias para lidar com os desafios do novo ensino médio em relação à matemática conforme o documento.1NãoBRASILICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara)Itacoatiara (AM)Ciências: Matemática e Física - Licenciatura - ItacoatiaraSilva, Fabrício Valentim dahttp://lattes.cnpq.br/7907037135314095Moraes Júnior, Rogério Jacinto deFreitas, Eliane Batista de LimaSilva, Flávia Fernanda SantosMatos, Ana Paula Picanço de2024-02-09T11:27:42Z2024-02-09T11:27:42Z2023-11-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7398porhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFAMinstname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)instacron:UFAM2024-02-09T11:29:08Zoai:localhost:prefix/7398Repositório InstitucionalPUBhttp://riu.ufam.edu.br/oai/requestopendoar:2024-02-09T11:29:08Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)false
dc.title.none.fl_str_mv Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC
title Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC
spellingShingle Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC
Matos, Ana Paula Picanço de
Desafios
Matemática
Ensino
BNCC
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA
Matemática - Estudo e ensino
Matemática (Ensino médio)
title_short Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC
title_full Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC
title_fullStr Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC
title_full_unstemmed Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC
title_sort Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC
author Matos, Ana Paula Picanço de
author_facet Matos, Ana Paula Picanço de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Silva, Fabrício Valentim da
http://lattes.cnpq.br/7907037135314095
Moraes Júnior, Rogério Jacinto de
Freitas, Eliane Batista de Lima
Silva, Flávia Fernanda Santos
dc.contributor.author.fl_str_mv Matos, Ana Paula Picanço de
dc.subject.por.fl_str_mv Desafios
Matemática
Ensino
BNCC
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA
Matemática - Estudo e ensino
Matemática (Ensino médio)
topic Desafios
Matemática
Ensino
BNCC
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA
Matemática - Estudo e ensino
Matemática (Ensino médio)
description The mathematics subject of the new high school in force, according to the National Common Curricular Base (BNCC), establishes the fundamental competencies and skills that students must develop throughout Basic Education in Brazil. In the case of Mathematics, the regulations define the learning objectives that must be achieved by students. The present work aimed to identify the challenges of the new secondary education in the teaching of mathematics according to the BNCC through bibliographical research, data was collected from each article to understand and have a critical view and, thus, an analysis of the BNCC competencies and skills related to mathematics and proposed strategies to deal with the challenges of the new secondary education in relation to mathematics were identified according to the document.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-10
2024-02-09T11:27:42Z
2024-02-09T11:27:42Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7398
url http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7398
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv BRASIL
ICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara)
Itacoatiara (AM)
Ciências: Matemática e Física - Licenciatura - Itacoatiara
publisher.none.fl_str_mv BRASIL
ICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara)
Itacoatiara (AM)
Ciências: Matemática e Física - Licenciatura - Itacoatiara
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFAM
instname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
instacron:UFAM
instname_str Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
instacron_str UFAM
institution UFAM
reponame_str Repositório Institucional da UFAM
collection Repositório Institucional da UFAM
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798061065170321408