Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFAM |
Texto Completo: | http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7398 |
Resumo: | The mathematics subject of the new high school in force, according to the National Common Curricular Base (BNCC), establishes the fundamental competencies and skills that students must develop throughout Basic Education in Brazil. In the case of Mathematics, the regulations define the learning objectives that must be achieved by students. The present work aimed to identify the challenges of the new secondary education in the teaching of mathematics according to the BNCC through bibliographical research, data was collected from each article to understand and have a critical view and, thus, an analysis of the BNCC competencies and skills related to mathematics and proposed strategies to deal with the challenges of the new secondary education in relation to mathematics were identified according to the document. |
id |
UFAM-1_00876945aef9757cd94d6a00bc0b445e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:prefix/7398 |
network_acronym_str |
UFAM-1 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFAM |
repository_id_str |
|
spelling |
Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCCDesafiosMatemáticaEnsinoBNCCCIENCIAS EXATAS E DA TERRAMatemática - Estudo e ensinoMatemática (Ensino médio)The mathematics subject of the new high school in force, according to the National Common Curricular Base (BNCC), establishes the fundamental competencies and skills that students must develop throughout Basic Education in Brazil. In the case of Mathematics, the regulations define the learning objectives that must be achieved by students. The present work aimed to identify the challenges of the new secondary education in the teaching of mathematics according to the BNCC through bibliographical research, data was collected from each article to understand and have a critical view and, thus, an analysis of the BNCC competencies and skills related to mathematics and proposed strategies to deal with the challenges of the new secondary education in relation to mathematics were identified according to the document.A disciplina de matemática do novo ensino médio vigente de acordo com a Base Nacional Comum Curricular (BNCC), estabelece as competências e habilidades fundamentais que os estudantes devem desenvolver ao longo da Educação Básica no Brasil. No caso da disciplina de Matemática, a normativa define os objetivos de aprendizagem que devem ser alcançados pelos alunos. O presente trabalho teve como objetivo identificar os desafios do novo ensino médio no ensino da matemática de acordo com a BNCC através da pesquisa bibliográfica, foi coletado dados de cada artigo para compreender e ter uma visão crítica e, assim, realizou-se uma análise das competências e habilidades da BNCC relacionadas à matemática e foi identificado as propostas de estratégias para lidar com os desafios do novo ensino médio em relação à matemática conforme o documento.1NãoBRASILICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara)Itacoatiara (AM)Ciências: Matemática e Física - Licenciatura - ItacoatiaraSilva, Fabrício Valentim dahttp://lattes.cnpq.br/7907037135314095Moraes Júnior, Rogério Jacinto deFreitas, Eliane Batista de LimaSilva, Flávia Fernanda SantosMatos, Ana Paula Picanço de2024-02-09T11:27:42Z2024-02-09T11:27:42Z2023-11-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7398porhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFAMinstname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)instacron:UFAM2024-02-09T11:29:08Zoai:localhost:prefix/7398Repositório InstitucionalPUBhttp://riu.ufam.edu.br/oai/requestopendoar:2024-02-09T11:29:08Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC |
title |
Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC |
spellingShingle |
Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC Matos, Ana Paula Picanço de Desafios Matemática Ensino BNCC CIENCIAS EXATAS E DA TERRA Matemática - Estudo e ensino Matemática (Ensino médio) |
title_short |
Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC |
title_full |
Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC |
title_fullStr |
Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC |
title_full_unstemmed |
Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC |
title_sort |
Os desafios do Novo Ensino Médio em relação ao ensino de matemática conforme a BNCC |
author |
Matos, Ana Paula Picanço de |
author_facet |
Matos, Ana Paula Picanço de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Silva, Fabrício Valentim da http://lattes.cnpq.br/7907037135314095 Moraes Júnior, Rogério Jacinto de Freitas, Eliane Batista de Lima Silva, Flávia Fernanda Santos |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Matos, Ana Paula Picanço de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Desafios Matemática Ensino BNCC CIENCIAS EXATAS E DA TERRA Matemática - Estudo e ensino Matemática (Ensino médio) |
topic |
Desafios Matemática Ensino BNCC CIENCIAS EXATAS E DA TERRA Matemática - Estudo e ensino Matemática (Ensino médio) |
description |
The mathematics subject of the new high school in force, according to the National Common Curricular Base (BNCC), establishes the fundamental competencies and skills that students must develop throughout Basic Education in Brazil. In the case of Mathematics, the regulations define the learning objectives that must be achieved by students. The present work aimed to identify the challenges of the new secondary education in the teaching of mathematics according to the BNCC through bibliographical research, data was collected from each article to understand and have a critical view and, thus, an analysis of the BNCC competencies and skills related to mathematics and proposed strategies to deal with the challenges of the new secondary education in relation to mathematics were identified according to the document. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-10 2024-02-09T11:27:42Z 2024-02-09T11:27:42Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7398 |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7398 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
BRASIL ICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara) Itacoatiara (AM) Ciências: Matemática e Física - Licenciatura - Itacoatiara |
publisher.none.fl_str_mv |
BRASIL ICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara) Itacoatiara (AM) Ciências: Matemática e Física - Licenciatura - Itacoatiara |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFAM instname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM) instacron:UFAM |
instname_str |
Universidade Federal do Amazonas (UFAM) |
instacron_str |
UFAM |
institution |
UFAM |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFAM |
collection |
Repositório Institucional da UFAM |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798061065170321408 |