Utilização do simulador PhET nas aulas de Física

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Casemiro Filho, Francisco Eudson Araújo
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/48534
Resumo: In this monograph we will comment on how the Common National Curriculum Base sees computing in the use of education and how important it is for student development. Educational informatics serves as a great didactic refusal, so teachers have to adapt to new technologies, changing the classroom environment, bringing the student to class and, consequently, making them more participative. The classes can be worked with simulators available on the internet. PhET is a free and simple simulator that can be used in public schools, since many of these schools have simple machines that can work with this simulator, and we will show you a lesson on Newton's three laws based on a simulation offered by PhET. We conclude that the use of informatics in education can be a very considerable resource and can help students to understand the subjects related to physics.
id UFC-7_2cd6f3165bc73c6ed9dd6a6b4ec6070c
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/48534
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Utilização do simulador PhET nas aulas de FísicaSimuladoresPhETLeis de NewtonIn this monograph we will comment on how the Common National Curriculum Base sees computing in the use of education and how important it is for student development. Educational informatics serves as a great didactic refusal, so teachers have to adapt to new technologies, changing the classroom environment, bringing the student to class and, consequently, making them more participative. The classes can be worked with simulators available on the internet. PhET is a free and simple simulator that can be used in public schools, since many of these schools have simple machines that can work with this simulator, and we will show you a lesson on Newton's three laws based on a simulation offered by PhET. We conclude that the use of informatics in education can be a very considerable resource and can help students to understand the subjects related to physics.Nesta monografia vamos comentar como a Base Nacional Comum Curricular, vê a informática no uso da educação e como é importante para o desenvolvimento do aluno. A informática Educativa, serve como um grande recuso didático, e por isso os docentes tem que adaptar-se às novas tecnologias, modificando o ambiente de sala de aula, trazendo o aluno para aula e consequentemente, tornando-o mais participativo. As aulas podem ser trabalhadas com simuladores disponíveis na internet. O PhET é um simulador gratuito e simples que pode ser usado nas escolas públicas, já que, muitas dessas escolas possuem máquinas simples e que podem trabalhar com este simulador, e mostraremos uma aula sobre as três leis de Newton baseada numa simulação oferecida pelo PhET. Concluímos que o uso da informática na educação pode ser um recurso bastante considerável, podendo ajudar os alunos no entendimento dos assuntos relacionado à física.Silva, Carla Maria Salgado VidalCasemiro Filho, Francisco Eudson Araújo2019-12-13T17:47:42Z2019-12-13T17:47:42Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCASEMIRO FILHO, F. E. A. Utilização do simulador PhET nas aulas de Física. 2019. 42 f. Monografia (Licenciatura em Física) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/48534porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-12-13T17:48:07Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/48534Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:15:39.143143Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Utilização do simulador PhET nas aulas de Física
title Utilização do simulador PhET nas aulas de Física
spellingShingle Utilização do simulador PhET nas aulas de Física
Casemiro Filho, Francisco Eudson Araújo
Simuladores
PhET
Leis de Newton
title_short Utilização do simulador PhET nas aulas de Física
title_full Utilização do simulador PhET nas aulas de Física
title_fullStr Utilização do simulador PhET nas aulas de Física
title_full_unstemmed Utilização do simulador PhET nas aulas de Física
title_sort Utilização do simulador PhET nas aulas de Física
author Casemiro Filho, Francisco Eudson Araújo
author_facet Casemiro Filho, Francisco Eudson Araújo
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Silva, Carla Maria Salgado Vidal
dc.contributor.author.fl_str_mv Casemiro Filho, Francisco Eudson Araújo
dc.subject.por.fl_str_mv Simuladores
PhET
Leis de Newton
topic Simuladores
PhET
Leis de Newton
description In this monograph we will comment on how the Common National Curriculum Base sees computing in the use of education and how important it is for student development. Educational informatics serves as a great didactic refusal, so teachers have to adapt to new technologies, changing the classroom environment, bringing the student to class and, consequently, making them more participative. The classes can be worked with simulators available on the internet. PhET is a free and simple simulator that can be used in public schools, since many of these schools have simple machines that can work with this simulator, and we will show you a lesson on Newton's three laws based on a simulation offered by PhET. We conclude that the use of informatics in education can be a very considerable resource and can help students to understand the subjects related to physics.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-13T17:47:42Z
2019-12-13T17:47:42Z
2019
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CASEMIRO FILHO, F. E. A. Utilização do simulador PhET nas aulas de Física. 2019. 42 f. Monografia (Licenciatura em Física) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/48534
identifier_str_mv CASEMIRO FILHO, F. E. A. Utilização do simulador PhET nas aulas de Física. 2019. 42 f. Monografia (Licenciatura em Física) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/48534
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028726976282624