Utilização do simulador PhET nas aulas de Física
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/48534 |
Resumo: | In this monograph we will comment on how the Common National Curriculum Base sees computing in the use of education and how important it is for student development. Educational informatics serves as a great didactic refusal, so teachers have to adapt to new technologies, changing the classroom environment, bringing the student to class and, consequently, making them more participative. The classes can be worked with simulators available on the internet. PhET is a free and simple simulator that can be used in public schools, since many of these schools have simple machines that can work with this simulator, and we will show you a lesson on Newton's three laws based on a simulation offered by PhET. We conclude that the use of informatics in education can be a very considerable resource and can help students to understand the subjects related to physics. |
id |
UFC-7_2cd6f3165bc73c6ed9dd6a6b4ec6070c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/48534 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Utilização do simulador PhET nas aulas de FísicaSimuladoresPhETLeis de NewtonIn this monograph we will comment on how the Common National Curriculum Base sees computing in the use of education and how important it is for student development. Educational informatics serves as a great didactic refusal, so teachers have to adapt to new technologies, changing the classroom environment, bringing the student to class and, consequently, making them more participative. The classes can be worked with simulators available on the internet. PhET is a free and simple simulator that can be used in public schools, since many of these schools have simple machines that can work with this simulator, and we will show you a lesson on Newton's three laws based on a simulation offered by PhET. We conclude that the use of informatics in education can be a very considerable resource and can help students to understand the subjects related to physics.Nesta monografia vamos comentar como a Base Nacional Comum Curricular, vê a informática no uso da educação e como é importante para o desenvolvimento do aluno. A informática Educativa, serve como um grande recuso didático, e por isso os docentes tem que adaptar-se às novas tecnologias, modificando o ambiente de sala de aula, trazendo o aluno para aula e consequentemente, tornando-o mais participativo. As aulas podem ser trabalhadas com simuladores disponíveis na internet. O PhET é um simulador gratuito e simples que pode ser usado nas escolas públicas, já que, muitas dessas escolas possuem máquinas simples e que podem trabalhar com este simulador, e mostraremos uma aula sobre as três leis de Newton baseada numa simulação oferecida pelo PhET. Concluímos que o uso da informática na educação pode ser um recurso bastante considerável, podendo ajudar os alunos no entendimento dos assuntos relacionado à física.Silva, Carla Maria Salgado VidalCasemiro Filho, Francisco Eudson Araújo2019-12-13T17:47:42Z2019-12-13T17:47:42Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCASEMIRO FILHO, F. E. A. Utilização do simulador PhET nas aulas de Física. 2019. 42 f. Monografia (Licenciatura em Física) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/48534porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-12-13T17:48:07Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/48534Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:15:39.143143Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Utilização do simulador PhET nas aulas de Física |
title |
Utilização do simulador PhET nas aulas de Física |
spellingShingle |
Utilização do simulador PhET nas aulas de Física Casemiro Filho, Francisco Eudson Araújo Simuladores PhET Leis de Newton |
title_short |
Utilização do simulador PhET nas aulas de Física |
title_full |
Utilização do simulador PhET nas aulas de Física |
title_fullStr |
Utilização do simulador PhET nas aulas de Física |
title_full_unstemmed |
Utilização do simulador PhET nas aulas de Física |
title_sort |
Utilização do simulador PhET nas aulas de Física |
author |
Casemiro Filho, Francisco Eudson Araújo |
author_facet |
Casemiro Filho, Francisco Eudson Araújo |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Silva, Carla Maria Salgado Vidal |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Casemiro Filho, Francisco Eudson Araújo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Simuladores PhET Leis de Newton |
topic |
Simuladores PhET Leis de Newton |
description |
In this monograph we will comment on how the Common National Curriculum Base sees computing in the use of education and how important it is for student development. Educational informatics serves as a great didactic refusal, so teachers have to adapt to new technologies, changing the classroom environment, bringing the student to class and, consequently, making them more participative. The classes can be worked with simulators available on the internet. PhET is a free and simple simulator that can be used in public schools, since many of these schools have simple machines that can work with this simulator, and we will show you a lesson on Newton's three laws based on a simulation offered by PhET. We conclude that the use of informatics in education can be a very considerable resource and can help students to understand the subjects related to physics. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-13T17:47:42Z 2019-12-13T17:47:42Z 2019 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
CASEMIRO FILHO, F. E. A. Utilização do simulador PhET nas aulas de Física. 2019. 42 f. Monografia (Licenciatura em Física) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/48534 |
identifier_str_mv |
CASEMIRO FILHO, F. E. A. Utilização do simulador PhET nas aulas de Física. 2019. 42 f. Monografia (Licenciatura em Física) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/48534 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028726976282624 |