O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26729 |
Resumo: | The purpose of this article is to discuss the growth of e-commerce activities in Brazil, specifically the fashion trade. Technology is constantly transforming the ways of doing business, and mobile commerce has emerged as a great online sales platform. Mobile devices made it possible to communicate and exchange information at any time and place, with social media as allies. The scenario for the next years seems promising for sales in mobile platforms. The article presents, through bibliographic and field research, some of the main issues that involve the growth of fashion mobile commerce. |
id |
UFC-7_2e719e40b1a573c0d0e99948944180c3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/26729 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de modaThe growth of mobile commerce as a retail channel for fashionM-commerceSmartphonesVarejo de ModaMídias sociaisAplicativosThe purpose of this article is to discuss the growth of e-commerce activities in Brazil, specifically the fashion trade. Technology is constantly transforming the ways of doing business, and mobile commerce has emerged as a great online sales platform. Mobile devices made it possible to communicate and exchange information at any time and place, with social media as allies. The scenario for the next years seems promising for sales in mobile platforms. The article presents, through bibliographic and field research, some of the main issues that involve the growth of fashion mobile commerce.O presente artigo tem como finalidade discutir o crescimento das atividades de comércio eletrônico móvel no Brasil, especificamente o comércio de moda. A tecnologia está constantemente transformando as formas de fazer negócios, e o mobile commerce surgiu como uma grande plataforma de vendas online. Os dispositivos móveis possibilitaram a comunicação e troca de informações a qualquer hora e lugar, tendo as mídias sociais como aliados. O cenário para os próximos anos parece promissor para vendas em plataformas mobile. O artigo apresenta, através de pesquisa bibliográfica e de campo, algumas das principais questões que envolvem o crescimento do mobile commerce de moda.Lezeck, HendrickAlmeida, Ana Linna Mateus2017-10-18T22:08:35Z2017-10-18T22:08:35Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfALMEIDA, Ana Linna Mateus. O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda. 2017. 24 f. Artigo (Graduação em Design-moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26729porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-19T12:43:56Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/26729Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:56:07.252006Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda The growth of mobile commerce as a retail channel for fashion |
title |
O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda |
spellingShingle |
O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda Almeida, Ana Linna Mateus M-commerce Smartphones Varejo de Moda Mídias sociais Aplicativos |
title_short |
O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda |
title_full |
O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda |
title_fullStr |
O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda |
title_full_unstemmed |
O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda |
title_sort |
O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda |
author |
Almeida, Ana Linna Mateus |
author_facet |
Almeida, Ana Linna Mateus |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Lezeck, Hendrick |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Almeida, Ana Linna Mateus |
dc.subject.por.fl_str_mv |
M-commerce Smartphones Varejo de Moda Mídias sociais Aplicativos |
topic |
M-commerce Smartphones Varejo de Moda Mídias sociais Aplicativos |
description |
The purpose of this article is to discuss the growth of e-commerce activities in Brazil, specifically the fashion trade. Technology is constantly transforming the ways of doing business, and mobile commerce has emerged as a great online sales platform. Mobile devices made it possible to communicate and exchange information at any time and place, with social media as allies. The scenario for the next years seems promising for sales in mobile platforms. The article presents, through bibliographic and field research, some of the main issues that involve the growth of fashion mobile commerce. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-18T22:08:35Z 2017-10-18T22:08:35Z 2017 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
ALMEIDA, Ana Linna Mateus. O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda. 2017. 24 f. Artigo (Graduação em Design-moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26729 |
identifier_str_mv |
ALMEIDA, Ana Linna Mateus. O crescimento do mobile-commerce como canal de vendas no varejo de moda. 2017. 24 f. Artigo (Graduação em Design-moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26729 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813029002999234560 |