Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/64544 |
Resumo: | This paper deals with the development of the manual "Fashion For Sale: A Handbook of Services to the Retail Seller Fashion". The manual is available as a product and a serviceoriented training, the training and the performance of the sales professional in the fashion retail. The theoretical framework, the experience of a year and three months in the area, the questionnaire, data and testimonies collected from tenants, managers, assistant managers and designers, the observations and own consumption are the research methodology used. As architectural design methodology concepts of design thinking are used, Instructional Design and 6Ds. The marketing strategy and apply directly in developing the skills of the seller and the optimization of the sales environment in search of satisfaction and excellence in service to the new consumer |
id |
UFC-7_0d00bad67bf0ecc5b72db3490de19cf5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/64544 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de modaFashion for sale: a service manual for the fashion retail salespersonAtendimentoVendedorVarejo de modaThis paper deals with the development of the manual "Fashion For Sale: A Handbook of Services to the Retail Seller Fashion". The manual is available as a product and a serviceoriented training, the training and the performance of the sales professional in the fashion retail. The theoretical framework, the experience of a year and three months in the area, the questionnaire, data and testimonies collected from tenants, managers, assistant managers and designers, the observations and own consumption are the research methodology used. As architectural design methodology concepts of design thinking are used, Instructional Design and 6Ds. The marketing strategy and apply directly in developing the skills of the seller and the optimization of the sales environment in search of satisfaction and excellence in service to the new consumerO presente trabalho trata do desenvolvimento do manual “Moda à Venda: Um Manual de Atendimento para o Vendedor do Varejo de Moda”. O manual se dispõe como um produto e um serviço voltado para a capacitação, o treinamento e o desempenho do profissional de vendas, no varejo de moda. O referencial teórico, a experiência de um ano e três meses na área, o questionário aplicado, os dados e depoimentos coletados de lojistas, gerentes, subgerentes e estilistas, as observações e o próprio consumo somam a metodologia de pesquisa utilizada. Como metodologia projetual são utilizados os conceitos do Design Thinking, Design Instrucional e 6Ds. O marketing e a estratégia se aplicam diretamente no desenvolvimento das competências do vendedor e na otimização do ambiente de venda, em busca da satisfação e da excelência no atendimento ao novo consumidorMendes, Francisca Raimunda NogueiraReis, Yasmine Rocha2022-03-22T16:25:21Z2022-03-22T16:25:21Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfREIS, Yasmine Rocha. Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda. 2014. 116 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Design de Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2014.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/64544porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-03-22T16:33:22Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/64544Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:44:20.407451Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda Fashion for sale: a service manual for the fashion retail salesperson |
title |
Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda |
spellingShingle |
Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda Reis, Yasmine Rocha Atendimento Vendedor Varejo de moda |
title_short |
Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda |
title_full |
Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda |
title_fullStr |
Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda |
title_full_unstemmed |
Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda |
title_sort |
Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda |
author |
Reis, Yasmine Rocha |
author_facet |
Reis, Yasmine Rocha |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Mendes, Francisca Raimunda Nogueira |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Reis, Yasmine Rocha |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Atendimento Vendedor Varejo de moda |
topic |
Atendimento Vendedor Varejo de moda |
description |
This paper deals with the development of the manual "Fashion For Sale: A Handbook of Services to the Retail Seller Fashion". The manual is available as a product and a serviceoriented training, the training and the performance of the sales professional in the fashion retail. The theoretical framework, the experience of a year and three months in the area, the questionnaire, data and testimonies collected from tenants, managers, assistant managers and designers, the observations and own consumption are the research methodology used. As architectural design methodology concepts of design thinking are used, Instructional Design and 6Ds. The marketing strategy and apply directly in developing the skills of the seller and the optimization of the sales environment in search of satisfaction and excellence in service to the new consumer |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014 2022-03-22T16:25:21Z 2022-03-22T16:25:21Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
REIS, Yasmine Rocha. Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda. 2014. 116 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Design de Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2014. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/64544 |
identifier_str_mv |
REIS, Yasmine Rocha. Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda. 2014. 116 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Design de Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2014. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/64544 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028926539169792 |