Análise das estratégias de comunicação da boca rosa beauty e o que as pequenas marcas podem aprender com isso
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/61770 |
Resumo: | The present work aims to analyze the marketing actions adopted by the Boca Rosa Beauty brand, verifying their alignment with the existing theory on the subject. To this end, Boca Rosa Beauty pieces published on Instagram were selected from November 20, 2018 to November 24, 2020, with the intention of promoting, attracting and retaining the customer in the consumption of the brand's products. In addition, the study intends to generate knowledge and inspiration for the application of these initiatives in small companies. To support this research, a brief theoretical review involving brand identity, Brand Equity, Digital Marketing and the concepts of Buzz Marketing, Storytelling, Transmedia Storytelling, Audience Recognition and Consumer Experience is carried out. In the Instagram analysis of Boca Rosa Beauty and its owner Bianca Andrade, actions were identified that generated buzz, suspense, sensory appeals that helped in the customer experience memorization process, community promotion actions and concern with the brand's visual identity , confirming alignment with the theory. Making the necessary adjustments, this experience produces knowledge and inspiration for small brands, especially regarding the use of the digital medium, which makes it possible to increase the brand's reach, more easily reach market niches and generate proximity to the public. |
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Análise das estratégias de comunicação da boca rosa beauty e o que as pequenas marcas podem aprender com issoMarketing digitalTáticas de Lançamento de produtosBoca rosa beautyThe present work aims to analyze the marketing actions adopted by the Boca Rosa Beauty brand, verifying their alignment with the existing theory on the subject. To this end, Boca Rosa Beauty pieces published on Instagram were selected from November 20, 2018 to November 24, 2020, with the intention of promoting, attracting and retaining the customer in the consumption of the brand's products. In addition, the study intends to generate knowledge and inspiration for the application of these initiatives in small companies. To support this research, a brief theoretical review involving brand identity, Brand Equity, Digital Marketing and the concepts of Buzz Marketing, Storytelling, Transmedia Storytelling, Audience Recognition and Consumer Experience is carried out. In the Instagram analysis of Boca Rosa Beauty and its owner Bianca Andrade, actions were identified that generated buzz, suspense, sensory appeals that helped in the customer experience memorization process, community promotion actions and concern with the brand's visual identity , confirming alignment with the theory. Making the necessary adjustments, this experience produces knowledge and inspiration for small brands, especially regarding the use of the digital medium, which makes it possible to increase the brand's reach, more easily reach market niches and generate proximity to the public.O presente trabalho tem como objetivo analisar as ações de marketing adotadas pela marca Boca Rosa Beauty, verificando o seu alinhamento à teoria existente sobre o tema. Para tanto, foram selecionadas as peças da Boca Rosa Beauty publicadas no Instagram, no período de 20 de novembro de 2018 a 24 de novembro de 2020, com a intenção de divulgar, atrair e fidelizar o cliente no consumo dos produtos da marca. Além disso, o estudo pretende gerar conhecimento e inspirações para a aplicação dessas iniciativas em pequenas empresas. Para embasar a presente pesquisa é realizada uma breve revisão teórica envolvendo a identidade da marca, Brand Equity, Marketing Digital e os conceitos de Buzz Marketing, Storytelling, Transmídia Storytelling, Reconhecimento da Audiência e a Experiência do Consumidor. Na análise do Instagram da Boca Rosa Beauty e da sua proprietária Bianca Andrade foram identificadas ações que geraram burburinhos, suspenses, apelos sensoriais que ajudaram no processo de memorização da experiência do cliente, ações de promoção de comunidades e a preocupação com a identidade visual da marca, confirmando alinhamento à teoria. Fazendo-se as adequações necessárias, essa experiência produz conhecimento e inspirações para as pequenas marcas, especialmente no tocante à utilização do meio digital, que possibilita aumentar o alcance da marca, atingir mais facilmente os nichos de mercado e gerar proximidade com o público.Carvalho, Janice Leal deNogueira, Beatriz Morel2021-11-04T12:25:34Z2021-11-04T12:25:34Z2021info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfNOGUEIRA, Beatriz Morel. Análise das estratégias de comunicação da boca rosa beauty e o que as pequenas marcas podem aprender com isso. Orientadora: Janice Leal de Carvalho. 2021. 64 f. Monografia (Graduação em Comunicação Social) - Graduação em Comunicação Social/Publicidade e Propaganda, Instituto de Cultura e Arte, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2021.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/61770porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-04T12:25:34Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/61770Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:25:22.843135Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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