O processo de decisão de compra de maquiagem da marca Ruby Rose
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/36989 |
Resumo: | The search for beauty is meant to make women feel good in their own bodies. Considering the growth in the consumption of cosmetics in recent years, in the current scenario, looking after appearance has ceased to be considered a futility, and is seen as a differentiator. The present study aims to understand the stages of the consumer purchasing decision process, especially the make up products of the Ruby Rose brand, which is a brand of cosmeticsthat has gained a great impact in recent years among women interested in makeup. The central questionoftheresearchis: How does occur the behavior of the make up consumer of the Ruby Rose brand? The sources of information used by the Market segment in general are presented. As a method for conducting the study, a survey was carried out with women, between 18 and 60 year sold, living in the city of Fortaleza - Ceará. As a result, the research showed that the brand has gained great visibility in the last five years and that, although the prices of its products are well below those practiced in the market by make up brands, the higher social classes also come to know the Ruby Rose products, even though they are most commonly used by middle classes. The research also revealed that a large part of this growth and repercussion of the brand is due to the influence of digital influencers, who have indicated the brand in their social networks and the word-of-mouth advertising that the satisfied consumers do to their friends and acquaintances. |
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O processo de decisão de compra de maquiagem da marca Ruby RoseMarcasProcesso de decisão de compraComportamento do consumidorThe search for beauty is meant to make women feel good in their own bodies. Considering the growth in the consumption of cosmetics in recent years, in the current scenario, looking after appearance has ceased to be considered a futility, and is seen as a differentiator. The present study aims to understand the stages of the consumer purchasing decision process, especially the make up products of the Ruby Rose brand, which is a brand of cosmeticsthat has gained a great impact in recent years among women interested in makeup. The central questionoftheresearchis: How does occur the behavior of the make up consumer of the Ruby Rose brand? The sources of information used by the Market segment in general are presented. As a method for conducting the study, a survey was carried out with women, between 18 and 60 year sold, living in the city of Fortaleza - Ceará. As a result, the research showed that the brand has gained great visibility in the last five years and that, although the prices of its products are well below those practiced in the market by make up brands, the higher social classes also come to know the Ruby Rose products, even though they are most commonly used by middle classes. The research also revealed that a large part of this growth and repercussion of the brand is due to the influence of digital influencers, who have indicated the brand in their social networks and the word-of-mouth advertising that the satisfied consumers do to their friends and acquaintances.A busca pela beleza tem o objetivo de fazer com que as mulheres sintam-se bem em seu próprio corpo. Tendo em vista o crescimento no consumo de cosméticos nos últimos anos, no atual cenário, cuidar da aparência deixou de ser considerado uma futilidade, passando a ser encarado como um diferencial. O presente estudo objetiva entender as etapas do processo de decisão de compra das consumidoras, em especial, dos produtos de maquiagem da marca Ruby Rose, que se trata de uma marca de cosméticos que vem ganhando uma grande repercussão nos últimos anos entre as mulheres interessadas por maquiagem. A pergunta central da pesquisa é: Como ocorre o comportamento da consumidora de maquiagem da marca Ruby Rose? Apresentam-se as fontes de informação utilizadas pelo segmento de mercado em geral. Como método para a realização do estudo, inclui-se uma pesquisa realizada com mulheres, entre 18 e 60 anos, residentes na cidade de Fortaleza – Ceará. Como principais resultados, a pesquisa apontou que a marca obteve uma grande visibilidade nos últimos cinco anos e que, apesar de os preços de seus produtos estarem bem abaixo daqueles praticados no mercado por marcas de maquiagem, as classes sociais mais altas também passaram a conhecer os produtos Ruby Rose, apesar de os mesmos serem mais usados por classes sociais intermediárias. A pesquisa também revelou que grande parcela desse crescimento e repercussão da marca deve-se à influência de digital influencers, que têm indicado a marca em suas redes sociais e à propaganda “boca a boca” que as consumidoras satisfeitas fazem para suas amigas e conhecidas.Silva, Áurio Lúcio Leocádio daSilva, Teresinha Lima Soares e2018-11-07T17:36:03Z2018-11-07T17:36:03Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfSILVA, Teresinha Lima Soares e. O processo de decisão de compra de maquiagem da marca Ruby Rose. 2017. 75 f. Trabalho de Conclusão de Curso (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza, 2017.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/36989porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-28T17:29:41Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/36989Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:35:02.235133Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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