A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousa
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Capítulo de livro |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52028 |
Resumo: | This paper shows the importance of referenciation operated by anaphora, specially indirect anaphora, in the constructionof meaning of the advertisements. In order to do that, 40 texts of commercial and service advertisements withdraw from the databank of PROTEXTO/UFC are analyzed. Considering that advertisement language is economical by nature, we intuit that the meansof referenciation, mainly anaphora, are important in the construction of meaning of these texts (advertisements). These means arealso necessary because the advertiser needs to bet in the sharing knowledge with the consumer in order that the spread of his productreaches its “right” destination |
id |
UFC-7_e986d2fe703ff8e33d0680f4f17ecc0b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/52028 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de SousaPublicidadeAnunciosThis paper shows the importance of referenciation operated by anaphora, specially indirect anaphora, in the constructionof meaning of the advertisements. In order to do that, 40 texts of commercial and service advertisements withdraw from the databank of PROTEXTO/UFC are analyzed. Considering that advertisement language is economical by nature, we intuit that the meansof referenciation, mainly anaphora, are important in the construction of meaning of these texts (advertisements). These means arealso necessary because the advertiser needs to bet in the sharing knowledge with the consumer in order that the spread of his productreaches its “right” destinationUFC2020-06-01T11:24:26Z2020-06-01T11:24:26Z2006info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookPartapplication/pdfSOUSA, Margarete Fernandes de Sousa A importância da referenciação anafóricana construção dos anúncios. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2006. p.200-203.85-96047-0-3http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52028Sousa, Maria Margarete Fernandes deinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFC2023-11-20T17:17:59Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/52028Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:37:35.451017Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousa |
title |
A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousa |
spellingShingle |
A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousa Sousa, Maria Margarete Fernandes de Publicidade Anuncios |
title_short |
A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousa |
title_full |
A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousa |
title_fullStr |
A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousa |
title_full_unstemmed |
A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousa |
title_sort |
A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousa |
author |
Sousa, Maria Margarete Fernandes de |
author_facet |
Sousa, Maria Margarete Fernandes de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sousa, Maria Margarete Fernandes de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Publicidade Anuncios |
topic |
Publicidade Anuncios |
description |
This paper shows the importance of referenciation operated by anaphora, specially indirect anaphora, in the constructionof meaning of the advertisements. In order to do that, 40 texts of commercial and service advertisements withdraw from the databank of PROTEXTO/UFC are analyzed. Considering that advertisement language is economical by nature, we intuit that the meansof referenciation, mainly anaphora, are important in the construction of meaning of these texts (advertisements). These means arealso necessary because the advertiser needs to bet in the sharing knowledge with the consumer in order that the spread of his productreaches its “right” destination |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006 2020-06-01T11:24:26Z 2020-06-01T11:24:26Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bookPart |
format |
bookPart |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
SOUSA, Margarete Fernandes de Sousa A importância da referenciação anafóricana construção dos anúncios. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2006. p.200-203. 85-96047-0-3 http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52028 |
identifier_str_mv |
SOUSA, Margarete Fernandes de Sousa A importância da referenciação anafóricana construção dos anúncios. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2006. p.200-203. 85-96047-0-3 |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52028 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFC |
publisher.none.fl_str_mv |
UFC |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028881955815424 |