O impacto dos programas de relacionamento na lucratividade das empresas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/21257 |
Resumo: | This work aims at investigating compames that strive to better serve their chents by means of the estabhshment of a profitable relationship for both parties. Throughout the text, the processes used are described and analysed, so as to in the end, bring forth the real unpact of relationship marketing m the financial bottom lines of companies that have adopted relationship with clients as a business stategy. By studying seven companies with different sizes, activities and goals, the study vies to show a broad panolama ofreiationship marketing m the Biazilian market. Based on non-structured interviews with executives in charge of relationship prograins, in which goais, stategies, tactics and results are described, parallels are drawn which added up to the theoretical body available, particuiarly the works by McKenna and Duffy, define a tentative roadmap that may be adopted by other companies that wish to build a closer bond with their clients, with aims at boosting their profitability. Using ROl as a measure for success the study conciudes that ali seven of the companies interviewed,, m their own measure and way, manage to be sucessful m their efforts towards relationship with ciients. |
id |
UFF-2_06d70fa88ba0f0bdc8b06b130c482428 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:app.uff.br:1/21257 |
network_acronym_str |
UFF-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
repository_id_str |
2120 |
spelling |
O impacto dos programas de relacionamento na lucratividade das empresasmarketing de relacionamentomarketing diretolealdadefidelizaçãoReiationship marketingdirect marketingioyaltyfidelity programsCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOThis work aims at investigating compames that strive to better serve their chents by means of the estabhshment of a profitable relationship for both parties. Throughout the text, the processes used are described and analysed, so as to in the end, bring forth the real unpact of relationship marketing m the financial bottom lines of companies that have adopted relationship with clients as a business stategy. By studying seven companies with different sizes, activities and goals, the study vies to show a broad panolama ofreiationship marketing m the Biazilian market. Based on non-structured interviews with executives in charge of relationship prograins, in which goais, stategies, tactics and results are described, parallels are drawn which added up to the theoretical body available, particuiarly the works by McKenna and Duffy, define a tentative roadmap that may be adopted by other companies that wish to build a closer bond with their clients, with aims at boosting their profitability. Using ROl as a measure for success the study conciudes that ali seven of the companies interviewed,, m their own measure and way, manage to be sucessful m their efforts towards relationship with ciients.Universidade Federal FluminenseEste trabalho tem como objetivo investigar empresas que tenham a preocupação de servir melhor a seus clientes por meio do estabelecimento de um relacionamento que seja benéfico para ambos. Ao longo do texto, são descritos e avaliados os processos desenvolvidos, para, ao final, trazer à luz o real impacto do marketing de relacionamento nos objetivos financeiros das empresas que adotam essa estratégia de negócios. Através do estudo de sete empresas de atividades, portes e objetivos diferentes, procura-se mostrar um panorama abrangente do marketing de relacionamento no mercado brasileiro. Baseado em entrevistas não-estruturadas com profissionais encarregados de gerir programas de relacionamento, em que são descritos objetivos, estratégias, táticas e resultados, são traçados paralelos e, a partir destes e do corpo teórico disponível, particulannente os modelos propostos por McKenna e por Duffy, é desenvolvida uma proposta dc caminho que pode vir a ser trilhada por outras empresas que também queiram criar um vínculo mais profundo com seus clientes visando aumentar sua lucratividade. Usando o ROl como medida de sucesso, o estudo conclui que as sete empresas pesquisadas conseguem, cada qual a sua maneira e medida, o sucesso desejado em suas propostas de relacionamento com clientes.Programa de Pós-graduação em Sistemas de GestãoSegurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade TotalRodriguez, Martius Vicente Rodriguez YCPF:85532147622htpp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/controladorbuscacvFarias Filho, José Rodrigues deCPF:36601454320Ebeeken, Nelson Francisco FavillaCPF:85646474832Costa, Dennis Hanson2021-03-10T20:52:24Z2007-07-112021-03-10T20:52:24Z2004-06-21info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/21257porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:52:24Zoai:app.uff.br:1/21257Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T10:46:20.961044Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O impacto dos programas de relacionamento na lucratividade das empresas |
title |
O impacto dos programas de relacionamento na lucratividade das empresas |
spellingShingle |
O impacto dos programas de relacionamento na lucratividade das empresas Costa, Dennis Hanson marketing de relacionamento marketing direto lealdade fidelização Reiationship marketing direct marketing ioyalty fidelity programs CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
title_short |
O impacto dos programas de relacionamento na lucratividade das empresas |
title_full |
O impacto dos programas de relacionamento na lucratividade das empresas |
title_fullStr |
O impacto dos programas de relacionamento na lucratividade das empresas |
title_full_unstemmed |
O impacto dos programas de relacionamento na lucratividade das empresas |
title_sort |
O impacto dos programas de relacionamento na lucratividade das empresas |
author |
Costa, Dennis Hanson |
author_facet |
Costa, Dennis Hanson |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Rodriguez, Martius Vicente Rodriguez Y CPF:85532147622 htpp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/controladorbuscacv Farias Filho, José Rodrigues de CPF:36601454320 Ebeeken, Nelson Francisco Favilla CPF:85646474832 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Dennis Hanson |
dc.subject.por.fl_str_mv |
marketing de relacionamento marketing direto lealdade fidelização Reiationship marketing direct marketing ioyalty fidelity programs CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
topic |
marketing de relacionamento marketing direto lealdade fidelização Reiationship marketing direct marketing ioyalty fidelity programs CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
description |
This work aims at investigating compames that strive to better serve their chents by means of the estabhshment of a profitable relationship for both parties. Throughout the text, the processes used are described and analysed, so as to in the end, bring forth the real unpact of relationship marketing m the financial bottom lines of companies that have adopted relationship with clients as a business stategy. By studying seven companies with different sizes, activities and goals, the study vies to show a broad panolama ofreiationship marketing m the Biazilian market. Based on non-structured interviews with executives in charge of relationship prograins, in which goais, stategies, tactics and results are described, parallels are drawn which added up to the theoretical body available, particuiarly the works by McKenna and Duffy, define a tentative roadmap that may be adopted by other companies that wish to build a closer bond with their clients, with aims at boosting their profitability. Using ROl as a measure for success the study conciudes that ali seven of the companies interviewed,, m their own measure and way, manage to be sucessful m their efforts towards relationship with ciients. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-06-21 2007-07-11 2021-03-10T20:52:24Z 2021-03-10T20:52:24Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://app.uff.br/riuff/handle/1/21257 |
url |
https://app.uff.br/riuff/handle/1/21257 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
CC-BY-SA info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
CC-BY-SA |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
riuff@id.uff.br |
_version_ |
1811823564792266752 |