Children in the media: an analysis of Twitter conversations about the Balenciaga case
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Contracampo |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/contracampo/article/view/58261 |
Resumo: | This article aims to map and understand the conversations on Twitter around the advertising campaign accused of pedophilia and child sexual exploitation broadcast by the Balenciaga brand in November 2022. To this end, we used the contributions of Sociology of Childhood as a theoretical framework regarding the socially constructed feelings of innocence and protection, as well as the newly conquered children’s rights. Based on the methodology of social network analysis, we investigated the time frame from November 1st to December 31st 2022, with emphasis on November 27th to 30th. The results point to the ephemerality and superficiality of the debate, which did not bring effective concerns about children's rights within the scope of the campaign in question and/or with regard to the commercial exploitation of children. |
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Children in the media: an analysis of Twitter conversations about the Balenciaga caseCrianças nas mídias: uma análise das conversações no Twitter sobre o caso BalenciagaCampanha publicitáriaBalenciagaDireitos das CriançasTwitterAnálise de redeThis article aims to map and understand the conversations on Twitter around the advertising campaign accused of pedophilia and child sexual exploitation broadcast by the Balenciaga brand in November 2022. To this end, we used the contributions of Sociology of Childhood as a theoretical framework regarding the socially constructed feelings of innocence and protection, as well as the newly conquered children’s rights. Based on the methodology of social network analysis, we investigated the time frame from November 1st to December 31st 2022, with emphasis on November 27th to 30th. The results point to the ephemerality and superficiality of the debate, which did not bring effective concerns about children's rights within the scope of the campaign in question and/or with regard to the commercial exploitation of children.Este artigo tem como objetivo mapear e compreender as conversações no Twitter em torno da campanha publicitária acusada de pedofilia e exploração sexual infantil veiculada pela marca Balenciaga em novembro de 2022. Para tanto, utilizou-se como arcabouço teórico as contribuições da Sociologia da Infância no que diz respeito aos sentimentos de inocência e proteção socialmente construídos e aos direitos das crianças recém-conquistados. A partir da metodologia da análise de redes sociais, investigou-se o recorte temporal de 01 de novembro a 31 de dezembro de 2022, com ênfase nos dias 27 a 30 de novembro. Os resultados apontam para a efemeridade e superficialidade do debate, que não trouxe preocupações efetivas com os direitos das crianças no âmbito da campanha em questão e/ou no que tange à exploração comercial do público infantil.Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal Fluminense2023-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uff.br/contracampo/article/view/5826110.22409/contracampo.v42i2.58261Contracampo; v. 42 n. 2 (2023): Produtos, criação e consumo midiático para crianças e jovens na cultura digital2238-25771414-748310.22409/contracampo.v42i2reponame:Contracampoinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/contracampo/article/view/58261/34751Copyright (c) 2023 Renata Alves de Albuquerque Othon, Carina Luisa Ochi Flexor, Gustavo da Costahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOthon, Renata Alves de AlbuquerqueLuisa Ochi Flexor, Carinada Costa, Gustavo2023-08-31T12:30:00Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/58261Revistahttps://periodicos.uff.br/contracampoPUBhttps://periodicos.uff.br/contracampo/oai||contracampo.uff@gmail.com2238-25771414-7483opendoar:2023-08-31T12:30Contracampo - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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