O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rizzo, Deyvid Tenner de Souza
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Zaim-de-Melo, Rogerio, Scaglia, Alcides José, Taques, Marcelo José, Paula Moreira de Sousa, Ana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64737
Resumo: The study aims to analyze the influence of sport on the academic performance of student athletes of the Youth Games of Mato Grosso do Sul from the perception of coaches. It is a qualitative and quantitative research and the software IRAMUTEQ was used. The results indicate that the lack of support from school teachers, with flexible programs hinders the good school performance of student athletes. No significant evidence was found that school performance is hindered by the training and competition routine. We consider that an interdisciplinary work between coaches, teachers and school managers can favor the planning of actions that promote positive changes for school performance and for sports training programs.
id UFG-4_142b54edea2b2e32e0be29f57c6dbb3b
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/64737
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletasPhysical education. School income. Sport.Educación Física. Rendimiento escolar. Deporte.Educação. Desempenho escolar. Esporte.The study aims to analyze the influence of sport on the academic performance of student athletes of the Youth Games of Mato Grosso do Sul from the perception of coaches. It is a qualitative and quantitative research and the software IRAMUTEQ was used. The results indicate that the lack of support from school teachers, with flexible programs hinders the good school performance of student athletes. No significant evidence was found that school performance is hindered by the training and competition routine. We consider that an interdisciplinary work between coaches, teachers and school managers can favor the planning of actions that promote positive changes for school performance and for sports training programs.O estudo objetiva analisar a influência do esporte no rendimento escolar de alunos atletas dos Jogos da Juventude de Mato Grosso do Sul a partir da percepção de treinadores. É uma pesquisa quali-quantitativa e utilizou-se o software IRAMUTEQ. Os resultados indicam que a falta de apoio dos professores das escolas, com programas flexíveis dificulta o bom desempenho escolar dos alunos atletas. Não foram encontrados indícios significantes de que o desempenho escolar é prejudicado pela rotina dos treinos e competições. Consideramos que um trabalho interdisciplinar entre treinadores, professores e gestores escolares podem favorecer para o planejamento de ações que promovam mudanças positivas para o desempenho escolar e para programas de treinamento esportivo.Universidade Federal de Goiás2021-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/6473710.5216/rpp.v24.64737Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)Pensar a Prática; v. 24 (2021)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/64737/37726Copyright (c) 2021 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessRizzo, Deyvid Tenner de SouzaZaim-de-Melo, Rogerio Scaglia, Alcides JoséTaques, Marcelo José Paula Moreira de Sousa, Ana2022-03-10T13:26:52Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/64737Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:34.508223Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas
title O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas
spellingShingle O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas
Rizzo, Deyvid Tenner de Souza
Physical education. School income. Sport.
Educación Física. Rendimiento escolar. Deporte.
Educação. Desempenho escolar. Esporte.
title_short O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas
title_full O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas
title_fullStr O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas
title_full_unstemmed O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas
title_sort O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas
author Rizzo, Deyvid Tenner de Souza
author_facet Rizzo, Deyvid Tenner de Souza
Zaim-de-Melo, Rogerio
Scaglia, Alcides José
Taques, Marcelo José
Paula Moreira de Sousa, Ana
author_role author
author2 Zaim-de-Melo, Rogerio
Scaglia, Alcides José
Taques, Marcelo José
Paula Moreira de Sousa, Ana
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rizzo, Deyvid Tenner de Souza
Zaim-de-Melo, Rogerio
Scaglia, Alcides José
Taques, Marcelo José
Paula Moreira de Sousa, Ana
dc.subject.por.fl_str_mv Physical education. School income. Sport.
Educación Física. Rendimiento escolar. Deporte.
Educação. Desempenho escolar. Esporte.
topic Physical education. School income. Sport.
Educación Física. Rendimiento escolar. Deporte.
Educação. Desempenho escolar. Esporte.
description The study aims to analyze the influence of sport on the academic performance of student athletes of the Youth Games of Mato Grosso do Sul from the perception of coaches. It is a qualitative and quantitative research and the software IRAMUTEQ was used. The results indicate that the lack of support from school teachers, with flexible programs hinders the good school performance of student athletes. No significant evidence was found that school performance is hindered by the training and competition routine. We consider that an interdisciplinary work between coaches, teachers and school managers can favor the planning of actions that promote positive changes for school performance and for sports training programs.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64737
10.5216/rpp.v24.64737
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64737
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v24.64737
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64737/37726
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)
Pensar a Prática; v. 24 (2021)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874859689312256