O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64737 |
Resumo: | The study aims to analyze the influence of sport on the academic performance of student athletes of the Youth Games of Mato Grosso do Sul from the perception of coaches. It is a qualitative and quantitative research and the software IRAMUTEQ was used. The results indicate that the lack of support from school teachers, with flexible programs hinders the good school performance of student athletes. No significant evidence was found that school performance is hindered by the training and competition routine. We consider that an interdisciplinary work between coaches, teachers and school managers can favor the planning of actions that promote positive changes for school performance and for sports training programs. |
id |
UFG-4_142b54edea2b2e32e0be29f57c6dbb3b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/64737 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletasPhysical education. School income. Sport.Educación Física. Rendimiento escolar. Deporte.Educação. Desempenho escolar. Esporte.The study aims to analyze the influence of sport on the academic performance of student athletes of the Youth Games of Mato Grosso do Sul from the perception of coaches. It is a qualitative and quantitative research and the software IRAMUTEQ was used. The results indicate that the lack of support from school teachers, with flexible programs hinders the good school performance of student athletes. No significant evidence was found that school performance is hindered by the training and competition routine. We consider that an interdisciplinary work between coaches, teachers and school managers can favor the planning of actions that promote positive changes for school performance and for sports training programs.O estudo objetiva analisar a influência do esporte no rendimento escolar de alunos atletas dos Jogos da Juventude de Mato Grosso do Sul a partir da percepção de treinadores. É uma pesquisa quali-quantitativa e utilizou-se o software IRAMUTEQ. Os resultados indicam que a falta de apoio dos professores das escolas, com programas flexíveis dificulta o bom desempenho escolar dos alunos atletas. Não foram encontrados indícios significantes de que o desempenho escolar é prejudicado pela rotina dos treinos e competições. Consideramos que um trabalho interdisciplinar entre treinadores, professores e gestores escolares podem favorecer para o planejamento de ações que promovam mudanças positivas para o desempenho escolar e para programas de treinamento esportivo.Universidade Federal de Goiás2021-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/6473710.5216/rpp.v24.64737Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)Pensar a Prática; v. 24 (2021)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/64737/37726Copyright (c) 2021 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessRizzo, Deyvid Tenner de SouzaZaim-de-Melo, Rogerio Scaglia, Alcides JoséTaques, Marcelo José Paula Moreira de Sousa, Ana2022-03-10T13:26:52Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/64737Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:34.508223Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas |
title |
O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas |
spellingShingle |
O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas Rizzo, Deyvid Tenner de Souza Physical education. School income. Sport. Educación Física. Rendimiento escolar. Deporte. Educação. Desempenho escolar. Esporte. |
title_short |
O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas |
title_full |
O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas |
title_fullStr |
O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas |
title_full_unstemmed |
O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas |
title_sort |
O rendimento escolar e o esporte na vida de alunos/atletas |
author |
Rizzo, Deyvid Tenner de Souza |
author_facet |
Rizzo, Deyvid Tenner de Souza Zaim-de-Melo, Rogerio Scaglia, Alcides José Taques, Marcelo José Paula Moreira de Sousa, Ana |
author_role |
author |
author2 |
Zaim-de-Melo, Rogerio Scaglia, Alcides José Taques, Marcelo José Paula Moreira de Sousa, Ana |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rizzo, Deyvid Tenner de Souza Zaim-de-Melo, Rogerio Scaglia, Alcides José Taques, Marcelo José Paula Moreira de Sousa, Ana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Physical education. School income. Sport. Educación Física. Rendimiento escolar. Deporte. Educação. Desempenho escolar. Esporte. |
topic |
Physical education. School income. Sport. Educación Física. Rendimiento escolar. Deporte. Educação. Desempenho escolar. Esporte. |
description |
The study aims to analyze the influence of sport on the academic performance of student athletes of the Youth Games of Mato Grosso do Sul from the perception of coaches. It is a qualitative and quantitative research and the software IRAMUTEQ was used. The results indicate that the lack of support from school teachers, with flexible programs hinders the good school performance of student athletes. No significant evidence was found that school performance is hindered by the training and competition routine. We consider that an interdisciplinary work between coaches, teachers and school managers can favor the planning of actions that promote positive changes for school performance and for sports training programs. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64737 10.5216/rpp.v24.64737 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64737 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v24.64737 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64737/37726 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Pensar a Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Pensar a Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 24 (2021) Pensar a Prática; v. 24 (2021) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874859689312256 |