Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Figueiredo, Zenólia Christina
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Silva, Erineusa Maria da, Andrade Filho, Nelson Figueiredo de, Loyola, Rosângela da Conceição, Marques, Fabíola Borel, Oliveira, Renata Guisso de, Araújo, Merielle Solares de, Almeida, Simone Gonçalves de, Bufon, Valéria Matedi
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407
Resumo: This study he is qualitative with interpretative possibilities. The inquiry place was constituted by seven schools. The participant citizens of the first phase had been managing, technician-pedagogical body, professors of others discipline, pupils, fathers/mothers. The second phase it focus the professors of Physical Education, the lesson properly said and the way as they understand the profession. Search to understand the actions of the professor in the space and time of the school, sending for questions of the Physical Education in the basic education of Vitória/ES and for the teaching profession.
id UFG-4_401fadb7008f6f0f4ded1e584a3c0e08
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/3407
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in QuestionEducación Física, Ser Profesor y Profesión de Enseñanza en la PreguntaEDUCAÇÃO FÍSICA, SER PROFESSOR E PROFISSÃO DOCENTE EM QUESTÃOEducação FísicaSer ProfessorProfissão DocenteThis study he is qualitative with interpretative possibilities. The inquiry place was constituted by seven schools. The participant citizens of the first phase had been managing, technician-pedagogical body, professors of others discipline, pupils, fathers/mothers. The second phase it focus the professors of Physical Education, the lesson properly said and the way as they understand the profession. Search to understand the actions of the professor in the space and time of the school, sending for questions of the Physical Education in the basic education of Vitória/ES and for the teaching profession. Esto estudio es cualitativo con muchas posibilidades de entendimiento. El espacio fue construido por siete escuelas. Los suyectos  de la primera fase de la investigación fueron directores, cuerpo tecnico- pedagógico, maestros excepto Educación Física, estudiantes y padres/madres. La segunda fase enfocado en los maestros de Educación Física, su clase  y la manera como entienden su profesión. El estudio probado comprender las acciones de los maestros en el espacio/ tiempo de la escuela, conduendo hasta questiones del Educación Física en el ensino primario de  Vitória/ ES y con la profesión de mestro.Este estudo é qualitativo com possibilidades interpretativas. O lugar de investigação foi constituído por sete escolas. Os sujeitos participantes da primeira fase foram diretores, corpo técnico-pedagógico, professores de outras disciplinas, alunos, pais/mães. A segunda fase focou os professores de Educação Física, a aula propriamente dita e a maneira como entendem a profissão. Busca compreender as ações do professor no espaço e tempo da escola, remetendo para questões da Educação Física no ensino fundamental de Vitória/ES e para a profissão docente.Universidade Federal de Goiás2008-08-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"artigo não avaliado por pares"Pesquisa Qualitativa; Pesquisa Empírica de Campotext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/340710.5216/rpp.v11i2.3407Pensar a Prática; Vol. 11 No. 2 (2008); 209 - 218Pensar a Prática; v. 11 n. 2 (2008); 209 - 2181980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407/4077https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407/4099Figueiredo, Zenólia ChristinaSilva, Erineusa Maria daAndrade Filho, Nelson Figueiredo deLoyola, Rosângela da ConceiçãoMarques, Fabíola BorelOliveira, Renata Guisso deAraújo, Merielle Solares deAlmeida, Simone Gonçalves deBufon, Valéria Matediinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:15:03Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/3407Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:32.914244Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question
Educación Física, Ser Profesor y Profesión de Enseñanza en la Pregunta
EDUCAÇÃO FÍSICA, SER PROFESSOR E PROFISSÃO DOCENTE EM QUESTÃO
title Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question
spellingShingle Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question
Figueiredo, Zenólia Christina
Educação Física
Ser Professor
Profissão Docente
title_short Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question
title_full Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question
title_fullStr Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question
title_full_unstemmed Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question
title_sort Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question
author Figueiredo, Zenólia Christina
author_facet Figueiredo, Zenólia Christina
Silva, Erineusa Maria da
Andrade Filho, Nelson Figueiredo de
Loyola, Rosângela da Conceição
Marques, Fabíola Borel
Oliveira, Renata Guisso de
Araújo, Merielle Solares de
Almeida, Simone Gonçalves de
Bufon, Valéria Matedi
author_role author
author2 Silva, Erineusa Maria da
Andrade Filho, Nelson Figueiredo de
Loyola, Rosângela da Conceição
Marques, Fabíola Borel
Oliveira, Renata Guisso de
Araújo, Merielle Solares de
Almeida, Simone Gonçalves de
Bufon, Valéria Matedi
author2_role author
author
author
author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Figueiredo, Zenólia Christina
Silva, Erineusa Maria da
Andrade Filho, Nelson Figueiredo de
Loyola, Rosângela da Conceição
Marques, Fabíola Borel
Oliveira, Renata Guisso de
Araújo, Merielle Solares de
Almeida, Simone Gonçalves de
Bufon, Valéria Matedi
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Física
Ser Professor
Profissão Docente
topic Educação Física
Ser Professor
Profissão Docente
description This study he is qualitative with interpretative possibilities. The inquiry place was constituted by seven schools. The participant citizens of the first phase had been managing, technician-pedagogical body, professors of others discipline, pupils, fathers/mothers. The second phase it focus the professors of Physical Education, the lesson properly said and the way as they understand the profession. Search to understand the actions of the professor in the space and time of the school, sending for questions of the Physical Education in the basic education of Vitória/ES and for the teaching profession.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-08-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
"artigo não avaliado por pares"
Pesquisa Qualitativa; Pesquisa Empírica de Campo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407
10.5216/rpp.v11i2.3407
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v11i2.3407
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407/4077
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407/4099
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 11 No. 2 (2008); 209 - 218
Pensar a Prática; v. 11 n. 2 (2008); 209 - 218
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874855805386752