Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , , , , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407 |
Resumo: | This study he is qualitative with interpretative possibilities. The inquiry place was constituted by seven schools. The participant citizens of the first phase had been managing, technician-pedagogical body, professors of others discipline, pupils, fathers/mothers. The second phase it focus the professors of Physical Education, the lesson properly said and the way as they understand the profession. Search to understand the actions of the professor in the space and time of the school, sending for questions of the Physical Education in the basic education of Vitória/ES and for the teaching profession. |
id |
UFG-4_401fadb7008f6f0f4ded1e584a3c0e08 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/3407 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in QuestionEducación Física, Ser Profesor y Profesión de Enseñanza en la PreguntaEDUCAÇÃO FÍSICA, SER PROFESSOR E PROFISSÃO DOCENTE EM QUESTÃOEducação FísicaSer ProfessorProfissão DocenteThis study he is qualitative with interpretative possibilities. The inquiry place was constituted by seven schools. The participant citizens of the first phase had been managing, technician-pedagogical body, professors of others discipline, pupils, fathers/mothers. The second phase it focus the professors of Physical Education, the lesson properly said and the way as they understand the profession. Search to understand the actions of the professor in the space and time of the school, sending for questions of the Physical Education in the basic education of Vitória/ES and for the teaching profession. Esto estudio es cualitativo con muchas posibilidades de entendimiento. El espacio fue construido por siete escuelas. Los suyectos de la primera fase de la investigación fueron directores, cuerpo tecnico- pedagógico, maestros excepto Educación Física, estudiantes y padres/madres. La segunda fase enfocado en los maestros de Educación Física, su clase y la manera como entienden su profesión. El estudio probado comprender las acciones de los maestros en el espacio/ tiempo de la escuela, conduendo hasta questiones del Educación Física en el ensino primario de Vitória/ ES y con la profesión de mestro.Este estudo é qualitativo com possibilidades interpretativas. O lugar de investigação foi constituído por sete escolas. Os sujeitos participantes da primeira fase foram diretores, corpo técnico-pedagógico, professores de outras disciplinas, alunos, pais/mães. A segunda fase focou os professores de Educação Física, a aula propriamente dita e a maneira como entendem a profissão. Busca compreender as ações do professor no espaço e tempo da escola, remetendo para questões da Educação Física no ensino fundamental de Vitória/ES e para a profissão docente.Universidade Federal de Goiás2008-08-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"artigo não avaliado por pares"Pesquisa Qualitativa; Pesquisa Empírica de Campotext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/340710.5216/rpp.v11i2.3407Pensar a Prática; Vol. 11 No. 2 (2008); 209 - 218Pensar a Prática; v. 11 n. 2 (2008); 209 - 2181980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407/4077https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407/4099Figueiredo, Zenólia ChristinaSilva, Erineusa Maria daAndrade Filho, Nelson Figueiredo deLoyola, Rosângela da ConceiçãoMarques, Fabíola BorelOliveira, Renata Guisso deAraújo, Merielle Solares deAlmeida, Simone Gonçalves deBufon, Valéria Matediinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:15:03Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/3407Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:32.914244Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question Educación Física, Ser Profesor y Profesión de Enseñanza en la Pregunta EDUCAÇÃO FÍSICA, SER PROFESSOR E PROFISSÃO DOCENTE EM QUESTÃO |
title |
Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question |
spellingShingle |
Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question Figueiredo, Zenólia Christina Educação Física Ser Professor Profissão Docente |
title_short |
Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question |
title_full |
Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question |
title_fullStr |
Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question |
title_full_unstemmed |
Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question |
title_sort |
Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question |
author |
Figueiredo, Zenólia Christina |
author_facet |
Figueiredo, Zenólia Christina Silva, Erineusa Maria da Andrade Filho, Nelson Figueiredo de Loyola, Rosângela da Conceição Marques, Fabíola Borel Oliveira, Renata Guisso de Araújo, Merielle Solares de Almeida, Simone Gonçalves de Bufon, Valéria Matedi |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Erineusa Maria da Andrade Filho, Nelson Figueiredo de Loyola, Rosângela da Conceição Marques, Fabíola Borel Oliveira, Renata Guisso de Araújo, Merielle Solares de Almeida, Simone Gonçalves de Bufon, Valéria Matedi |
author2_role |
author author author author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Figueiredo, Zenólia Christina Silva, Erineusa Maria da Andrade Filho, Nelson Figueiredo de Loyola, Rosângela da Conceição Marques, Fabíola Borel Oliveira, Renata Guisso de Araújo, Merielle Solares de Almeida, Simone Gonçalves de Bufon, Valéria Matedi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Física Ser Professor Profissão Docente |
topic |
Educação Física Ser Professor Profissão Docente |
description |
This study he is qualitative with interpretative possibilities. The inquiry place was constituted by seven schools. The participant citizens of the first phase had been managing, technician-pedagogical body, professors of others discipline, pupils, fathers/mothers. The second phase it focus the professors of Physical Education, the lesson properly said and the way as they understand the profession. Search to understand the actions of the professor in the space and time of the school, sending for questions of the Physical Education in the basic education of Vitória/ES and for the teaching profession. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-08-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion "artigo não avaliado por pares" Pesquisa Qualitativa; Pesquisa Empírica de Campo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407 10.5216/rpp.v11i2.3407 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v11i2.3407 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407/4077 https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407/4099 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 11 No. 2 (2008); 209 - 218 Pensar a Prática; v. 11 n. 2 (2008); 209 - 218 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874855805386752 |