Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Finco, Mateus David
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Maciel, Josenildo da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/60983
Resumo: This study aimed to analyze the applicability of Kabaddi as a teaching content of future Physical Education teachers in the city of João Pessoa-PB. The research subjects were 30 undergraduates with active enrollment in the physical education undergraduate course at UFPB, who applied Kabaddi as teaching content in some public school system. We present two forms of gameplay, the original sport and the didactic adapted to the school reality. It was noted that there is the possibility of using Kabaddi as a teaching content in Physical Education classes, providing the teacher to work with a little known sport and bring something new to sharpen the interest and fix the concentration of students.
id UFG-4_87ed4c584142f3324961eecb9511fedd
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/60983
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação físicaPhysical Education. Kabaddi. TeachingEducación Física. Kabaddi. Enseñanza.Educação Física. Kabaddi. Docência.This study aimed to analyze the applicability of Kabaddi as a teaching content of future Physical Education teachers in the city of João Pessoa-PB. The research subjects were 30 undergraduates with active enrollment in the physical education undergraduate course at UFPB, who applied Kabaddi as teaching content in some public school system. We present two forms of gameplay, the original sport and the didactic adapted to the school reality. It was noted that there is the possibility of using Kabaddi as a teaching content in Physical Education classes, providing the teacher to work with a little known sport and bring something new to sharpen the interest and fix the concentration of students.Este estudio tuvo como objetivo analizar la aplicabilidad de Kabaddi como contenido de enseñanza para futuros maestros de Educación Física de la ciudad de João Pessoa-PB. Los sujetos de investigación fueron 30 estudiantes de pregrado con inscripción activa en el curso de pregrado de educación física en UFPB, quienes aplicaron Kabaddi como contenido de enseñanza en algún sistema de escuelas públicas. Presentamos dos formas de juego, el deporte original y el didáctico adaptado a la realidad escolar. Se observó que existe la posibilidad de usar Kabaddi como contenido de enseñanza en las clases de Educación Física, lo que le permite al maestro trabajar con un deporte poco conocido y aportar algo nuevo para agudizar el interés y fijar la concentración de los estudiantes.Este estudo buscou analisar a aplicabilidade do Kabaddi como conteúdo de ensino de futuros professores de Educação Física da cidade de João Pessoa-PB. Os sujeitos da pesquisa foram 30 graduandos com matriculas ativas no curso de licenciatura em educação física da UFPB, que aplicaram o Kabaddi como conteúdo de ensino em alguma escola da rede pública de educação. Apresentamos duas formas de jogabilidade, a esportiva original e a didático adaptada a realidade escolar. Notou-se que existe a possibilidade de utilização do Kabaddi como conteúdo de ensino nas aulas de Educação Física, municiando o professor a trabalhar com um esporte pouco conhecido e trazer algo novo para aguçar o interesse e fixar a concentração dos alunos.Universidade Federal de Goiás2020-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/6098310.5216/rpp.v23.60983Pensar a Prática; Vol. 23 (2020)Pensar a Prática; v. 23 (2020)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/60983/35778Copyright (c) 2020 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessFinco, Mateus DavidMaciel, Josenildo da Silva2021-08-26T18:18:00Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/60983Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:33.007653Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física
title Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física
spellingShingle Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física
Finco, Mateus David
Physical Education. Kabaddi. Teaching
Educación Física. Kabaddi. Enseñanza.
Educação Física. Kabaddi. Docência.
title_short Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física
title_full Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física
title_fullStr Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física
title_full_unstemmed Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física
title_sort Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física
author Finco, Mateus David
author_facet Finco, Mateus David
Maciel, Josenildo da Silva
author_role author
author2 Maciel, Josenildo da Silva
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Finco, Mateus David
Maciel, Josenildo da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Physical Education. Kabaddi. Teaching
Educación Física. Kabaddi. Enseñanza.
Educação Física. Kabaddi. Docência.
topic Physical Education. Kabaddi. Teaching
Educación Física. Kabaddi. Enseñanza.
Educação Física. Kabaddi. Docência.
description This study aimed to analyze the applicability of Kabaddi as a teaching content of future Physical Education teachers in the city of João Pessoa-PB. The research subjects were 30 undergraduates with active enrollment in the physical education undergraduate course at UFPB, who applied Kabaddi as teaching content in some public school system. We present two forms of gameplay, the original sport and the didactic adapted to the school reality. It was noted that there is the possibility of using Kabaddi as a teaching content in Physical Education classes, providing the teacher to work with a little known sport and bring something new to sharpen the interest and fix the concentration of students.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/60983
10.5216/rpp.v23.60983
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/60983
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v23.60983
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/60983/35778
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 23 (2020)
Pensar a Prática; v. 23 (2020)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874859648417792