Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/60983 |
Resumo: | This study aimed to analyze the applicability of Kabaddi as a teaching content of future Physical Education teachers in the city of João Pessoa-PB. The research subjects were 30 undergraduates with active enrollment in the physical education undergraduate course at UFPB, who applied Kabaddi as teaching content in some public school system. We present two forms of gameplay, the original sport and the didactic adapted to the school reality. It was noted that there is the possibility of using Kabaddi as a teaching content in Physical Education classes, providing the teacher to work with a little known sport and bring something new to sharpen the interest and fix the concentration of students. |
id |
UFG-4_87ed4c584142f3324961eecb9511fedd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/60983 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação físicaPhysical Education. Kabaddi. TeachingEducación Física. Kabaddi. Enseñanza.Educação Física. Kabaddi. Docência.This study aimed to analyze the applicability of Kabaddi as a teaching content of future Physical Education teachers in the city of João Pessoa-PB. The research subjects were 30 undergraduates with active enrollment in the physical education undergraduate course at UFPB, who applied Kabaddi as teaching content in some public school system. We present two forms of gameplay, the original sport and the didactic adapted to the school reality. It was noted that there is the possibility of using Kabaddi as a teaching content in Physical Education classes, providing the teacher to work with a little known sport and bring something new to sharpen the interest and fix the concentration of students.Este estudio tuvo como objetivo analizar la aplicabilidad de Kabaddi como contenido de enseñanza para futuros maestros de Educación Física de la ciudad de João Pessoa-PB. Los sujetos de investigación fueron 30 estudiantes de pregrado con inscripción activa en el curso de pregrado de educación física en UFPB, quienes aplicaron Kabaddi como contenido de enseñanza en algún sistema de escuelas públicas. Presentamos dos formas de juego, el deporte original y el didáctico adaptado a la realidad escolar. Se observó que existe la posibilidad de usar Kabaddi como contenido de enseñanza en las clases de Educación Física, lo que le permite al maestro trabajar con un deporte poco conocido y aportar algo nuevo para agudizar el interés y fijar la concentración de los estudiantes.Este estudo buscou analisar a aplicabilidade do Kabaddi como conteúdo de ensino de futuros professores de Educação Física da cidade de João Pessoa-PB. Os sujeitos da pesquisa foram 30 graduandos com matriculas ativas no curso de licenciatura em educação física da UFPB, que aplicaram o Kabaddi como conteúdo de ensino em alguma escola da rede pública de educação. Apresentamos duas formas de jogabilidade, a esportiva original e a didático adaptada a realidade escolar. Notou-se que existe a possibilidade de utilização do Kabaddi como conteúdo de ensino nas aulas de Educação Física, municiando o professor a trabalhar com um esporte pouco conhecido e trazer algo novo para aguçar o interesse e fixar a concentração dos alunos.Universidade Federal de Goiás2020-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/6098310.5216/rpp.v23.60983Pensar a Prática; Vol. 23 (2020)Pensar a Prática; v. 23 (2020)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/60983/35778Copyright (c) 2020 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessFinco, Mateus DavidMaciel, Josenildo da Silva2021-08-26T18:18:00Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/60983Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:33.007653Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física |
title |
Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física |
spellingShingle |
Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física Finco, Mateus David Physical Education. Kabaddi. Teaching Educación Física. Kabaddi. Enseñanza. Educação Física. Kabaddi. Docência. |
title_short |
Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física |
title_full |
Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física |
title_fullStr |
Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física |
title_full_unstemmed |
Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física |
title_sort |
Kabaddi na escola: conteúdo de ensino para professores de educação física |
author |
Finco, Mateus David |
author_facet |
Finco, Mateus David Maciel, Josenildo da Silva |
author_role |
author |
author2 |
Maciel, Josenildo da Silva |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Finco, Mateus David Maciel, Josenildo da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Physical Education. Kabaddi. Teaching Educación Física. Kabaddi. Enseñanza. Educação Física. Kabaddi. Docência. |
topic |
Physical Education. Kabaddi. Teaching Educación Física. Kabaddi. Enseñanza. Educação Física. Kabaddi. Docência. |
description |
This study aimed to analyze the applicability of Kabaddi as a teaching content of future Physical Education teachers in the city of João Pessoa-PB. The research subjects were 30 undergraduates with active enrollment in the physical education undergraduate course at UFPB, who applied Kabaddi as teaching content in some public school system. We present two forms of gameplay, the original sport and the didactic adapted to the school reality. It was noted that there is the possibility of using Kabaddi as a teaching content in Physical Education classes, providing the teacher to work with a little known sport and bring something new to sharpen the interest and fix the concentration of students. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/60983 10.5216/rpp.v23.60983 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/60983 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v23.60983 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/60983/35778 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Pensar a Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Pensar a Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 23 (2020) Pensar a Prática; v. 23 (2020) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874859648417792 |