A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37561 |
Resumo: | This article seeks to ascertain how employees of a large national bank perceive the effectiveness of elearning as a learning tool, addressing issues related to the use of IT resources, self-discipline, full-time instructors, the learning level of e-learning courses, interactivity and graphic quality, the advantages of determining study time, relationship between e-learning courses and the company’s core competencies, the applicability of themes and respondents’ perception of whether e-learning is a trend or a fad. The results indicate that, overall, e-learning methodology is well accepted by this financial organization’s employees, and call for further studies to examine the difference in learning levels between e-learning courses and classroom courses, ways to compensate for the lack of permanent contact between instructor and student during the course, and the factors governing participants’ discipline in performing e-learning activities. |
id |
UFLA_e34f790af7db5459e7a65341a97145eb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/37561 |
network_acronym_str |
UFLA |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFLA |
repository_id_str |
|
spelling |
A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacionalDistance education in organizations: perceptions of e-learning in a large national companyEducação a distânciaE-learningUniversidade corporativaDistance educationCorporate universityThis article seeks to ascertain how employees of a large national bank perceive the effectiveness of elearning as a learning tool, addressing issues related to the use of IT resources, self-discipline, full-time instructors, the learning level of e-learning courses, interactivity and graphic quality, the advantages of determining study time, relationship between e-learning courses and the company’s core competencies, the applicability of themes and respondents’ perception of whether e-learning is a trend or a fad. The results indicate that, overall, e-learning methodology is well accepted by this financial organization’s employees, and call for further studies to examine the difference in learning levels between e-learning courses and classroom courses, ways to compensate for the lack of permanent contact between instructor and student during the course, and the factors governing participants’ discipline in performing e-learning activities.Este artigo busca verificar a percepção dos funcionários de um grande banco nacional sobre a eficácia do elearning como ferramenta de aprendizagem, abordando aspectos relacionados à utilização dos recursos de informática, autodisciplina, instrutor em tempo integral, nível de aprendizado dos cursos e-learning, interatividade e qualidade gráfica, vantagem de determinar o horário de estudo, relação entre os cursos e-learning e as competências essenciais da empresa, aplicabilidade dos temas e a percepção dos correspondentes se o e-learning é uma tendência ou moda passageira. Os resultados indicam que, de forma geral, a aceitação da metodologia e-learning é bastante positiva por parte dos funcionários desta organização financeira e apontam para a necessidade de novos estudos que analisem a diferença do nível de aprendizagem entre cursos e-learning e cursos presenciais, formas de compensar a ausência de contato permanente entre instrutor e aluno no decorrer do curso e fatores que determinam a disciplina dos participantes para realização das atividades de e-learning.2019-11-07T11:36:43Z2019-11-07T11:36:43Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfFERREIRA, A.; VALÉRIO, J. N. da S.; SOUZA, G. C. A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional. Revista EAD em Foco, Rio de Janeiro, v.1, n. 1, jan./out. 2010.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37561Revista EAD em Focoreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAAttribution 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, AndréValério, Juliana Nogarect da SilvaSouza, Gustavo Costapor2019-11-07T11:37:19Zoai:localhost:1/37561Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2019-11-07T11:37:19Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional Distance education in organizations: perceptions of e-learning in a large national company |
title |
A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional |
spellingShingle |
A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional Ferreira, André Educação a distância E-learning Universidade corporativa Distance education Corporate university |
title_short |
A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional |
title_full |
A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional |
title_fullStr |
A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional |
title_full_unstemmed |
A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional |
title_sort |
A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional |
author |
Ferreira, André |
author_facet |
Ferreira, André Valério, Juliana Nogarect da Silva Souza, Gustavo Costa |
author_role |
author |
author2 |
Valério, Juliana Nogarect da Silva Souza, Gustavo Costa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, André Valério, Juliana Nogarect da Silva Souza, Gustavo Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação a distância E-learning Universidade corporativa Distance education Corporate university |
topic |
Educação a distância E-learning Universidade corporativa Distance education Corporate university |
description |
This article seeks to ascertain how employees of a large national bank perceive the effectiveness of elearning as a learning tool, addressing issues related to the use of IT resources, self-discipline, full-time instructors, the learning level of e-learning courses, interactivity and graphic quality, the advantages of determining study time, relationship between e-learning courses and the company’s core competencies, the applicability of themes and respondents’ perception of whether e-learning is a trend or a fad. The results indicate that, overall, e-learning methodology is well accepted by this financial organization’s employees, and call for further studies to examine the difference in learning levels between e-learning courses and classroom courses, ways to compensate for the lack of permanent contact between instructor and student during the course, and the factors governing participants’ discipline in performing e-learning activities. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2019-11-07T11:36:43Z 2019-11-07T11:36:43Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
FERREIRA, A.; VALÉRIO, J. N. da S.; SOUZA, G. C. A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional. Revista EAD em Foco, Rio de Janeiro, v.1, n. 1, jan./out. 2010. http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37561 |
identifier_str_mv |
FERREIRA, A.; VALÉRIO, J. N. da S.; SOUZA, G. C. A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional. Revista EAD em Foco, Rio de Janeiro, v.1, n. 1, jan./out. 2010. |
url |
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37561 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista EAD em Foco reponame:Repositório Institucional da UFLA instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFLA |
collection |
Repositório Institucional da UFLA |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br |
_version_ |
1815439294205001728 |