A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, André
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Valério, Juliana Nogarect da Silva, Souza, Gustavo Costa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFLA
Texto Completo: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37561
Resumo: This article seeks to ascertain how employees of a large national bank perceive the effectiveness of elearning as a learning tool, addressing issues related to the use of IT resources, self-discipline, full-time instructors, the learning level of e-learning courses, interactivity and graphic quality, the advantages of determining study time, relationship between e-learning courses and the company’s core competencies, the applicability of themes and respondents’ perception of whether e-learning is a trend or a fad. The results indicate that, overall, e-learning methodology is well accepted by this financial organization’s employees, and call for further studies to examine the difference in learning levels between e-learning courses and classroom courses, ways to compensate for the lack of permanent contact between instructor and student during the course, and the factors governing participants’ discipline in performing e-learning activities.
id UFLA_e34f790af7db5459e7a65341a97145eb
oai_identifier_str oai:localhost:1/37561
network_acronym_str UFLA
network_name_str Repositório Institucional da UFLA
repository_id_str
spelling A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacionalDistance education in organizations: perceptions of e-learning in a large national companyEducação a distânciaE-learningUniversidade corporativaDistance educationCorporate universityThis article seeks to ascertain how employees of a large national bank perceive the effectiveness of elearning as a learning tool, addressing issues related to the use of IT resources, self-discipline, full-time instructors, the learning level of e-learning courses, interactivity and graphic quality, the advantages of determining study time, relationship between e-learning courses and the company’s core competencies, the applicability of themes and respondents’ perception of whether e-learning is a trend or a fad. The results indicate that, overall, e-learning methodology is well accepted by this financial organization’s employees, and call for further studies to examine the difference in learning levels between e-learning courses and classroom courses, ways to compensate for the lack of permanent contact between instructor and student during the course, and the factors governing participants’ discipline in performing e-learning activities.Este artigo busca verificar a percepção dos funcionários de um grande banco nacional sobre a eficácia do elearning como ferramenta de aprendizagem, abordando aspectos relacionados à utilização dos recursos de informática, autodisciplina, instrutor em tempo integral, nível de aprendizado dos cursos e-learning, interatividade e qualidade gráfica, vantagem de determinar o horário de estudo, relação entre os cursos e-learning e as competências essenciais da empresa, aplicabilidade dos temas e a percepção dos correspondentes se o e-learning é uma tendência ou moda passageira. Os resultados indicam que, de forma geral, a aceitação da metodologia e-learning é bastante positiva por parte dos funcionários desta organização financeira e apontam para a necessidade de novos estudos que analisem a diferença do nível de aprendizagem entre cursos e-learning e cursos presenciais, formas de compensar a ausência de contato permanente entre instrutor e aluno no decorrer do curso e fatores que determinam a disciplina dos participantes para realização das atividades de e-learning.2019-11-07T11:36:43Z2019-11-07T11:36:43Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfFERREIRA, A.; VALÉRIO, J. N. da S.; SOUZA, G. C. A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional. Revista EAD em Foco, Rio de Janeiro, v.1, n. 1, jan./out. 2010.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37561Revista EAD em Focoreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAAttribution 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, AndréValério, Juliana Nogarect da SilvaSouza, Gustavo Costapor2019-11-07T11:37:19Zoai:localhost:1/37561Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2019-11-07T11:37:19Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional
Distance education in organizations: perceptions of e-learning in a large national company
title A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional
spellingShingle A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional
Ferreira, André
Educação a distância
E-learning
Universidade corporativa
Distance education
Corporate university
title_short A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional
title_full A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional
title_fullStr A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional
title_full_unstemmed A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional
title_sort A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional
author Ferreira, André
author_facet Ferreira, André
Valério, Juliana Nogarect da Silva
Souza, Gustavo Costa
author_role author
author2 Valério, Juliana Nogarect da Silva
Souza, Gustavo Costa
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ferreira, André
Valério, Juliana Nogarect da Silva
Souza, Gustavo Costa
dc.subject.por.fl_str_mv Educação a distância
E-learning
Universidade corporativa
Distance education
Corporate university
topic Educação a distância
E-learning
Universidade corporativa
Distance education
Corporate university
description This article seeks to ascertain how employees of a large national bank perceive the effectiveness of elearning as a learning tool, addressing issues related to the use of IT resources, self-discipline, full-time instructors, the learning level of e-learning courses, interactivity and graphic quality, the advantages of determining study time, relationship between e-learning courses and the company’s core competencies, the applicability of themes and respondents’ perception of whether e-learning is a trend or a fad. The results indicate that, overall, e-learning methodology is well accepted by this financial organization’s employees, and call for further studies to examine the difference in learning levels between e-learning courses and classroom courses, ways to compensate for the lack of permanent contact between instructor and student during the course, and the factors governing participants’ discipline in performing e-learning activities.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010
2019-11-07T11:36:43Z
2019-11-07T11:36:43Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv FERREIRA, A.; VALÉRIO, J. N. da S.; SOUZA, G. C. A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional. Revista EAD em Foco, Rio de Janeiro, v.1, n. 1, jan./out. 2010.
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37561
identifier_str_mv FERREIRA, A.; VALÉRIO, J. N. da S.; SOUZA, G. C. A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional. Revista EAD em Foco, Rio de Janeiro, v.1, n. 1, jan./out. 2010.
url http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37561
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv Attribution 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Attribution 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv Revista EAD em Foco
reponame:Repositório Institucional da UFLA
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Repositório Institucional da UFLA
collection Repositório Institucional da UFLA
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br
_version_ 1815439294205001728