The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cavalcanti, Raquel Pires
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Lakes, Robin
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/20375
Resumo: This study reveals information about the heritage of authoritarian teaching methods that is passed down in the dance field and about the possibilities for incorporating elements of the twentieth-century progressive educational thought into dance studio classes and rehearsals. To expose and investigate the roots of this disturbing pedagogical heritage and the ideologies that underpin it, a definition and exposition of authoritarian or destructive dance teaching behaviors are offered first. Next, an overview of how the dance community has responded is presented. This unmasking of dance teaching philosophies and practices can hopefully pave the way for healthier, more humane learning environments for dance students and professional dancers.
id UFMG-12_1f5cffb29d621997b8bd2f0716610969
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/20375
network_acronym_str UFMG-12
network_name_str Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)
repository_id_str
spelling The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and RehearsalsLos mensajes detrás de los métodos: el legado pedagógico autoritario en los entrenamientos y ensayos de la técnica de danza de concierto occidentalAs mensagens por trás dos métodos: o legado pedagógico autoritário em aulas e ensaios da dança cênica ocidentalDançaDança-educaçãoMétodos de ensinoAutoritarismoDanceDance educationTeaching methodsAuthoritarianismDanzaDanza-educaciónMétodos de enseñanzaAutoritarismoThis study reveals information about the heritage of authoritarian teaching methods that is passed down in the dance field and about the possibilities for incorporating elements of the twentieth-century progressive educational thought into dance studio classes and rehearsals. To expose and investigate the roots of this disturbing pedagogical heritage and the ideologies that underpin it, a definition and exposition of authoritarian or destructive dance teaching behaviors are offered first. Next, an overview of how the dance community has responded is presented. This unmasking of dance teaching philosophies and practices can hopefully pave the way for healthier, more humane learning environments for dance students and professional dancers.Este estudio revela información sobre la herencia de los métodos de enseñanza autoritarios transmitidos en el campo de la danza y sobre las posibilidades de incorporar elementos de pensamiento educativo progresivo del siglo XX en las clases de danza y ensayos. Para exponer e investigar las raíces de este perturbador patrimonio pedagógico y las ideologías que lo respaldan, se presenta una definición y exposición de comportamientos autoritarios o destructivos en la educación de danza. Luego, mostramos una descripción general de cómo ha respondido la comunidad de danza. Se espera que este desenmascaramiento de las prácticas y filosofías de enseñanza de la danza pueda allanar el camino para entornos de aprendizaje más saludables y humanos para los estudiantes de danza y bailarines profesionales.Este estudo revela informações sobre a herança de métodos de ensino autoritários transmitidos no campo da dança e sobre as possibilidades de incorporar elementos do pensamento educacional progressista do século XX em aulas e ensaios de dança. Para expor e investigar as raízes dessa herança pedagógica perturbadora e as ideologias que a sustentam, uma definição e exposição de comportamentos autoritários ou destrutivos no ensino da dança são apresentadas. Depois, mostramos uma visão geral de como a comunidade da dança tem respondido. Espera-se que esse desmascaramento das práticas e filosofias do ensino de dança possa abrir caminho para ambientes de aprendizado mais saudáveis e mais humanos para estudantes de dança e dançarinos profissionais.Universidade Federal de Minas Gerais2021-01-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/2037510.35699/2237-5864.2021.20375PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 11 No. 21: jan.2021 - apr.2021; 308 - 331PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 11 Núm. 21: jan.2021 - abr.2021; 308 - 331PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 11 n. 21: jan.2021 - abr.2021; 308 - 3312238-20461982-9507reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/20375/23014Copyright (c) 2021 Raquel Pires Cavalcantihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCavalcanti, Raquel PiresLakes, Robin2022-07-20T14:56:01Zoai:periodicos.ufmg.br:article/20375Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistaposPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/oairevistapos.ppga@gmail.com2238-20461982-9507opendoar:2022-07-20T14:56:01Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals
Los mensajes detrás de los métodos: el legado pedagógico autoritario en los entrenamientos y ensayos de la técnica de danza de concierto occidental
As mensagens por trás dos métodos: o legado pedagógico autoritário em aulas e ensaios da dança cênica ocidental
title The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals
spellingShingle The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals
Cavalcanti, Raquel Pires
Dança
Dança-educação
Métodos de ensino
Autoritarismo
Dance
Dance education
Teaching methods
Authoritarianism
Danza
Danza-educación
Métodos de enseñanza
Autoritarismo
title_short The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals
title_full The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals
title_fullStr The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals
title_full_unstemmed The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals
title_sort The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals
author Cavalcanti, Raquel Pires
author_facet Cavalcanti, Raquel Pires
Lakes, Robin
author_role author
author2 Lakes, Robin
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cavalcanti, Raquel Pires
Lakes, Robin
dc.subject.por.fl_str_mv Dança
Dança-educação
Métodos de ensino
Autoritarismo
Dance
Dance education
Teaching methods
Authoritarianism
Danza
Danza-educación
Métodos de enseñanza
Autoritarismo
topic Dança
Dança-educação
Métodos de ensino
Autoritarismo
Dance
Dance education
Teaching methods
Authoritarianism
Danza
Danza-educación
Métodos de enseñanza
Autoritarismo
description This study reveals information about the heritage of authoritarian teaching methods that is passed down in the dance field and about the possibilities for incorporating elements of the twentieth-century progressive educational thought into dance studio classes and rehearsals. To expose and investigate the roots of this disturbing pedagogical heritage and the ideologies that underpin it, a definition and exposition of authoritarian or destructive dance teaching behaviors are offered first. Next, an overview of how the dance community has responded is presented. This unmasking of dance teaching philosophies and practices can hopefully pave the way for healthier, more humane learning environments for dance students and professional dancers.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/20375
10.35699/2237-5864.2021.20375
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/20375
identifier_str_mv 10.35699/2237-5864.2021.20375
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/20375/23014
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Raquel Pires Cavalcanti
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Raquel Pires Cavalcanti
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 11 No. 21: jan.2021 - apr.2021; 308 - 331
PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 11 Núm. 21: jan.2021 - abr.2021; 308 - 331
PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 11 n. 21: jan.2021 - abr.2021; 308 - 331
2238-2046
1982-9507
reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)
collection Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)
repository.name.fl_str_mv Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv revistapos.ppga@gmail.com
_version_ 1797049081643663360