The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/20375 |
Resumo: | This study reveals information about the heritage of authoritarian teaching methods that is passed down in the dance field and about the possibilities for incorporating elements of the twentieth-century progressive educational thought into dance studio classes and rehearsals. To expose and investigate the roots of this disturbing pedagogical heritage and the ideologies that underpin it, a definition and exposition of authoritarian or destructive dance teaching behaviors are offered first. Next, an overview of how the dance community has responded is presented. This unmasking of dance teaching philosophies and practices can hopefully pave the way for healthier, more humane learning environments for dance students and professional dancers. |
id |
UFMG-12_1f5cffb29d621997b8bd2f0716610969 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/20375 |
network_acronym_str |
UFMG-12 |
network_name_str |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and RehearsalsLos mensajes detrás de los métodos: el legado pedagógico autoritario en los entrenamientos y ensayos de la técnica de danza de concierto occidentalAs mensagens por trás dos métodos: o legado pedagógico autoritário em aulas e ensaios da dança cênica ocidentalDançaDança-educaçãoMétodos de ensinoAutoritarismoDanceDance educationTeaching methodsAuthoritarianismDanzaDanza-educaciónMétodos de enseñanzaAutoritarismoThis study reveals information about the heritage of authoritarian teaching methods that is passed down in the dance field and about the possibilities for incorporating elements of the twentieth-century progressive educational thought into dance studio classes and rehearsals. To expose and investigate the roots of this disturbing pedagogical heritage and the ideologies that underpin it, a definition and exposition of authoritarian or destructive dance teaching behaviors are offered first. Next, an overview of how the dance community has responded is presented. This unmasking of dance teaching philosophies and practices can hopefully pave the way for healthier, more humane learning environments for dance students and professional dancers.Este estudio revela información sobre la herencia de los métodos de enseñanza autoritarios transmitidos en el campo de la danza y sobre las posibilidades de incorporar elementos de pensamiento educativo progresivo del siglo XX en las clases de danza y ensayos. Para exponer e investigar las raíces de este perturbador patrimonio pedagógico y las ideologías que lo respaldan, se presenta una definición y exposición de comportamientos autoritarios o destructivos en la educación de danza. Luego, mostramos una descripción general de cómo ha respondido la comunidad de danza. Se espera que este desenmascaramiento de las prácticas y filosofías de enseñanza de la danza pueda allanar el camino para entornos de aprendizaje más saludables y humanos para los estudiantes de danza y bailarines profesionales.Este estudo revela informações sobre a herança de métodos de ensino autoritários transmitidos no campo da dança e sobre as possibilidades de incorporar elementos do pensamento educacional progressista do século XX em aulas e ensaios de dança. Para expor e investigar as raízes dessa herança pedagógica perturbadora e as ideologias que a sustentam, uma definição e exposição de comportamentos autoritários ou destrutivos no ensino da dança são apresentadas. Depois, mostramos uma visão geral de como a comunidade da dança tem respondido. Espera-se que esse desmascaramento das práticas e filosofias do ensino de dança possa abrir caminho para ambientes de aprendizado mais saudáveis e mais humanos para estudantes de dança e dançarinos profissionais.Universidade Federal de Minas Gerais2021-01-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/2037510.35699/2237-5864.2021.20375PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 11 No. 21: jan.2021 - apr.2021; 308 - 331PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 11 Núm. 21: jan.2021 - abr.2021; 308 - 331PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 11 n. 21: jan.2021 - abr.2021; 308 - 3312238-20461982-9507reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/20375/23014Copyright (c) 2021 Raquel Pires Cavalcantihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCavalcanti, Raquel PiresLakes, Robin2022-07-20T14:56:01Zoai:periodicos.ufmg.br:article/20375Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistaposPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/oairevistapos.ppga@gmail.com2238-20461982-9507opendoar:2022-07-20T14:56:01Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals Los mensajes detrás de los métodos: el legado pedagógico autoritario en los entrenamientos y ensayos de la técnica de danza de concierto occidental As mensagens por trás dos métodos: o legado pedagógico autoritário em aulas e ensaios da dança cênica ocidental |
title |
The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals |
spellingShingle |
The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals Cavalcanti, Raquel Pires Dança Dança-educação Métodos de ensino Autoritarismo Dance Dance education Teaching methods Authoritarianism Danza Danza-educación Métodos de enseñanza Autoritarismo |
title_short |
The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals |
title_full |
The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals |
title_fullStr |
The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals |
title_full_unstemmed |
The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals |
title_sort |
The messages behind the methods: The Authoritarian Pedagogical Legacy in Western Concert Dance Technique Training and Rehearsals |
author |
Cavalcanti, Raquel Pires |
author_facet |
Cavalcanti, Raquel Pires Lakes, Robin |
author_role |
author |
author2 |
Lakes, Robin |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cavalcanti, Raquel Pires Lakes, Robin |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dança Dança-educação Métodos de ensino Autoritarismo Dance Dance education Teaching methods Authoritarianism Danza Danza-educación Métodos de enseñanza Autoritarismo |
topic |
Dança Dança-educação Métodos de ensino Autoritarismo Dance Dance education Teaching methods Authoritarianism Danza Danza-educación Métodos de enseñanza Autoritarismo |
description |
This study reveals information about the heritage of authoritarian teaching methods that is passed down in the dance field and about the possibilities for incorporating elements of the twentieth-century progressive educational thought into dance studio classes and rehearsals. To expose and investigate the roots of this disturbing pedagogical heritage and the ideologies that underpin it, a definition and exposition of authoritarian or destructive dance teaching behaviors are offered first. Next, an overview of how the dance community has responded is presented. This unmasking of dance teaching philosophies and practices can hopefully pave the way for healthier, more humane learning environments for dance students and professional dancers. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/20375 10.35699/2237-5864.2021.20375 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/20375 |
identifier_str_mv |
10.35699/2237-5864.2021.20375 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/20375/23014 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Raquel Pires Cavalcanti https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Raquel Pires Cavalcanti https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG; Vol. 11 No. 21: jan.2021 - apr.2021; 308 - 331 PÓS: Periódico del Programa de Posgrado en Artes de EBA/UFMG; Vol. 11 Núm. 21: jan.2021 - abr.2021; 308 - 331 PÓS: Revista do Programa de Pós-graduação em Artes da EBA/UFMG; v. 11 n. 21: jan.2021 - abr.2021; 308 - 331 2238-2046 1982-9507 reponame:Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
collection |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pós (Universidade Federal de Minas Gerais. Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapos.ppga@gmail.com |
_version_ |
1797049081643663360 |