A PRODUÇÃO ACADÊMICA NACIONAL E INTERNACIONAL SOBRE IMAGEM CORPORATIVA NO SETOR PÚBLICO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Melquíades de Sousa, Cecília
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Pierri Ardigo, Juliane, Santos, Aline
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Gestão e sociedade
Texto Completo: https://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/3457
Resumo: Defined by a multidisciplinary approach, corporate image refers to the mental image formed in the stakeholder’s mind about an organization. It is considered as a strategic element due to its role in guiding communication and relationship between the corporation and its target audience. The topic is already discussed within the academic field, often directed towards businesses, therefore, the studies about public sector are scarce. Hence, this research aimed to identify the state of the art concerning corporate image in the public sector through a systematic review. Within the main results, there is the fact that the theme is current, nevertheless publicized in a nonuniform manner, there are no prominent authors and qualitative approaches are preferred. So, there is a need to produce specific studies concerning corporate image in the field of public management, further, case studies following these researches in order to identify actions to improve the corporation’s perceived image.
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spelling A PRODUÇÃO ACADÊMICA NACIONAL E INTERNACIONAL SOBRE IMAGEM CORPORATIVA NO SETOR PÚBLICOCorporate ImagePublic SectorCorporate CommunicationCorporate ReputationSystematic ReviewImagem CorporativaSetor PúblicoComunicação CorporativaReputação CorporativaRevisão SistemáticaDefined by a multidisciplinary approach, corporate image refers to the mental image formed in the stakeholder’s mind about an organization. It is considered as a strategic element due to its role in guiding communication and relationship between the corporation and its target audience. The topic is already discussed within the academic field, often directed towards businesses, therefore, the studies about public sector are scarce. Hence, this research aimed to identify the state of the art concerning corporate image in the public sector through a systematic review. Within the main results, there is the fact that the theme is current, nevertheless publicized in a nonuniform manner, there are no prominent authors and qualitative approaches are preferred. So, there is a need to produce specific studies concerning corporate image in the field of public management, further, case studies following these researches in order to identify actions to improve the corporation’s perceived image.De abordagem multidisciplinar, a imagem corporativa trata da imagem mental que o público tem sobre determinada organização. É considerada elemento estratégico, pois auxilia no direcionamento das ações de comunicação e no relacionamento entre a organização e seu público-alvo. O assunto é explorado no meio acadêmico, frequentemente direcionado às empresas, sendo a produção acadêmica ainda escassa no setor público. Assim, o presente estudo buscou verificar a produção acadêmica sobre a “imagem corporativa no setor público”, por intermédio de uma revisão sistemática. Dentre os principais resultados destaca-se o fato da “imagem corporativa no setor público” ser uma temática atual, porém com publicações irregulares ao longo dos anos, sem autores proeminentes e de metodologia majoritariamente qualitativa. Percebe-se a necessidade de ampliação de estudos específicos de imagem corporativa no setor público, além de estudos de caso do desdobramento destes, explicitando as ações organizacionais referentes à comunicação que possam melhorar a imagem percebida.CEPEAD/FACE - UFMG2021-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/345710.21171/ges.v15i43.3457Management & Society Electronic Journal; Vol. 15 No. 43 (2021): Setembro/Dezembro de 2021Gestão e Sociedade; v. 15 n. 43 (2021): Setembro/Dezembro de 20211980-575610.21171/ges.v15i43reponame:Gestão e sociedadeinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/3457/1526Copyright (c) 2021 Gestão e Sociedadehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMelquíades de Sousa, CecíliaPierri Ardigo, JulianeSantos, Aline2021-11-22T11:28:15Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3457Revistahttps://www.gestaoesociedade.org/gestaoesociedadePUBhttps://www.gestaoesociedade.org/gestaoesociedade/oaiges@face.ufmg.br||ricardo.ges.ufmg@gmail.com||1980-57561980-5756opendoar:2021-11-22T11:28:15Gestão e sociedade - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
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