Values and satisfaction in the work of public servants in a sectional of Federal Justice
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Gestão e sociedade |
Texto Completo: | https://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/2765 |
Resumo: | This research aims to analyze the relationships between work values and the satisfaction in the work of public servants who work in the service of service to society in the Federal Court. Based on one in a sample of 193 individuals, the study is characterized by its quantitative nature, of analytical character, in which it uses the modeling of structural equations. The results confirmed that: (i) there is a positive influence of the values of social relations related to work on job satisfaction; (ii) there is a positive influence of prestige values on job satisfaction, although less expressive; (iii) there is a positive influence of the values of stability at work on satisfaction; and (iv) there is no influence of values of professional achievement on job satisfaction. In general, the results can subsidize strategies and actions to improve the management of people in citizen service. |
id |
UFMG-19_b5db17e24ac17bd7a3ec3ab038edabf3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2765 |
network_acronym_str |
UFMG-19 |
network_name_str |
Gestão e sociedade |
repository_id_str |
|
spelling |
Values and satisfaction in the work of public servants in a sectional of Federal JusticeValores e satisfação no trabalho dos servidores públicos em uma seccional da Justiça FederalFederal CourtJob satisfactionWork valuesJustiça FederalSatisfação no trabalhoValores do trabalhoThis research aims to analyze the relationships between work values and the satisfaction in the work of public servants who work in the service of service to society in the Federal Court. Based on one in a sample of 193 individuals, the study is characterized by its quantitative nature, of analytical character, in which it uses the modeling of structural equations. The results confirmed that: (i) there is a positive influence of the values of social relations related to work on job satisfaction; (ii) there is a positive influence of prestige values on job satisfaction, although less expressive; (iii) there is a positive influence of the values of stability at work on satisfaction; and (iv) there is no influence of values of professional achievement on job satisfaction. In general, the results can subsidize strategies and actions to improve the management of people in citizen service.Esta pesquisa tem como objetivo analisar as relações entre os valores do trabalho e a satisfação no trabalho dos servidores públicos que trabalham no serviço de atendimento à sociedade na Justiça Federal. Com base em uma em uma amostra de 193 indivíduos, o estudo caracteriza-se por sua natureza quantitativa, de caráter analítico, em que utiliza a modelagem de equações estruturais. Os resultados confirmaram que: (i) existe influência positiva dos valores de relações sociais relativos ao trabalho na satisfação no trabalho; (ii) há influência positiva dos valores de prestígio na satisfação no trabalho, apesar de menos expressivo; (iii) há uma influência positiva dos valores de estabilidade no trabalho na satisfação; e (iv) não existe influência dos valores de realização profissional na satisfação no trabalho. De modo geral, os resultados podem subsidiar estratégias e ações de melhoria da gestão de pessoas na área de atendimento ao cidadão.CEPEAD/FACE - UFMG2020-04-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/276510.21171/ges.v14i2.2765Management & Society Electronic Journal; Vol. 14 No. 38 (2020): Maio/Agosto de 2020; 3608-3631Gestão e Sociedade; v. 14 n. 38 (2020): Maio/Agosto de 2020; 3608-36311980-575610.21171/ges.v14i2reponame:Gestão e sociedadeinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/2765/1465Copyright (c) 2020 Gestão e Sociedadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Sonia DuarteFerraz, Serafim Firmo de SousaPaiva, Luis Eduardo BrandãoRebouças, Sílvia Maria Dias Pedro2020-04-17T22:15:16Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2765Revistahttps://www.gestaoesociedade.org/gestaoesociedadePUBhttps://www.gestaoesociedade.org/gestaoesociedade/oaiges@face.ufmg.br||ricardo.ges.ufmg@gmail.com||1980-57561980-5756opendoar:2020-04-17T22:15:16Gestão e sociedade - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Values and satisfaction in the work of public servants in a sectional of Federal Justice Valores e satisfação no trabalho dos servidores públicos em uma seccional da Justiça Federal |
title |
Values and satisfaction in the work of public servants in a sectional of Federal Justice |
spellingShingle |
Values and satisfaction in the work of public servants in a sectional of Federal Justice Ferreira, Sonia Duarte Federal Court Job satisfaction Work values Justiça Federal Satisfação no trabalho Valores do trabalho |
title_short |
Values and satisfaction in the work of public servants in a sectional of Federal Justice |
title_full |
Values and satisfaction in the work of public servants in a sectional of Federal Justice |
title_fullStr |
Values and satisfaction in the work of public servants in a sectional of Federal Justice |
title_full_unstemmed |
Values and satisfaction in the work of public servants in a sectional of Federal Justice |
title_sort |
Values and satisfaction in the work of public servants in a sectional of Federal Justice |
author |
Ferreira, Sonia Duarte |
author_facet |
Ferreira, Sonia Duarte Ferraz, Serafim Firmo de Sousa Paiva, Luis Eduardo Brandão Rebouças, Sílvia Maria Dias Pedro |
author_role |
author |
author2 |
Ferraz, Serafim Firmo de Sousa Paiva, Luis Eduardo Brandão Rebouças, Sílvia Maria Dias Pedro |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Sonia Duarte Ferraz, Serafim Firmo de Sousa Paiva, Luis Eduardo Brandão Rebouças, Sílvia Maria Dias Pedro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Federal Court Job satisfaction Work values Justiça Federal Satisfação no trabalho Valores do trabalho |
topic |
Federal Court Job satisfaction Work values Justiça Federal Satisfação no trabalho Valores do trabalho |
description |
This research aims to analyze the relationships between work values and the satisfaction in the work of public servants who work in the service of service to society in the Federal Court. Based on one in a sample of 193 individuals, the study is characterized by its quantitative nature, of analytical character, in which it uses the modeling of structural equations. The results confirmed that: (i) there is a positive influence of the values of social relations related to work on job satisfaction; (ii) there is a positive influence of prestige values on job satisfaction, although less expressive; (iii) there is a positive influence of the values of stability at work on satisfaction; and (iv) there is no influence of values of professional achievement on job satisfaction. In general, the results can subsidize strategies and actions to improve the management of people in citizen service. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-04-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/2765 10.21171/ges.v14i2.2765 |
url |
https://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/2765 |
identifier_str_mv |
10.21171/ges.v14i2.2765 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ges.face.ufmg.br/index.php/gestaoesociedade/article/view/2765/1465 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Gestão e Sociedade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Gestão e Sociedade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CEPEAD/FACE - UFMG |
publisher.none.fl_str_mv |
CEPEAD/FACE - UFMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Management & Society Electronic Journal; Vol. 14 No. 38 (2020): Maio/Agosto de 2020; 3608-3631 Gestão e Sociedade; v. 14 n. 38 (2020): Maio/Agosto de 2020; 3608-3631 1980-5756 10.21171/ges.v14i2 reponame:Gestão e sociedade instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Gestão e sociedade |
collection |
Gestão e sociedade |
repository.name.fl_str_mv |
Gestão e sociedade - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
ges@face.ufmg.br||ricardo.ges.ufmg@gmail.com|| |
_version_ |
1797067419949203456 |