Reconfiguração do star system através do influenciador digital: um estudo de caso da celebridade gkay
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB |
Texto Completo: | https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/18751 |
Resumo: | The present qualification work focuses on the study of Communication, specifically on how media platforms can build and drive anonymous people to become celebrities from digital media and cyberculture, such as the so-called digital influencers. The study aims to demonstrate that the star system proposed by Edgar Morin has reconfigured itself through digital platforms and understand how users considered digital influencers have been solidifying in post-mass media. Considering that mobile devices have enabled a new phase of consumption and content production, we seek to understand this process of how ordinary individuals gain notoriety through the internet. For this research, we do a case analysis of digital influencer Gessica Kayane (Gkay) who was one of the first users to gain prominence in the media and the internet with instant video applications. For this, we analyzed the user page in the Instagram application to understand how this process of building content is made from the term star system proposed by Edgar Morin. We are using concepts: celebrity, star system, digital media as well as post-mass media. |
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Reconfiguração do star system através do influenciador digital: um estudo de caso da celebridade gkayCelebridadeStar systemInstagramInfluenciador digitalGkayCelebrityDigital influencerCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOThe present qualification work focuses on the study of Communication, specifically on how media platforms can build and drive anonymous people to become celebrities from digital media and cyberculture, such as the so-called digital influencers. The study aims to demonstrate that the star system proposed by Edgar Morin has reconfigured itself through digital platforms and understand how users considered digital influencers have been solidifying in post-mass media. Considering that mobile devices have enabled a new phase of consumption and content production, we seek to understand this process of how ordinary individuals gain notoriety through the internet. For this research, we do a case analysis of digital influencer Gessica Kayane (Gkay) who was one of the first users to gain prominence in the media and the internet with instant video applications. For this, we analyzed the user page in the Instagram application to understand how this process of building content is made from the term star system proposed by Edgar Morin. We are using concepts: celebrity, star system, digital media as well as post-mass media.Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPESO presente trabalho está direcionado para o estudo da comunicação, especificamente sobre como as plataformas midiáticas podem construir e impulsionar pessoas anônimas viraram celebridades a partir das mídias digitais no cibercultura, como por exemplo, os intitulados influenciadores digitais. O estudo tem o intuito de demonstrar que o star system proposto pelo Edgar Morin se reconfigurou por meio das plataformas digitais e compreender como usuários considerados influenciadores digitais vem se solidificando na mídia pós-massiva. Levando em consideração que os dispositivos móveis possibilitaram uma nova fase de consumo e também de produção de conteúdo, buscamos entender esse processo de como indivíduos comuns se ganham notoriedade por meio da internet. Para essa pesquisa, fizemos um estudo de caso da influenciadora digital Gessica Kayane (Gkay) que foi uma das primeiras usuárias a ganhar destaque na mídia e na internet com os aplicativos instantâneos de vídeo. Para isso, analisamos a página da usuária no aplicativo Instagram para entender como é feito esse processo de construção do conteúdo a partir do termo star system proposto por Edgar Morin. Estamos utilizando conceitos: celebridade, star system, mídias digitais, bem como, mídias pós-massivas.Universidade Federal da ParaíbaBrasilComunicaçãoPrograma de Pós-Graduação em ComunicaçãoUFPBFalcão, Thiago Pereirahttp://lattes.cnpq.br/9175813568580367Lins, Eunice Simõeshttp://lattes.cnpq.br/5038466512559227Silva, Mateus Silomar Melo da2020-12-13T23:46:20Z2020-09-282020-12-13T23:46:20Z2020-02-27info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/18751porhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPBinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPB2021-09-01T19:55:09Zoai:repositorio.ufpb.br:123456789/18751Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufpb.br/PUBhttp://tede.biblioteca.ufpb.br:8080/oai/requestdiretoria@ufpb.br|| diretoria@ufpb.bropendoar:2021-09-01T19:55:09Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false |
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