ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA HISTÓRIA E DA CULTURA AFRO-BRASILEIRA NO MUNICÍPIO DO RIO GRANDE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos do LEPAARQ |
Texto Completo: | http://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/3389 |
Resumo: | This paper aims to provide some thoughts about the results - partial - Extension project titled "Mapping, analysis and universalize focused on curriculum integration of history and Afro-Brazilian Culture in Rio Grande affirmative action", funded by the Program University Extension (PROEXT) of the Ministry of Education, which aims at mapping on the institutionalization of Law 10.639/2003 at the municipal level, in order to diagnose the advances and limitations of the implementation of these policies in the local public schools in order to provide support to the relevant bodies with regard to the adoption of measures necessary to reduce inequalities, silences and prejudice to the remaining communities african-Brazilian culture. |
id |
UFPEL-2_742592323653e92d1a10567168e09bbc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.10.0.0.224:article/3389 |
network_acronym_str |
UFPEL-2 |
network_name_str |
Cadernos do LEPAARQ |
repository_id_str |
|
spelling |
ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA HISTÓRIA E DA CULTURA AFRO-BRASILEIRA NO MUNICÍPIO DO RIO GRANDESOME THOUGHTS ABOUT THE HISTORY AND CULTURE OF AFRO-BRAZILIAN IN THE CITY OF RIO GRANDEHistory, Afro-Brazilian culture, Education, Rio Grande.Antropologia, culturaHistória, Cultura Afro-Brasileira, Educação, Rio GrandeThis paper aims to provide some thoughts about the results - partial - Extension project titled "Mapping, analysis and universalize focused on curriculum integration of history and Afro-Brazilian Culture in Rio Grande affirmative action", funded by the Program University Extension (PROEXT) of the Ministry of Education, which aims at mapping on the institutionalization of Law 10.639/2003 at the municipal level, in order to diagnose the advances and limitations of the implementation of these policies in the local public schools in order to provide support to the relevant bodies with regard to the adoption of measures necessary to reduce inequalities, silences and prejudice to the remaining communities african-Brazilian culture.Resumo: O presente texto visa apresentar algumas reflexões acerca dos resultados – parciais – do Projeto de Extensão intitulado “Mapeamento, análise e universalização de políticas afirmativas voltadas à inserção curricular da História e da Cultura Afro-Brasileira no Município do Rio Grande”, financiado pelo Programa de Extensão Universitária (ProExt) do Ministério da Educação, o qual objetiva o mapeamento sobre a institucionalização da Lei 10.639/2003 em nível municipal, com vistas a diagnosticar os avanços e limitações da implantação destas políticas nas escolas municipais locais, de forma a trazer subsídios para os órgãos competentes no que se refere à adoção de medidas necessárias à redução das desigualdades, dos silêncios e do preconceito com as comunidades remanescentes da cultura afro-brasileira.Abstract: This paper aims to provide some thoughts about the results - partial - Extension project titled "Mapping, analysis and universalize focused on curriculum integration of history and Afro-Brazilian Culture in Rio Grande affirmative action", funded by the Program University Extension (PROEXT) of the Ministry of Education, which aims at mapping on the institutionalization of Law 10.639/2003 at the municipal level, in order to diagnose the advances and limitations of the implementation of these policies in the local public schools in order to provide support to the relevant bodies with regard to the adoption of measures necessary to reduce inequalities, silences and prejudice to the remaining communities african-Brazilian culture. Universidade Federal de PelotasBurgert Schiavon, Carmem2014-10-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/338910.15210/lepaarq.v11i22.33895391545420; V. 11, N. 22 (2014): JUL-DEC; 370-378Cadernos do LEPAARQ (UFPEL); V. 11, N. 22 (2014): JUL-DEC; 370-3782316-84121806-911810.15210/lepaarq.v11i22reponame:Cadernos do LEPAARQinstname:Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)instacron:UFPELporhttp://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/3389/3429Direitos autorais 2015 Cadernos do LEPAARQinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-07-30T00:19:50Zoai:ojs.10.0.0.224:article/3389Revistahttps://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/indexPUBhttp://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/oaimilheirarafael@gmail.com||brunoleo.ribeiro@gmail.com||milheirarafael@gmail.com|| brunoleo.ribeiro@gmail.com2316-84121806-9118opendoar:2020-07-30T00:19:50Cadernos do LEPAARQ - Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA HISTÓRIA E DA CULTURA AFRO-BRASILEIRA NO MUNICÍPIO DO RIO GRANDE SOME THOUGHTS ABOUT THE HISTORY AND CULTURE OF AFRO-BRAZILIAN IN THE CITY OF RIO GRANDE |
title |
ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA HISTÓRIA E DA CULTURA AFRO-BRASILEIRA NO MUNICÍPIO DO RIO GRANDE |
spellingShingle |
ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA HISTÓRIA E DA CULTURA AFRO-BRASILEIRA NO MUNICÍPIO DO RIO GRANDE Burgert Schiavon, Carmem History, Afro-Brazilian culture, Education, Rio Grande. Antropologia, cultura História, Cultura Afro-Brasileira, Educação, Rio Grande |
title_short |
ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA HISTÓRIA E DA CULTURA AFRO-BRASILEIRA NO MUNICÍPIO DO RIO GRANDE |
title_full |
ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA HISTÓRIA E DA CULTURA AFRO-BRASILEIRA NO MUNICÍPIO DO RIO GRANDE |
title_fullStr |
ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA HISTÓRIA E DA CULTURA AFRO-BRASILEIRA NO MUNICÍPIO DO RIO GRANDE |
title_full_unstemmed |
ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA HISTÓRIA E DA CULTURA AFRO-BRASILEIRA NO MUNICÍPIO DO RIO GRANDE |
title_sort |
ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA HISTÓRIA E DA CULTURA AFRO-BRASILEIRA NO MUNICÍPIO DO RIO GRANDE |
author |
Burgert Schiavon, Carmem |
author_facet |
Burgert Schiavon, Carmem |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Burgert Schiavon, Carmem |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
History, Afro-Brazilian culture, Education, Rio Grande. Antropologia, cultura História, Cultura Afro-Brasileira, Educação, Rio Grande |
topic |
History, Afro-Brazilian culture, Education, Rio Grande. Antropologia, cultura História, Cultura Afro-Brasileira, Educação, Rio Grande |
description |
This paper aims to provide some thoughts about the results - partial - Extension project titled "Mapping, analysis and universalize focused on curriculum integration of history and Afro-Brazilian Culture in Rio Grande affirmative action", funded by the Program University Extension (PROEXT) of the Ministry of Education, which aims at mapping on the institutionalization of Law 10.639/2003 at the municipal level, in order to diagnose the advances and limitations of the implementation of these policies in the local public schools in order to provide support to the relevant bodies with regard to the adoption of measures necessary to reduce inequalities, silences and prejudice to the remaining communities african-Brazilian culture. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-10-03 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/3389 10.15210/lepaarq.v11i22.3389 |
url |
http://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/3389 |
identifier_str_mv |
10.15210/lepaarq.v11i22.3389 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/3389/3429 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2015 Cadernos do LEPAARQ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2015 Cadernos do LEPAARQ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Pelotas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Pelotas |
dc.source.none.fl_str_mv |
5391545420; V. 11, N. 22 (2014): JUL-DEC; 370-378 Cadernos do LEPAARQ (UFPEL); V. 11, N. 22 (2014): JUL-DEC; 370-378 2316-8412 1806-9118 10.15210/lepaarq.v11i22 reponame:Cadernos do LEPAARQ instname:Universidade Federal de Pelotas (UFPEL) instacron:UFPEL |
instname_str |
Universidade Federal de Pelotas (UFPEL) |
instacron_str |
UFPEL |
institution |
UFPEL |
reponame_str |
Cadernos do LEPAARQ |
collection |
Cadernos do LEPAARQ |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos do LEPAARQ - Universidade Federal de Pelotas (UFPEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
milheirarafael@gmail.com||brunoleo.ribeiro@gmail.com||milheirarafael@gmail.com|| brunoleo.ribeiro@gmail.com |
_version_ |
1750217416682504192 |